שמשון תל אביב זה האתגר הגדול ביותר בקריירה שלי

במילים אלו פותח את הראיון עמרי כהן מהבלמים הטובים והוותיקים בליגות הנמוכות שחזר לקבוצת נעוריו שהוקמה השנה בעזרתו

  • על ידי: מערכת גולר1
  • 08-10-2014
  • 08:50
 עמרי כהן הוא אחד השחקנים הטובים והחביבים בליגות הנמוכות. עמרי משחק שנים רבות בהצלחה בליגות א ו ב והוא אחד הדמויות המזוהות ביותר בליגות אלו. אחרי שנים רבות של נדודים החליט כהן ביחד עם חבריו אורן יחזקאל ורועי עובדיה (בנו של אבינועם עובדיה) להגשים חלום ישן נושן ולהחזיר לתחייה את קבוצת נעוריהם שמשון תל אביב. כהן לא סתם בחר בשמשון. הקבוצה בה גדל בתור  ילד ונער והקבוצה בא אביו אלי כהן "השריף" היה אחד הסמלים הגדולים וקפטן הקבוצה בשנותיה היפות בשנות ה 70 וה 80. בקיץ, חבר כהן ועובדיה לאורן יחזקאל בנו של מאיר יחזקאל מיורה האגדי שחקן ויושב ראש ביתר תל אביב. יחזקאל הביא עמו מספר אנשי עסקים שנרתמו למשימה להקים את שמשון תל אביב מחדש.
 
עמרי ספר לנו איך הגית את הרעיון להקים את שמשון תל אביב ?
"לפני מספר שנים פתחתי דף בפייסבוק לשמשון תל אביב בו העלנו מספר חברים שחקני עבר ובנים של חוויות מהעבר מהשנים הטובות והיפות של שמשון בה אבי שיחק בשנות ה 70 ו ה 80.
לפני 3 שנים כבר עשיתי מהלך ראשוני להקים את הקבוצה אבל בגלל בעיות כלכליות הרעיון נגנז עד עכשיו".
 
עומרי כהן במדי קבוצת נעוריו, שמשון ת"א. (צילום: יח"צ)
 
אז מה קרה בקיץ האחרון ?
לפני מספר שבועות התקשר אלי חברי אורן יחזקאל ואמר לי שהוא גייס מספר ספונסרים שמעוניינים לקנות קבוצת כדורגל בליגות הנמוכות. מיד העלתי לו את הרעיון של שמשון ורועי עובדיה חברנו אירגן פגישה עם עמי פזטל ויפתח הלוי.
לאחר שעות רבות של דיונים ושכנועים והצגת נתוני הפתיחה שלנו קיבלנו את האישור המיוחל מפזטל והלוי ויצאנו לדרך.
 
למה דוקא שמשון ?
קודם כל שמשון תל אביב זה קבוצת נעוריי והקבוצה היחידה אי פעם שאהדתי בכדורגל הישראלי. אבא שלי היה שחקן וקפטן הקבוצה ואת כל ילדותי ביליתי במגרש הספורטק בתל אביב ובמשחקיה של שמשון. לצערי לא יצא לי במהלך הקריירה שלי לשחק בבוגרים של שמשון ואז הקבוצה התפרקה ונעלמה מהמפה. לשמשון תל אביב פוטנציאל עצום. במשך כל השנים האלו דאגו פזטל והלוי לשמור על מחלקת הנוער למרות שאין קבוצת בוגרים. יש מחלקת נוער מלאה ובריאה והרבה שחקנים מוכשרים גודלו וטופחו במועדון על ידי יפתח הלוי שחקן העבר שמנהל גם היום את מחלקת הנוער בהצלחה רבה אבל כשהגיעו לגיל בוגרים לא היה להם קבוצה להתקדם והרבה שחקנים פרשו או נעלמו בליגות הנמוכות.
 
