"היד קלה מדי על ההדק"

מאמן הפועל אזור, שי מאור, מרוצה מחזרתה של אזור לליגה וחושב כי בעלי הקבוצות בליגה א', לא נותנים זמן למאמנים "לפרוע את השטרות": "אם אתה בוחר מאמן בתחילת שנה, אתה צריך להאמין ב-אני מאמין שלו" בעלי אזור, מאיר סלם: "היה ברור שאזור תחזור"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 07-01-2014
  • 09:21

הפועל אזור חזרה לליגה, עם פתיחת עונה גרועה ביותר אט אט אזור חוזרת למקומה הטבעי בצמרת הטבלה. בצהרי היום בשעה 13:00 במגרשה הביתי באזור, הפועל אזור תארח במסגרת סיבוב ז' במפעל גביע המדינה, את נצרת עילית מאמצע הטבלה של הליגה הלאומית. האם הסינדרלה האזורית תצליח להדיח שוב קבוצה מהליגה הלאומית, שנה שנייה ברציפות?

 

מאמנה של אזור, שי מאור מוכן לקראת משחק הגביע ולא חושב שמשחק הבית הוא יתרון במפגש: "כל קבוצה שבאה מהליגה הלאומית, היא עדיפה על כל קבוצה מליגה א' כולל הפועל אזור. אנחנו מגיעים למשחק חבולים, פצועים, ובהרכב חסר מאוד כאשר רוב שחקני ההרכב הראשון לא ישחקו מחר וביום שישי מול מרמורק. למרות זאת, אנחנו נבוא לעשות את המקסימום לנסות להוות יריב שקול, בתקווה לעבור שלב כי בגביע הכל יכול לקרות וראינו זאת בשנה שעברה".

 

שי מאור, יחגוג גם היום על הדשא? (צילום: רמי גרידיש)

 

הפועל אזור פתחה את העונה גרוע מאוד, שחררה לא מעט שחקנים חשובים (קרגולה, עמיאל) ורבים חשבו "שהרימה ידיה" במאבק על צמרת הליגה. למרות זאת, הפועל אזור נמצאת כעת במקום החמשי בצמרת הטבלה ונראה כי התקופה הרעה בהחלט מאחוריה: ""אנחנו אף פעם לא הרמנו ידיים", מדגיש. "שחררנו שחקנים שלא התחברו עם הקבוצה מה גם שזה היה בעקבות החלטה של חיסכון כלכלי. היה הרבה חוסר מזל, פציעות, חוסר ביטחון, עשינו שלושה שינויים ממחשבה לטובת הקבוצה ואני רוצה לומר זאת בריש גלי: השחקנים שעזבו הם שחקנים מוכשרים שלא הצליחו בהפועל אזור אך חשוב לי לציין, זה לא אומר שהם שחקנים לא טובים פשוט יש מקומות שלא מתחברים. אני חושב שאם אורי קרגולה היה היום באזור, אז יכולנו לדבר על דברים אחרים". 

 

מאמנה של אזור אשר היה נתון ללחץ כבד עקב חוסר הצלחת הקבוצה, שואף כעת אוויר צח אך עם זאת הוא חושב שהאנשים הקובעים בליגה א', יש להם יד קלה מדי על ההדק בנוגע לפיטורי מאמנים: "השנה הדברים בליגה א' לשונים לחלוטין משנים עברו", מסביר. "היד על ההדק בנוגע למאמנים היא קלה ביותר ולא צודקת ברוב המקרים. אני חושב שאם אתה בוחר מאמן בתחילת שנה, אתה צריך להאמין ב-אני מאמין שלו, בדרך שלו, ולתת לו זמן כי אנשים חושבים שאם מחליפים מאמן אז כל הצרות נעלמות וזה לא תמיד קורה".

 

לגבי התנהלותה של הפועל אזור מגיב: "המועדון אצלנו עובד בשיטה אחרת מרוב קבוצות ליגה א'. שלוש שנים אזור הולכת עם שי מאור, פעם זה עובד טוב ופעם פחות. אני משתדל לעשות את המקסימום על מנת להגיע להישגים כמה שיותר עם הפועל אזור. אצלנו לא מסתכלים על מבחן התוצאה אלא על הדרך ונותנים קרדיט למאמן. יש מאמנים טובים בליגה א' וצריך לתת להם את הזמן, כי שוב היד קלה מאוד על ההדק". 

 

סלם: "אנחנו מאמינים בשי". (צילום: אביחי חיים)

 

הבעלים של אזור, מאיר סלם, מצטרף לדבריו של שי מאור בנוגע לפיטורי המאמנים הרבים מתחילת העונה: "אנחנו מאמינים בשי כי אם לא היינו מאמינים, לא היינו לוקחים אותו. שי העלה את אזור ליגה ולא אף אחד אחר. להחלפות המאמנים הרבות אין לי הסבר רציונלי לכך, כי אלו בעיקר החלטות של אנשים. תסכים איתי שמאמנים לא שוכחים לאמן, והשחקנים לא שוכחים לשחק. פעמים רבות, המועדון מראה בעיקר לאוהדים שעושים משהו, יש זעזוע במערכת ולא תמיד זה נוסחת הפלא. אני האמנתי בשי מההתחלה וההוכחה לכך היא: הפועל אזור הגיעה למקומה הטבעי בצמרת הטבלה. זה היה ברור שאזור תחזור, זה היה רק עניין של זמן. יש לשי דרך, לקבוצה דרך, והאמנתי שהתוצאות יגיעו בסופו של דבר".


לקראת משחק הגביע באזור: "להגיד לך את האמת, לא מעניין אותי משחק הגביע משום שהליגה היא הלחם והחמאה שלנו.

זה טוב לעיתונות, לקהל, לכולם, ולא בהכרח לקבוצה. זו חוויה כיפית ומעניינת, ואם אתה עובר שלב אז אתה חוגג ואם לא אז בסדר לא עברת ולא קרה כלום".

 

הוסף תגובה
תגובות