חוזר הביתה

אחרי שלוש שנים מוצלחות במ.ס. טירה, ריאן טהא קיבל החלטה לא פשוטה והחליט לחזור לאמן בכפר קאסם, והפעם את הפועל שועאע המקומית. האם צפויה לטהא בסיום העונה עליית ליגה רביעית בקריירה?

  • על ידי: אורון רוזנטל
  • 23-06-2013
  • 16:24

ריאן, איך אתה מסכם את התקופה שלך בטירה?

"אני אחרי שלוש שנים במ.ס. טירה, לא הרבה מאמנים מחזיקים ככה מעמד בקבוצה בליגות האלו. היו לי כאן שלוש עונות מצוינות. בשנה הראשונה עליתי מליגה ג' לליגה ב', ובשנתיים שלאחר מכן הייתי כל הזמן בצמרת, בפלייאוף העליון. ברמה הקבוצתית הייתה לנו הצלחה, וגם ברמה האישית הצלחתי. לטירה בתקופתי אומנם לא היה תקציב גדול, אבל היא עשתה תוצאות נהדרות בליגה ב', וכל הזמן הייתה בצמרת והיוותה את אימת קבוצות הצמרת. הקבוצה שלי הייתה קוטלת ענקיות בבית שלה, בעצם רק אחרי מחנה יהודה. זה ברור אם אני מנצח בבית את יפו, כפר קאסם, בקעת הירדן, ומחנה יהודה יצאו עם 1:1 בשן ועין מהמגרש שלנו. בכל המחוז טענו לגבי העונה האחרונה, שאם היינו עוברים את השלב הראשון של הפלייאוף, היינו מגיעים רחוק. כפר קאסם היו מפחדים מאיתנו. אם הינו עוברים את המשחק הראשון בחוץ של בקעת הירדן, הכול היה פתוח עד ליגה א'. באופן כללי, הייתי מחובר למקום הזה ברמה שהוא תמיד יהיה חלק ממני. תמיד ארצה בהצלחת טירה. היה לי הכיף והעונג לעבוד עם חבורת שחקנים נהדרת, ממושמעת ולוחמת. אנחנו הצגנו את הכדורגל הכי טוב בליגה בשנים האלו, מבחינת כדורגל, שיטת משחק וסגנון משחק. עבדתי עם אנשים נהדרים, במיוחד הקפטן והסמל של טירה, עבד טיטי, שהיה לא רק שחקן אלא גם עוזר שלי. הוא מה שנקרא "האבא של הקבוצה". הוא גם קרוב לחברי ההנהלה, והם מתייעצים איתו על כל קטנה וגדולה. ההנהלה כאן מסורה, עובדת קשה ואוהבת את המקום, היה לי העונג לעבוד איתם.

 

ריאן טאהא,  קבלן העליות מגיע לכפר קאסם כדי לעלות אותם ליגה. (צילום: לירן דורף)

 

נשמע שהכול היה טוב בטירה. אז למה החלטת לעזוב?

"האמת שקיבלתי הרבה הצעות בסיום העונה: מליגה ג' - הפועל כפר קסם שועאע וגם הפועל ג'לג'וליה, שלשתיהן שלהן יומרות להעפיל ליגה, ומליגה ב' – מכבי ג'לג'וליה וגם טירה רצו שאמשיך שנה רביעית. והייתה הצעה גם מהפועל באקה אל גרביה מצפון ב'. שתי האחרונות מכוונות לליגה א'. בסוף הנטייה הייתה לליגה ג' בגלל כמה סיבות. הראשונה היא שיקולים אישיים-משפחתיים. יש לי חמישה ילדים, ושניים מהם קטנים, ופשוט רציתי להיות קרוב למשפחה. ההצעה של כפר קאסם הייתה הכי רלוונטית מהבחינה הזו. הסיבה שנייה היא שהיה לי אומנם מצוין בטירה, אבל תמיד מגיע זמן או עיתוי להתאוורר, לעבור מקום".

 

גם מבחינת טירה זה היה עיתוי מתאים?

"נשארה לי דלת פתוחה בטירה. נפרדתי בצורה מצוינת מעבד טיטי ומההנהלה. שמעתי שהם רוצים בתחילת שבוע הבא לערוך סיכום עונה, והם רוצים לתת לי לדבר. כך שאין להם כעס, זו הייתה החלטה הדדית. הם נתנו לי אופציה ראשונה להמשיך, וגם יכולתי להמשיך שם שנה-שנתיים ולעלות לליגה א', אבל אני מרגיש שמיציתי את עצמי בטירה. אני יכול עוד לחזור לשם בעתיד, אבל עכשיו אני כל כולי בקבוצה החדשה, והמטרה העיקרית והברורה שלי היא לעלות לליגה ב'.

 

על פני הדברים נראית שזו מטרה ריאלית. ומה אחרי זה? ממשיכים שם לליגה א'?

"לפי מה שהבנתי מההנהלה, הגיע קבלן מקומי שרוצה להשקיע בקבוצה, והוא בא להשקיע לשלוש-ארבע שנים. זה כבר סגור איתו, והוא גם מקומי, שאפילו היה שחקן כדורגל ומקורב לקבוצה הזו. אני מבחינתי סיכמתי איתם רק לשנה הזו, אבל אם הקבוצה תעלה ליגה הכול אפשרי.

 

ריאן במגרש בכפר קאסם. חוזר לכפר במטרה לעלות אותם ליגה. (צילום: לירן דורף)

 

אתה שלם עם ההחלטה לקחת צעד אחורה מבחינה מקצועית, לליגה ג'?

זו פעם שנייה בתקופתי כמאמן שאני מאמן בליגה ג'. כל השנים הייתי בליגה ב' ובליגה א', וזה מה שאני עושה - אני גם קבלן עליות. יש לי שלוש עליות בסך הכול (מ.ס. כפר קאסם ב-02/03, טייבה ב-08/09 וטירה ב-10/11) וגם הייתי במבחנים עם קבוצות בליגה ב', שהיו קרובות לליגה א'. מקווה שהוענה זו תהיה העלייה הרביעית שלי. נכון שזו קבוצה בליגה ג' אבל היא מתנהלת באופן מקצועני של ליגה לאומית - מבחינת תנאים, שכר לשחקנים ומגרשים, ממש כמו שהיה בטירה. אני מקווה שתהיה לי כמאמן וגם לקבוצתי עונה מהנה ומאתגרת. אם היא תעלה ליגה אני מאמין שיהיה הרבה הד בכפר קאסם ובאזור בכלל".

הוסף תגובה
תגובות