מה חלוקת התפקידים בקבוצה כרגע ?
עמי פזטל כמובן ימשיך לשמש כיושב ראש המועדון ונשיא הכבוד , יפתח הלוי כמנהל מחלקת הנוער, ואילו אורן יחזקאל רועי עובדיה ואנוכי נעזור לנהל את הקבוצה לדאוג לספונסרים לשחקנים לציוד וכל מה שצריך לקבוצה טובה ובריאה.. לא לשכח שלשמשון יש מועדון מפואר חדרי הלבשה ומקלחות מה שאין להרבה קבוצות בליגות הנמוכות וזה יתרון משמעותי שיש לנו בית וכמובן נשחק השנה במגרש הספורטק בתל אביב. כמו כן, מונתה שלי סינואני למנהלת הקבוצה וכמובן שגם לה דם שמשוני מכיון שסבא היה ממקימי הקבוצה 
כמכן מונה תחילה עובד לוי למאמן והוא עשה עבודה מצויינת במהלך החודש . היו אימונים ברמה הגבוהה ביותר סדר ומשמעת וגויסו שחקנים רבים וטובים אבך אבל לאחרונה עקב בעיות אישיות הוא סיים את תפקידו ומאמן חדש ובכיר כבר בדרך.
 
מה המטרות של הקבוצה ?
תראה אני לא אשקר שאחת המטרות שהצבנו היא לברוח כמה שיותר מהר מליגה ג ו- ב ונשמח כמובן כבר השנה לעלות ליגה. אבל בגלל שהתחלנו מאוחר ורק עכשיו אנחנו בשלבים של גיבוש סגל שחקנים וקבוצה זה בטוח לא יהיה קל אבל אני יכול להגיד לכם שהרבה מאוד שחקנים טובים ובכירים פונים אלינו כדי לשחק במועדון מפואר כמו שמשון תל אביב וזה זכות לכל שחקן.
פה הם יקבלו במה, מועדון מסודר, קבוצה טובה אימונים ברמה גבוהה. המטרה שלנו להתנהל כמו קבוצה מקצוענית ורק בדרך הזאת נוכל גם להגשים את המטרות המקצועיות שלנו
 
ומה בקשר לקריירת המשחק שלך ?
כמובן שאני קודם כל שחקן ואני באתי לשמשון בתור שחקן לעזור לקבוצה לעלות ליגה ובכלל.
 
לא קשה לך לרדת ולשחק בליגה ג ?
תראו זה פעם ראשונה שאני אשחק בליגה ג אבל אני מסתכל על זה בצורה שונה. בשבילי שמשון תל אביב זה ליגת העל ככה אני מתייחס לקבוצה למועדון לאימונים ולמשחקים ואני מצפה שכל השחקנים יתייחסו בדיוק כמונו ורק ככה נוכל להצליח. היו לי כמה הצעות טובות מקבוצות צמרת בכירות, אבל החלטתי לוותר גם על הרבה כסף השנה ופשוט לחזור הביתה. אני מסתכל על כדורגל וספורט בצורה שונה מאחרים . בשבילי כדורגל זה אהבה ותשוקה. לעולם לא הייתי שחקן של סכומים גבוהים ולא שיחקתי בשביל המשכורת בסוף החודש למרות שתמיד קיבלתי סכומים נחמדים וראויים. יהיו הרבה הפתעות בסגל השחקנים וכל שחקן שיגיע לשמשון זה לא בשביל הכסף אלה בשביל ההנאה והמטרה ואני מבטיח לכל אחד שישחק בשמשון שהוא יזכור זאת לכל חייו.
 
ומה לגבי סגל השחקנים ?
תראה לא היה קל לגייס שחקנים לקבוצה גם בגלל שהחלטנו לא לשם משכורות לשחקנים נכון לעכשיו אבל תתפלא הרבה מאוד שחקנים יושבים השנה בבית והרבה מהם פנו אלי והביעו את רצונם להצטרף לקבותה ולעזור לעלות ליגה.
שמשון ה משהו שונה בנוף הכדורגל. אנחנו קבוצה שכמעט כל השחקנים מכירים אחד את הני וחבריי ילדות. כל שבוע אנחנו נפגשים יוצאים ביחד וגם מנצלים את מגרש הספורטק ואת המועדון המעולה של הקבוצה על מנת לעשות ערבי גיבוש קריוקי על האש ועוד.
 
