הפועל אשדוד חוזרת: "אנחנו לא נגד בן זקן, המטרה ליגה לאומית"

עולם הספורט הישראלי סוער לאחר האירועים שמתרחשים במ.ס. אשדוד ובינתיים, ההכנות להקמת קבוצה בליגה ג', שתהווה את הגלגול החדש של הפועל אשדוד בשיאו. מייסדי הקבוצה מפתיעים "אנחנו לא נגד ג'קי, אוהדי הפועל הרדומים יחזרו"

  • על ידי: מורן קלפר
  • 21-04-2015
  • 10:29

עולם הספורט הישראלי סוער לאחר מסיבת העיתונאים של ג'קי בן זקן, בעליה של מ.ס. אשדוד. בצל האירועים, אוהדים המזהים את עצמם עם הפועל אשדוד החליטו לעשות מעשה ולהקים את הקבוצה שלהם מחדש, מהתחתית. כעת, שניים ממייסדי הקבוצה החדשה, רז בנימין ואבישי אפטקר מגיבים על הדברים שהעלה בן זקן במסיבת העיתונאים ומבהירים את כוונותיהם.

 

מי הנפשות הפועלות ומה הסיבה למהלך?

"מי שעומד בראש המועדון אלה כמה חברי עמותה מוכרים מהעיר והמייסדים הם רז בנימין ואבישי אפטקר שמינו ביחד עם חברי העמותה את עורך דין נעים שומר להיות יושב ראש העמותה. אנחנו עושים את זה בגלל שאוהדי הפועל והעיר אשדוד צמאה לכדורגל טוב וצמאה לקבוצה הפועל אשדוד".

 

מה הכוונות שלכם?

"הכוונות שלנו כרגע הן קודם כל להקים קבוצה שתנוהל על ידי האוהדים, קבוצה שתתחיל לשחק ולעלות ליגה כבר בעונה הראשונה, כך נוכל להצהיר על כוונות רצינות כלפי העתיד ובמקביל לפתוח קבוצת נוער כי משם הכול מתחיל". 

                          

הסמל של ארגון אוהדי הפועל אשדוד (יח"צ)

 

מבחינה כמותית, כמה אוהדים יש מאחוריכם?

"קשה לשער מבחינה כמותית בדיוק כמה אוהדים יש מאחורינו, מכיוון שאוהדי הפועל עם השנים "נרדמו", הפסיקו לבוא בכלל למגרש, חלקם חזרו בתשובה ולכן מבחן התוצאה יהיה במגרש אבל אני מאמין שמדובר בכמה מאות שרובם לא נראו יותר מעשר שנים במגרשים". אנחנו שואפים לגייס כמה שיותר מהאוהדים שרוצים לתמוך בקבוצה ומבעלי עסקים שאוהדים את הקבוצה מהעבר, כדי לשחזר את מה שהיה פעם רק ביותר הצלחה".

                                                      

מה רע באיחוד? למה אתם נגד ג'קי בן זקן?

"אוהדי הפועל והקבוצה שלנו מעולם לא היו נגד ג'קי. הוא איש מכובד, איש שתרם הרבה לכדורגל באשדוד ובישראל. אנחנו בכלל לא נגד ג'קי, אנחנו נגד אופן הניהול בו הקבוצה מתנהלת, בין אם זה בסגנון המשחק "הפושר" ורוח המועדון הפרווה. בגדול חוסר ההקשבה בכל השנים לאוהדים ולצרכים שלנו, זאת הסיבה שאיחוד בתנאים הנוכחיים לא יתאים כרגע. אנחנו לא נגד האיחוד. לאיחוד היה פוטנציאל להצלחה, זה אחלה רעיון אבל בהנהלת מ.ס חשבו לאחד רק את הקבוצות ושכחו לאחד את הקהל. מה שהם עשו זה איחדו את עירוני והפועל אבל גרמו לחור ענק ופילוג ענקי באוהדים. שגם מי שרצה לאהוד אותה הורידו להם את החשק".

 

כמה כסף תרצו באופן כללי?

"אי אפשר להגיד במספרים כמה נרצה כמובן שכמה שיותר ייתן לנו מרווח נשימה ובסיס להתחיל עם כמה שחקנים שוברי שיוון".    

                                               

איפה אתם רואים את עצמכם בעוד 10 שנים?

"אנחנו מקווים להיות לפחות בליגה א' או לאומית וגם אם לא נהיה, אז נתנחם בכך כל שבת יש לנו קבוצה שאנחנו אוהדים אותה ומצפים לראותה כל שבת מה שכרגע אין לנו".

                                

איזה ערכים מייצגים אתכם?

"נתחיל מזה שהפועל אשדוד זה לא רק סמל וצבע זה נשמה. אנחנו נגד אלימות, אנחנו נגד נפילתו של האחר, אנחנו בעד יריבות חזקה ועמוקה אבל בגדר הספורטיביות. חשוב לנו מאוד שיבינו שהפועל זו קבוצה עצמאית שלא קמה על מנת להתנגח בג'קי או מ.ס, לא באנו לעשות דווקא למישהו, הקבוצה קמה מאהבה לסמל, לצבע ולנשמה שבקבוצה".

 

ארון האוהדים של הפועל אשדוד. (יח"צ)

                                                                    

מי השחקנים שאתם מקווים להביא לקבוצה?

