"לא מדברים פוליטיקה בחדר הלבשה"

אורן זילכה מספר ל"גולר", על ההרגשה לשחק בימים כאלה בקבוצה ששייכת למגזר הערבי, על האווירה ועל העתיד של כפר כנא.

  • על ידי: מורן קלפר
  • 03-12-2014
  • 14:23
הוא התחיל את הקריירה בנוער של הפועל חיפה, בבוגרים שיחק בהפועל תל חנן (מועדון שכבר לא קיים) ועבר הרבה קבוצות במהלך השנים, השיא שלו היה בעירוני טירת הכרמל בליגה הארצית שכבר לא קיימת, עונה אותה סיים כמלך שערי הליגה, הישג נאה במיוחד לאור העובדה שבאותה עונה הפסיד עשרה משחקים עקב פציעות. כעת אורן זילכה מספר ל"גולר", על ההרגשה לשחק בימים כאלה בקבוצה ששייכת למגזר הערבי, על האווירה ועל העתיד של כפר כנא.
 
איך אתה מרגיש בקבוצה השנה?
אני מרגיש טוב, בסך הכל יש חיבור של צעירים ומבוגרים בקבוצה, יש אווירה טובה בכל אימון ומשחק, במיוחד שאנחנו עם כל הנקודות".
 
זליכה.(צילם: חג'אג רחאל)
 
כפר כנא תעלה ליגה?
אני מאמין שאנחנו נעלה כי יש לנו חומר שחקנים שיכול בקלות להיות בליגה א', זה לא יהיה קל מכיוון שיש מספר קבוצות טובות בליגה שיתמודדו איתנו עד הסוף, ההבדלים בין הליגות זה קצב המשחק וגם לא בהרבה, כל שחקן שמשחק בליגה ג' או ב' יכול לשחק בליגה א'".
 
אתה מאוכזב להיות בליגה ב' בשלב הזה בקריירה?
" אני ממש לא מאוכזב, תמיד היה לי טוב איפה ששיחקתי, אני את שלי כבר עשיתי בקריירה, אני לא חושב שאסיים את הקריירה בכפר כנא, אני מעדיף לסיים בטירת הכרמל או ביתר יעקב חיפה, אבל הכל יכול להיות, לא שולל כלום בכדורגל".
 
(אורן זילכה, צילם: לירן דורף)
 
יש הרגשה שונה לשחק בקבוצה מהמגזר בימים כאלה?
"אני לא היהודי היחיד בקבוצה, יש בנוסף אליי את אושרי לוי השוער, ממש לא מפחדים, אסור לנו לפחד במדינה שלנו. זאת הקנדציה השלישית שלי בכפר כנא, יש שם אחלה אנשים בדיוק כמוני וכמוך. הם אזרחי ישראל בדיוק כמונו, למרות ההסלמה אין שום שינוי, מתייחסים לכולנו באותה צורה טובה ורגילה. אנחנו מורכבים מנוצרים, בדואים, יהודים ומוסלמים ויש כבוד הדדי בין כולנו. אגב, לא מדברים פוליטיקה בחדר הלבשה, אנחנו עוסקים בספורט ובכדורגל בפרט, אין מקום לדברים האלה.
לפעמים המאמן מבקש שאני אתרגם לשחקן מסוים מה שהוא אומר בערבית, אנחנו צוחקים על זה לפעמים שאושרי לוי היהודי היחידי בקבוצה".
 
עכשיו כשאתה כבר בשלהי הקריירה, יכול לציין מה היה הרגע הקשה בקריירה שלך?
" רגע השפל הוא ללא ספק אי עליית ליגה עם אום אל פאחם שהיה לא בגלל כדורגל אלא בגלל בית הדין של ההתאחדות לכדורגל שהחליט להוריד לאום אל פאחם שש נקודות בסיום העונה".
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הוסף תגובה
תגובות
  1. מה?הוא עוד משחק הזילכה הזה? (תענכי 03-12-2014, 14:57)
  2. כן (ל1 03-12-2014, 18:27)
  3. שחקן נשמה (מוקו 03-12-2014, 19:22)
  4. יאלה טירה עולים השנה חגיגות אצל סבח בשווארמה (אורן היו ימים יפים בתל חנן הופ הופ תל חנ 03-12-2014, 21:15)
  5. גאה בך (שני 03-12-2014, 23:04)
    גיסי היקר , גאה בל כל פעם מחדש :)