לשמשון אף פעם לא היה גרעין גדול של אוהדים מה המצב עכשיו ?
הרבה מאוד אנשים רובם מבוגרים פשוט התעוררו לחיים אחרי ששמעו ששמשון חזרה לחיים. אני מקבל כל יום טלפונים הודעות מהארץ ומחול מאוהדים וותיקים שמברכים את המהלך ומבטיחים לעזור. החלטנו שאנחנו נתנהל כמו קבוצת אוהדים לכן החלטנו להנפיק כרטיסי חבר לכל אוהד ואוהד שיתרום החל ממינימום 400 שקלים למען המועדון וכמובן בעתיד נשב במשוף ההנהלה והאוהדים על מנת לגבש דרך ראויה לשיתוף פעולה ביננו שכמובן אך ורק יתרום להצלחת הקבוצה אז כל אוהד ואוהד ספורט שרוצה לעזור ולתרום לקבוצה מוזמן לפנות אלי לטלפון 0586554422 .
 
שיחת פתיחת עונה בשמשון ת"א. מימין לשמאל, עומרי כהן, אורן יחזקאל ועובד לוי מאמן הקבוצה. (צילום: יח"צ)
 
עמרי אתה אחד הספורטאים הוורסטיליים בישראל ספר לנו קצת על עיסוקיך הנוספים והענפים השונים בהם אתה משחק.
חוץ מכדורגל אני משחק בעוד 3 ענפי ספורט שקשורים לכדורגל. במהלך החורף אני משחק כדורגל כמובן ובליגת הקטרגל להנאתי ובקיץ אין לי הרבה מנוחה מכיוון שאני משחק בליגת כדורגל החופים (אמי יקותיאל תל אביב יחד עם אורן יחזקאל שהוא גם הבעלים של קבוצה זו) וכמובן אני משחק באופן מקצועני פוצ'יוולי בישראל ובטורנירים בינלאומיים בחול.
אני נהנה מזה וכל עוד אני יכול ומסוגל לשחק בכל ענף שקשור בכדורגל אני ישחק בנהאה ובתשוקה וינסה כמובן לנצח ולזכות בתארים בכל מקום ובכל ענף. השנה הגעתי לחצי גמר טורניר בינלאומי יוקרתי ומכובד באיטליה בענף הפוצ'יוולי והייתי אמור לזכות בטורניר אבל לצערי מתחתי שריר בחצי הגמר והסתפקתי במקום הרביעי.
אבל כל הענפים האלו זוטרים בשבילי כי כדורגל זה האהבה האמיתית ואני אשחק כל עוד גופי יעמוד במעמסה.
 
עמרי כהן שיהיה בהצלחה לך ולשמשון תל אביב
"תודה רבה לאתר גולר על החשיפה המדהימה הן אישית והן קבוצתית רק תמשיכו בדרך זו"

הוסף תגובה
תגובות
  1. משקרים שיש כסף ואין בכלל הכל סתם שיקרי (לא סתם המאמן עזב אתם משקרים ומבטיחים סתם 08-10-2014, 09:35)
  2. בהצלחה גדולה למשפחת שמשון (אוהד כהן 08-10-2014, 10:42)
  3. ווינר (קרן הצבי 08-10-2014, 19:32)
    כל החברים שקונים כרטיס חבר אורן ישים סינגל על הכסף שלכם לא חראם לכו למסעדה משהו תהנו לא חראם
  4. נוכלות (יוסי יחזקאל 12-10-2014, 15:53)
    חבורה של נוכלים.חבל על הכסף.
  5. טמבל (צ 11-08-2015, 13:48)
    אורן יחזקאל הואחתיכת שמוק מסריח כמו החבר שלו עדי