זו שעלתה וזו שכמעט עלתה

העולה הטרייה מבית דגן, התארחה בשישי אצל הפועל קרית אונו החזקה למשחק במסגרת סיבוב א׳ של גביע המדינה. קרית אונו הייתה עם היד על העליונה, ועלתה לשלב הבא על חשבונה של בית דגן

  • על ידי: מערכת גולר1
  • 06-09-2015
  • 08:54

בדרך כלל, למשחקי גביע המדינה יש קסם מיוחד: לכל קבוצה בליגות הנמוכות יש איזה חלום לפגוש מתישהו קבוצה גדולה וליהנות מ-15 דקות של תהילה, אבל הדרך להגשמת החלום ארוכה, ובשביל להגיע לשם צריכות הקבוצות בליגות הנמוכות להתחיל במסע כבר בתחילת ספטמבר, בשיא החום, חודש לפני שהן מתחילות את משחקי הליגה שלהן. 

 

שתי הקבוצות עברו השנה קיץ לא רגוע. בית דגן, בצל הדיבורים על האיחוד שלא צלח עם יניב חולון. ומנגד, קרית אונו- אחרי עונה מוצלחת שהייתה קרובה מרחק נגיעה מעלייה לליגה א׳, לאחר מסע מופלא בפלייאוף שהסתיים באכזבה בהפסד במשחק המבחן מול מכבי יפו. אחרי קיץ מתוח עם המתנה שתזכה למקום בליגה א׳, על רקע השמועות על ה״פירוק״ של מורשה רמת השרון שלא היה.


קרית אונו, עושה רושם, למדה את הלקח מהעונה שעברה וצירפה שלושה שחקני מפתח עם רקורד מוכח: יהודה ג׳נשווילי וגארי שפורקין שבו לקבוצה, אחרי שתי עליות בשתי עונות (עם הוד השרון ובקעת הירדן). כמו גם, החלוץ הוותיק אופיר חלוואני, הצטרף מכפר קאסם. השלושה הצטרפו לשלד המצויין שנשאר מהעונה שעברה, בראשות השוער יקיר קרטה, הבלם דוד אפנג׳ר, הקשר יובל עופרי והצעירים ליס, בניטה והאחים עזריה. 

 

לצידם, היה מרענן לראות את הצעירים איתי מחלוף ועומר מיימון, בוגרי קבוצת הנוער של קרית אונו. חניכיו של אודי כבודי החלו את המשחק בבליץ, וכבר בדקה השניה קיבל שפורקין כדור רוחב מצוין מהמגן  דניאל בניטה, ובקור רוח בעט לפינה הרחוקה, 1 - 0 לקרית אונו.

 

שפורקין וחלוואני, חוגגים את שער היתרון. (צילום: איתן ידגר)
 

קרית אונו המשיכה ללחוץ, ובדקה ה- 8 מסר חלוואני כדור עומק מצויין לחלוץ הצעיר איתי מחלוף שהוכשל מאחור על ידי כדורי, פנדל לזכות קרית אונו. יובל עופרי הותיק בעט את הפנדל, אבל יוסי נקש, שוער בית דגן, זינק לפינה הנכונה והדף. בדקה ה- 16 שוב קיבל מחלוף הצעיר כדור עומק מצויין מדן עזריה, ובמצב של אחד על אחד עם נקש ניסה לסובב לפינה הרחוקה, אבל נקש שוב הדף היטב.

 

איתי מחלוף, בוגר קבוצת הנוער של קרית אונו, רשם בכורה מוצלחת בקבוצת הבוגרים(צילום: איתן ידגר)

 

נקש עצר היטב גם בעיטה נוספת של עופרי מ- 20 מטר (דקה 26) לפני שמושיקו כץ, חלוץ בית דגן, כמעט הפתיע את קרטה בסיום

התקפה מתפרצת, אבל נבלם על ידי עדן עזריה, 1-0 לקרית אונו במחצית. במחצית השנייה, השתנתה מעט המגמה ושחקני בית דגן החלו ליזום יותר, אבל מבלי שסיכנו בצורה ממשית את השער של קרית אונו. בדקה ה- 79 הצליח בן ששון מבית דגן לחלוף על שני שחקני קרית אונו וחדר לרחבה, אבל הבעיטה שלו נעצרה בידיו הבטוחות של קרטה.

 

יובל עופרי מקרית אונו: משחק טוב למרות החמצת פנדל (צילום: איתן ידגר)

 

חלוואני נבלם על ידי נקש (צילום: איתן ידגר)

 

בדקה ה- 88 קיבל דן עזריה כדור מצויין ברחבת בית דגן, חלף על פני כדורי ומזוית קשה בעט לפינת השער העליונה, 2 - 0 לקריה אשר מבטיחה את עלייתה לשלב הבא.

 

דן עזריה, סוגר את הסיפור.  (צילום: איתן ידגר)

 

לקראת הסיום, יכולה הייתה קרית אונו להגדיל את התוצאה אבל הבעיטה של החלוץ המחליף שמילוביץ, שוב נעצרה היטב על ידי נקש אשר הצטיין במשחק. בשבוע הבא תארח קרית אונו את מ.ס טירה במסגרת הסיבוב השני של גביע המדינה, קל זה לא יהיה. 

 


שמילוביץ מחמיץ. 
(צילום: איתן ידגר)

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. גארי שפורקין (שמעון אוהד קרית אונו 06-09-2015, 09:13)
    שחקן מרשים מאוד גארי שפורקין יכול לשחק ברמות הגבוהות כל הכבוד תמשיך ככה
  2. סניור אלי היושב ראש שלנו (אביטל 06-09-2015, 17:14)
    חייבים עוד בלם דחוף
  3. עומר מימון (עמידר 06-09-2015, 18:08)
    אחלה שחקן !