זכרונות מן העבר: הדרבי של טירת הכרמל

אסי אברהמי נזכר בתקופות בהן היה הולך בתור ילד למגרשים בטירת הכרמל, הקבוצה שריגשה אותו ומסתכל על ההווה והעתיד. כתבת צבע על הדרבי הגדול של העיר הצנועה

  • על ידי: אסי אברהמי
  • 01-01-2014
  • 13:45

הכל התחיל לפני 18 שנה. אני ילד צעיר שחולם לשחק כדורגל. הולך כל יום לרב כדי ללמוד את הפרשה שאני הולך לקרוא בבר מצווה המתוכננת שלי ממש עוד רגע,  וכמדי שבוע אני מחכה ליום שישי, לכיף המרכזי שבחיי, היום בו אני הולך עם אבא שלי ממש רגע לפני כניסת השבת ורגע לפני שאנחנו פוסעים יחדיו לבית הכנסת, אבא היה לוקח אותי לראות כדורגל, ולא סתם כדורגל אלא את הקבוצה שמרגשת אותי הכי הרבה בימים ההם, הקבוצה שמרגשת את כל העיר הקטנה בה גדלתי, הפועל טירת הכרמל.

 

זה היה יותר מכדורגל. זה היה מפגש של כל החברים, כל השכונה, כל מי שאוהב ספורט, אני זוכר את אבא מדבר עם כל החברים על כל ארועי השבוע ואני זוכר אותי כילד מחכה למחצית כדי לשחק ברחבה שליד המגרש ולהרגיש את הכדור.

 

הקבוצה הבוגרת שיחקה אז בליגה השנייה בישראל והמגרש הקטן שנמצא בלב שכונה קטנה בין בתים עצים והמכולת של אבי הגרוזיני סחף מדי שבוע מעל 500 איש שמילאו כל פיסת חול ביציע! אני זוכר את כל האוהדים פוסעים יחדיו מיד עם סיום המשחק לבית הכנסת הקרוב למגרש כדי לקבל את השבת, זכרונות ילדות מאושרים!!

 

טירת הכרמל היא עיר קטנה במחוז חיפה בישראל ,עיר של 18 אלף תושבים סך הכל אבל ללא ספק הייתה ותישאר בשבילי לעולם עיר של כדורגל.מאז ועד היום עברו המון דברים הספקתי לעזוב את העיר, התחתנתי, הפכתי אבא, סבא שלי שהיה ספונסר בקבוצה נפטר והקבוצה ירדה ליגות עד שלבסוף התפרקה.

 

שחקני טירה (צילום: דף הפייסבוק הרשמי)

 

בטירה נשארה קבוצה בבעלות רפי עטר (אח של ראובן) שמשחקת בליגה ג ונקראת מכבי עירוני טירת כרמל. סוג של קבוצה מאוחדת של כל יישובי חוף הכרמל ומקבלת תקציבים מהעירייה ,אבל קבוצה שפחות מזוהה עם העיר והאוהדים מתקשים להתחבר אליה.

 

אבל השנה, השנה משהו השתנה! שימי פרץ ועידן אליאס, שני שחקנים שנושמים, אוכלים וחיים את הפועל טירת הכרמל, החליטו לעשות מעשה והקימו לתחייה את הפועל טירת הכרמל, השניים נרשמו בהתאחדות ופתחו את הקבוצה שכולם אהבו ,לאט לאט גייסו שחקנים מקומיים ואפילו הביאו את החלוץ האגדי אבי בן סימון שיאמן את החבורה, אף אחד לא האמין שזה יקרה מלבד שימי ועידן שעשו את הבלתי יאומן והחזירו עטרה ליושנה , בלי כסף ,בלי מגרש ביתי ,בלי בעל הבית הקבוצה מצליחה להביא מדיי שבוע אוהדים רבים שתומכים במיזם המרשים.

 

מה שעצוב בכל הסיפור שבעלי הקבוצה השנייה בעיר, רפי עטר, לא מסכים להפועל טירה להשתמש במגרש הביתי בטירת הכרמל ומדיי שבוע נאלצים שחקני הפועל לנדוד למגרשים שונים ומרוחקים מהעיר ,דבר שמקשה מאוד על הקבוצה. ראש העיר אריה טל מסרב לתמוך בקבוצה כי הוא כבר תומך בעירוני טירה קבוצתו של עטר ולא מעוניין לתמוך בשתי הקבוצות אז תגידו אתם, איפה הצדק?!?!

 

השלטים כבר מוכנים (צילום: דף הפייסבוק הרשמי)

 

השבוע הולך להיות היסטוריה הדבר שכולם חששו ממנו דרבי היסטורי בליגה ג' ,קבוצת האוהדים הקבוצה של שימי ועידן הפועל טירת הכרמל הקבוצה עם הלב הגדול הנשמה הקבוצה שבאה מאהבה תפגוש את הקבוצה של רפי עטר ,הקבוצה עם הכסף ,עם המגרש ועם התמיכה של העירייה ,דרבי שהוא יותר קרב על הבית ,מלחמה במונחים ספורטיביים ,ואם תציעו לי או לכל תושבי טירת הכרמל מה הם מעדיפים לראות את ברצלונה נגד ריאל או את הדרבי של טירה בליגה ג שומרון הם כמוני יענו שהם מעדיפים את הדרבי של טירה, קרב על יוקרה וכבוד ,קרב שרק מי שמתעסק בכדורגל יודע מה זה הדרבי הזה ,שחקני שני הקבוצות כבר שבוע לא ישנים מהתרגשות ,אני מסתובב בטירת הכרמל ומופתע מהאנשים. אין אחד, מהקיוסק של שרמייסטר ועד לניסים "מקבב הכפר", כולם מדברים על דבר אחד , הדרבי של טירה!

 

בפנייה נרגשת פנו שימי ועידן שבשבילם זהו משחק ביתי (כמובן מחוץ לטירת כרמל לצערם)לרפי עטר ואני מצטט :"רפי בוא נעשה את המשחק בטירה ,בוא נוריד מהאגו,זה יהיה קרנבל זה יהיה יום חג בעיר לכל התושבים"עד היום הם מחכים לתשובה כי עטר כמו שאתם מבינים לא הסכים והמשחק ייערך מחוץ לטירת הכרמל.

 

בקיצור יום שישי אחרי שנים רבות אני הולך למשחק בליגה ג, משחק על כל הקופה ,הלב והנשמה של הפועל טירת כרמל אל מול הכסף, המגרש והתנאים של מכבי עירוני ,אני כבר מתרגש ובטוח שמצפה חוויה גדולה למי שיגיע ,רק שיעבור בשלום והספורט ינצח ואני מקווה שמהעונה הבאה גם הפועל טירה תזכה לארח במגרש שהיא כל כך אוהבת במגרש שאני גדלתי בו ,המגרש העירוני בטירת הכרמל!! 

הוסף תגובה
תגובות