ללא הפתעות: סיכום משחקי הגביע

שעריים ויפו עשו את העבודה כצפוי, הכח התקשתה במשך 120 דקות אך לבסוף עלתה בפנדלים. טבריה הדיחה את אסי גלבוע, מהפך מטורף לכפר שלם בדרך ל-2:5 באילת, נס ציונה ואזור התפוצצו

  • על ידי: מערכת גולר1
  • 18-09-2015
  • 18:58
איזה כיף. הליגות הנמוכות סוף סוף חזרו אחרי כמעט ארבעה חודשים של פגרה עם מחזור הגביע המסורתי שנערך באיחור של שבוע בגלל הדחייה של המחזור, אך כהרגלו סיפק דרמות נהדרות, רגע לפני שמתחיל הדבר האמיתי: הליגה.
 
נפתח במחוז הדרום שם התארחה הקבוצה הכי מעניינת של השנה, מכבי שעריים, אצל עמישב פתח תקווה בשעה מוקדמת, ולמרות החום הנורא, הצליחה לכבוש שני שערים מהירים במהלך המחצית הראשונה מרגליהם של עידן חג'ג' ומיכאל קירטבה ולקבוע למעשה את תוצאת המשחק. השערוקים לא הרשימו במיוחד, אך סלים טועמה היה פשוט נפלא. למרות זאת, מה ניתן לצפות מקבוצה שמשחקת בחום כזה? את ההצגות שלהם הם עוד יתנו.
 
והאפשרות לדרבי בגביע נשארה פתוחה לאחר שהפועל מרמורק סידרה לבקעת הירדן קבלת פנים "חמה" לליגה א' כשהדיחה אותה ממשחקי הגביע כבר בסיבוב הראשון עם 1:2 דרמטי מאוד, כאשר דור פרנקו כבש את שער הניצחון לזכות האדומים בדקה ה-89. עוד פני כן, ארנון טמיר כבש את הראשון, וקובי בדש איזן זמנית על סף הירידה להפסקה.
 
שעריים מול עמישב. לא כוחות
 
מי שהייתה צריכה להזיע היא מכבי קביליו יפו, שהציגה קבוצה חדשה כמעט לחלוטין מול מ.ס כפר קאסם החזקה של חיים סירוטקין, אך מי שעשה את ההבדל הוא החלוץ גיל גילקרוב שכבש בדקה ה-86 את השער ה-500 של מכבי קביליו יפו מאז קם לתחייה ב-2008 כדי להעניק למאיר סומך ואורי קרגולה ניצחון מתוק והעפלה לשלב הבא בגביע. כפר קאסם עמוסת הכוכבים תצטרך להתמקד בליגה.
 
גם בית"ר כפ"ס עשתה את העבודה שלה לאחר שהצליחה לנצח בקלילות 1:3 את הפועל מורשה רמה"ש. הדרבי של השרון היה שקול, והמארחת ממורשה אף עלתה ליתרון מפתיע מרגליו של בן פלאח (37), אך אז הצהובים-שחורים התעוררו, כבשו שלושה שערים (אלנתן סלמי צמד ואחד נוסף של דוס סאנטוס) ולקחו כצפוי את הכרטיס לשלב הבא.
 
סומך. ניצחון מרשים בפתיחה
 
המשחק המרתק של היום ללא ספק היה באילת, כאשר הקבוצה המקומית התמודדה מול הפועל כפר שלם שעברה מתיחת פנים בקיץ. עדן שעשע וליאור חזות נתנו למקומיים יתרון מבטיח של 2:0 עם הירידה למחצית, אך לקראת הסיום אדיר חליפה וטל משען הצליחו לאזן, כשהמגן כובש שער דרמטי בתוך תוספת הזמן. בהארכה זה כבר היה סיפור אחר לגמרי, כשחליפה כובש שניים נוספים ומשלים שלושער פרטי, בעוד משען כובש גם הוא ומשלים צמד נדיר מאוד כדי להעניק לשי מאור את הניצחון המרשים במשחקו הראשון על הקווים של הכתומים.
 
ואם כבר בפירוקים עסקינן, גם נס ציונה "טיילה" לשלב הבא כשהביסה ללא קושי את מחנה יהודה האנמית בתוצאה 1:4. מי שהראה שהגיע חם לליגה הוא החלוץ יוסי פליקר שכבש גם הוא שלושעה מרשים בתוך 17 דקות (33, 45 ו-50), מוסקוביץ' צימק בדקה ה-78, אך סהר לוי סגר עניין חמש דקות לסיום ולקח את המארחים לשלב הבא בגביע.
 
פליקר. יופי של שלושער
 
גם הפועל אזור הציגה רכש חדש בדמותו של דניאל בלומנפלד שגדל בראשון לציון, החלוץ הצעיר כבש את הראשון בדקה ה-34, אמיר עזרא, יובל אשכנזי ושאהב פשאי השלימו ניצחון מוחץ עבור האזורניקים מול שיכון המזרח החלש שנראית כמו אחת המועמדות הוודאיות לירידה.
 
הכח רמת גן, שירדה רק אשתקד לליגה א', התקשתה מאוד מול הוד השרון, והזדקקה ל-120 דקות ובעיטות הכרעה מ-11 מטרים (3:4) כדי לנצח ולהעפיל לשלב הבא בגביע. בתור קבוצה שצריכה לתת את הטון העונה, היה די קשה לראות את הכוח כל כך חלשה היום.
 
אדיר חליפה. כפר שלם מפחידה
 
בצפון, אליאס חורי בעט את בית שאן המרוסקת מהגביע כשכבש את השער היחיד במשחק לזכותה של מעלות תרשיחא בדקה ה-75 ונתן לקבוצתו דחיפה משמעותית לקראת פתיחת הליגה בשבוע שעבר.
 
