א' צפון, סיכום שלב הגביע: מגדל העמק מאותתת

אוהד רון מסכם את שלב הגביע המוקדם בצפון שקבע, מגדל העמק, מכבי והפועל דלית אל כרמל, אחווה עראבה, הפועל חדרה, בית שאן וקרית אתא עלו שלב. למרות ההצהרות, לטעמי מהקבוצות ששיחקו, ירוצו רק בית שאן מכבי דליה ואולי מגדל העמק, עד הסוף..

  • על ידי: אוהד רון
  • 24-09-2013
  • 21:49
שלב ראשון במשחקי הגביע בצפון מאחורינו, ולמרות שזה רק משחק גביע, אפשר כבר להצהיר, מכבי דליה, בית שאן ואולי גם מגדל העמק יאבקו על העליה עד הסוף כאשר בצפון עדיין לא ידוע מי תהיה הקבוצה ה-16 שתשחק במחוז. אם זו תהיה מכבי אום אל פאחם אז אני לא צופה שינוי במאבקי הצמרת אבל אם זו תהיה הפועל כפ"ס, היא תטרוף את כל הקלפים.
 
שחקני טבריה לפני המשחק. הם צריכים הרבה יותר מבלם אחורי כדי להילחם על העליה העונה...(צילום: יח"צ)
 
במשחק היוקרתי של הסיבוב, נפגשו מגדל העמק ועירוני טבריה. על הנייר דובר על 2 קבוצות חזקות כאשר בפועל ראינו הופעה במעמד צד אחד בלבד- מגדל העמק. בטבריה מדברים על הבאת בלם אחורי, כאילו שזאת הבעיה שלהם. חברים מטבריה, אל תשקרו לעצמכם, הקבוצה נראית רע מאד. ואם לא יהיה שינוי גדול, אז העונה תיגמר לכם מאד מהר.
מנגד, מגדל העמק הציגה משחק יפה. למרות שבמשחקי האימון הם לא הרשימו, במשחק הרישמי הראשון הם הרשימו, כאשר קובי שריקי עשה מהלכים חכמים כולל בישול ענק בשער הראשון. השער השני היה אומנם בתוספת הזמן כאשר טבריה ניסתה להשוות בכל הכוח, אך אם למגדל העמק היה את אבי מלכה חלוצה מאשתקד, היא היתה נותנת לטבריה בראש.
 
קובי שריקי, הראה מספר מהלכים חכמים במשחק מול טבריה. (צילום: יח"צ)
 
עוד משחק יוקרתי היה בהרצליה, כאשר הפועל המקומית פגשה את מכבי דליה. לא ברור לי למה ואיך שוחרר צחי טייאר, כאשר ראיתי את הרצליה משחקת במשחקי האימון הקבוצה נראתה טוב. ואז הגיע השינוי בעמדת המאמן, טל בניה קיבל קבוצה מוכנה לליגה, ובמשחק הרשמי הראשון הם מפסידים לדליה. שמצידה עשתה ניצחון גדול בהרצליה 2-0 ועוד החמיצה פנדל...ללא ספק מכבי דליה, לפי משחק הגביע תדבר חזק העונה.
 
העולה החדשה לליגה א', הפועל בית שאן, חזרה עם ניצחון קליל על צפת/כרמיאל, שכמו בכל שנה לא משקיעים בפתיחת העונה ובהמשך העונה מתחזקים ומהווים גורם משמעותי בליגה. בית שאן נראית טוב וכנראה שתדבר חזק העונה. כרמיאל עדיין לא מחוברת ועם הזמן היא תתחבר ותשתפר. יש לציין את הקשר יצחק דניאל שהיה מעל כולם ושלט במרכז השדה, זה מה שניצח לבית שאן את המשחק. בבית שאן יש התלהבות, יש קהל גדול שמלווה את הקבוצה וימשיך ללוות את הקבוצה לצמרת הטבלה העונה.
 
חגיגה של שחקני מכבי דליה בהרצליה. הרצליה לא יכולה להיאבק מול הגדולות של הליגה. (צילום: רמי מגרידיש)
 
אחווה עראבה, הופיעה למשחק הגביע מול מכבי כפר קנא עם 11 שחקנים בלבד וזה לא הפריע לה לנצח עם הרבה לב ואמונה את מכבי כפר קנא שאם לא תתחזק במהרה תמצא את עצמה במאבקי התחתית כמו בשנה שעברה. רק שהפעם לא בטוח שהיא תצליח לשרוד. עראבה מוכיחה שאין מחיר ללב ולנשמה בכדורגל...
 
העולה השניה לליגה א', בית"ר נהריה, התחזקה יפה העונה. הביאה מאמן צעיר ומוכשר בדמות תומר אסולין והחתימה מספר שחקנים טובים וצעירים. אך התקשתה לנצח את הקבוצה מעיר הכרמל, הפועל דליה, שמציגה המשכיות לעונה שעברה, וסביר להניח תסיים במרכז הטבלה גם העונה. המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה. כל קבוצה הגיעה 2-3 מצבים, ההבדל היה שדליה כבשה, וכך נגמר המשחק. נהריה תרצה לשכוח את המשחק כמה שיותר מהר וגם דליה לא יכולה לשמוח יותר מדי. שתי קבוצות תהיינה שמחות למקום טוב באמצע הטבלה.
 
הפועל חדרה גברה על צור שלום 1-3 והוכיחה שהחתמת המאמן הבכיר אחמד ווהב היתה במקום. אחמד שנחשב לשועל קרבות בליגה א' צפון, בנה קבוצה חזקה שתנסה להיתקדם ולסיים את העונה 2 מקומות מעל אשתקד, שבה סיימה במקום ה 7, ולהתברג בפלייאוף העליון. אם היא תמשיך כך, אין סיבה שלא תצליח.
 
קרית אתא גברה על אסי גלבוע 2-3.  אסי גלבוע היו יותר טובים ברוב דקות המשחק מקרית אתא, אבל אולי כושר גופני ואולי בחור בשם אלמוג אוחיון שנכנס כרבע שעה לסיום המשחק כבש צמד והראה שהוא עשוי מחומר של הליגות הגבוהות, עשו את כל ההבדל...

הוסף תגובה
תגובות