"כרגע פנינו לכמה שחקנים, חלקם מוכרים מהעבר חלקם משחקים בקבוצות ותיקות בעיר וחלקם הם שחקני נוער שלא הצליחו להמשיך בבוגרים . אנחנו נערוך יום מסודר ובו הצוות המקצועי שלנו ייבחן את השחקנים שיגיעו. כל שחקן שייבחר יידע שקודם כל הוא אוהד של הקבוצה ואחר כך שחקן של הקבוצה. רק ככה אתה גורם לשחקן להרגיש מחובר".

                                                      

האם חשבתם להתאחד עם קבוצה דרומית אחרת, כמו קריית גת או יבנה?

"לא חשבנו על זה לא כרגע. כרגע אנחנו רוצים לעשות זאת בעצמנו ולהוכיח שהכדורגל שייך לאוהדים ושקבוצה כן יכולה להתקיים מאהבה לסמל ואהבה של אוהדים".

 

מסר מיוחד שאתם רוצים להעביר?

"מאז שיצאנו לפרסום שהפועל אשדוד חוזרת לתחייה, פתאום קמו להם כל מיני אנשים שרוצים להקים את הפועל. שיעשו חשבון נפש איפה הם היו 16 שנה בזמן שאוהדי הפועל התחננו לקבוצה ועכשיו שעשינו רעש וצלצולים פתאום הם חושבים לרכב על הגב שלנו שהחיינו את הפועל אשדוד. הם לא נטולים אינטרס כמונו, אנחנו מקימים את הפועל מאהבה לסמל ולמאפיינים האמיתיים של הפועל לאוהדים. לאנשים אחרים יש אינטרס להקים פתאום קבוצות מאינטרסים אחרים".

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. המון בהצלחה (אוהד קטמון 21-04-2015, 11:24)
    זה לא פשוט אבל זה נהדר.
  2. לעולם לא תצעדי לבד הפועל אשדוד (משה 21-04-2015, 12:50)
    הפועל אשדוד תקום בליגה ג קקבוצה עצמאית לכל דבר תוך חמש שנים ניהיה. בליגה הלאומית יש לנו פוטנציאל של אלפים
  3. ייאלה הפועל (גבי 21-04-2015, 13:07)
    ייאלה הפועל
  4. אני זוכר משחקים בעבר עם עירוני והפועל שהיו אדירים בין הקבוצות (אוהד מכבי יפו,עלו והצליחו אתם חסרים. 21-04-2015, 13:55)
  5. הפועל אשדוד מחזירים עטרה ליושנה (קלינר 21-04-2015, 14:58)
    עוד יבוא היום ונשחזר את העבר אם אלפי אדומים שליוו את הפועל אשדוד לכול מקום במדינה
  6. הפועל אשדוד להחזיר עטרה ליושנה (מוריס 21-04-2015, 18:19)
    אני אישית הייתי אוהד שרוף של הפועל הייתי נוסע לכול משחק עד שעלו ללאומית ..ואז נהיה האיחוד הכול התנפץ לי בפנים ומאז אני אוהד של אף קבוצה
  7. הפועל אשדוד vs הפועל אשקלון (אולטראס 70 21-04-2015, 20:56)
    אלו המשחקים שאותם אנצור בזכרוני לעולם. הרבה יוקרה ותחרות ליוו משחקים אלו לאוהדי הפועל אשדוד שאו ברכה והצלחה יוזמה ברוכה לכדורגל
  8. הפועל אשדוד vs הפועל אשקלון (אולטראס 70 21-04-2015, 20:56)
    אלו המשחקים שאותם אנצור בזכרוני לעולם. הרבה יוקרה ותחרות ליוו משחקים אלו לאוהדי הפועל אשדוד שאו ברכה והצלחה יוזמה ברוכה לכדורגל
  9. הפועל אשדוד vs הפועל אשקלון (אולטראס 70 21-04-2015, 20:56)
    אלו המשחקים שאותם אנצור בזכרוני לעולם. הרבה יוקרה ותחרות ליוו משחקים אלו לאוהדי הפועל אשדוד שאו ברכה והצלחה יוזמה ברוכה לכדורגל
  10. מחזירים עטרה ליושנה (אלון 21-04-2015, 21:04)
    מחזירים לאשדוד את הסמל של הפועל את הצבע האדום של הפועל קבוצה של הקהל ולא המוצר המזויף של מ.ס
  11. אין על הפועל אשדוד הקבוצה של המדינה (קוקי 22-04-2015, 12:11)
    הייתי האוהד הכי שרוף של הקבוצה הייתי מביא עוגיות לשחקנים מחכה בקוצר רוח שתתחיל כבר העונה בליגה ג
  12. אימפריה בהצלחה אפועל אשדוד (יפו 22-04-2015, 14:47)
  13. האימפריה באדום חוזרת (אשר 24-04-2015, 12:35)
    יאלה הפועל חוזרים עונה הבאה בענק אולג נציג הקהל בהנהלה
  14. יאלה הפועל (שחקנים ברנה 24-04-2015, 13:50)
    מביאים את חנן פדידה ויאיר אזולאי ואמיר אלקריף עולים בשניה
  15. הדודים וההורים שלי עם עירוני אבל אני עם הפועל לעד... (בן 10 24-05-2015, 20:59)
    יאללה גביע הפועל