הפועל הרצליה, שנראתה מצוין במהלך משחקי ההכנה, הגיעה למגדל העמק למשחק קשה על הנייר, אותו כמעט הפסידה. אמיר אלעלי כבש לזכות מגדל בדקה ה-59, אך קובי חסן (90) וגמליאל פרץ (92) כבשו שני שערים סופר דרמטיים כדי להעניק להרצליה מהפך מטורף וגם העפלה לשלב הבא בגביע. מגדל תצטרך לעשות חושבים איך המשחק הזה ברח לה מהידיים.
 
בוסקילה. מאוכזב מאוד מההפסד (ירון כהן)
 
50 צופים הגיעו לראות את המשחק בין עירוני קריית אתא לעולה החדשה מאיכסל, והחבר'ה חיכו במשך 92 דקות לראות את הכדור נוחת ברשת כשלבסוף היה זה מתן נחמני הנהדר שעשה את ההבדל ושלח את איכסל הבייתה בשלב מוקדם.
 
ההתרגשות בקרב הצופים (500 במספר) בבאקה אל גרביה הייתה גדולה כשהקבוצה שלהם עלתה למגרש מול הקבוצה המאוחדת של אולגה וחדרה, בדרך למשחק גביע מרתק. אילון אלימלך העלה את הקבוצה של מומו ניסטל ליתרון מפתיע, אך אסי גומה הורחק בדקה ה-63 והמשחק התהפך לחלוטין, עד שתאופיק עאבד ואשרף רבאח עשו את המהפך המיוחל ושלחו את חדרה/אולגה להתרכז בליגה.
 
בן בן שושן. רכש נפלא
 
עירוני נשר רצתה להמשיך את המומנטום החיובי מהעונה הקודמת במשחק מול כרמיאל צפת, ושני שערים בבעיטות חופשיות של הרכש הנפלא בן בן שושן בדקות ה-21 וה-62 הספיקו כדי להעניק לנשר ניצחון חוץ מרשים וגם את ההעפלה לשלב הבא בגביע.
 
כפר קנא גם כן סיפקה שער דרמטי אחד במשחק מול אנמי כשאבו רחאל היה זה שכבש את השער היחיד בדקה ה-90, זאת לאחר שהשוער אלי ברקוביץ' הורחק בדקה ה-68 והותיר את חבריו בעשרה שחקנים. צור שלום צפויה לעונה של מאבקי הישרדות, שמתחילים כבר מהשבוע הבא.
 
אור אלקבץ. שער ואדום בבכורה (רפי נחמיאס)
 
איחוד בני מג'דל כרום האמינו בהחלט שהם מסוגלים להעפיל לשלב הבא בגביע מול מכבי דליית אל כרמל, אך כשקבוצה מגיעה עם 11 שחקנים בדיוק (!) למשחק, כדאי שתשאיר את הציפיות בבית. אבו רוקון ואבו סעדה כבש שני שערים מהירים על סף הירידה להפסקה וקבעו למעשה את תוצאת המשחק. מג'דל נראית כמו קבוצה שבכוח רוצה לרדת ליגה השנה, וכך יהיה.
 
אור אלקבץ היה הכוכב של המשחק בין עירוני טבריה להפועל אסי גלבוע, כשכבש שער במשחק הבכורה שלו בדקה ה-28, אך כעבור 17 דקות הורחק בכרטיס אדום והותיר את חבריו בעשרה שחקנים. למרות הנחיתות המספרית מול "העולה החדשה" לליגה א', כפיר בן דוד כבש את השני בדקה ה-60 וסגר עניין.

הוסף תגובה
תגובות
  1. שעריים (שלמה 18-09-2015, 19:39)
    שעריים אתם לא לבד היום האיתי במשחק נס ציונה מזה מפחידים
  2. עשו בקיץ קולות של פירוק (יפו 18-09-2015, 20:00)
    ויש קבוצה כיפית. לא מבין
  3. איזה גול של קובי חסן... מלך (הרצליה 18-09-2015, 21:44)
  4. איך מאשרים משחקים בבקעה (אוהד 18-09-2015, 22:05)
    לשחק בבקעה בשעה13:0? הזוי, לא נורמלי וממש לא לעיניין, השחקנים המנצחים והמפסידים הרוויחו שלא היתה הארכה.
  5. אימפריה (בדרך הנכונה 18-09-2015, 23:29)
    שעריים בבניה נכונה כבר מלפני שנה בדרך להיות אימפריה
  6. אוהבים אותכם (היידה מכבי דליה יקנעם 19-09-2015, 00:55)
    בהצלחה קדימה לצמרת תותחים
  7. פנדל (כפר קאסם 19-09-2015, 03:44)
    השער היה בדקה ה 90 מפנדל לא מוצדק בין יפו כפר קאסם
  8. אילת והביקעה אותו מזג אויר חם (בני אילת בדם 19-09-2015, 06:15)
  9. ל-7 (יפואי 19-09-2015, 09:04)
    היה פנדל מוצדק, אבל גם בלי הפנדל, הניצחון של יפו לא היה מוצדק?
  10. תגובה ל7 (אוהד יפו 19-09-2015, 19:48)
    אתה הייתה במשחק אחר הפנדל היה מוצדק מאוד מחצית שניה היוליפו שני הזדמנויות נכון שקאסם היובמרכז יותר וגם הם החמיצו לדעתי היה תיקו שוה לכולם אבל בגביע צריך מישהו ללכת הביתה