בדרך למעלה

חודשיים לסיום העונה הוזעק פרדי צרפתי בחזרה לבית"ר חיפה, בכדי להושיע את הקבוצה מירידה לליגה ג'. המאמן הוותיק סיפק את הסחורה, וכעת הוא מפנה מבטו קדימה ומשוכנע כי היום בו יישב על ספסל קבוצה בליגת העל קרוב מתמיד

  • על ידי: אורון רוזנטל
  • 19-06-2013
  • 09:17

כאשר פרדי צרפתי הגיע במהלך העונה האחרונה לכר הדשא במגרש האימונים של בית"ר חיפה, הוא נתקל בלא מעט פרצופים מוכרים. צרפתי, שאימן בעבר במועדונים גדולים כמו מכבי ת"א, מכבי פ"ת, עירוני ראשל"צ וגם בנוער של הפועל חיפה, שב העונה למערכת וסגר שנה שלישית בבית"ר החיפאית בטון חיובי במיוחד - כאשר קיבל לידיו את משימת האימון של הקבוצה וסייע לחניכיו לשרוד עוד עונה בליגה. מפוכח ממסע ההישרדות הלא פשוט, הוא משוכנע היום כי השחקנים שלו מסוגלים בהחלט להתברג בצמרת הטבלה, ושהוא אישית יכול בהחלט למצוא עצמו בקרוב מאוד מאמן קבוצה בליגת העל:

 

פרדי צרפתי, קאמבק מדהים לבית"ר חיפה מאז הגעתו לקבוצה.

 

פרדי, איך אתה מסביר את השינוי בקבוצה בחודשים האחרונים?

"אחרי שלמדתי להכיר את השחקנים, כבר אחרי אימון וחצי, ראיתי שיש כאן חומר שחקנים פנטסטי. יש כאן שחקן או שניים שעשו דברים גם בליגות היותר גבוהות. אני חושב שאם הליגה הייתה ממשכה עוד חודש עוד חודשיים היינו מגיעים גם לפלייאוף העליון. בחודשיים האחרונים הצגנו את הכדורגל הכי יפה בליגה, כולל שבעה ניצחונות בשמונה משחקים – זה לא דבר של מה בכך".

 

אז מה בעצם לא עבד בכל המחזורים לפני שחזרת?

"מי שאימן את הקבוצה עד שהגעתי זה איימן חלאילה, מאמן שאני אישית מאוד מעריך, בחור שעשה דבר או שניים בכדורגל, וכנראה שדברים לא התחברו כל כך בכל מה שקשור לכימיה בינו לבין השחקנים. המערכת בחרה לעשות שינוי, ואני בסך הכול לא שיניתי דבר בקאדר השחקים, רק החדרתי בהם אמונה וחדוות משחק, וזה הוכיח את עצמו. הקבוצה הייתה שמחה ונהנתה להתאמן ולשחק כדורגל, והתוצאות לא איחרו לבוא ואפילו בגדול".

 

בסך הכול אני מבין מדברייך שבשנה הבאה אתה מכוונים למעשה לפלייאוף עליון.

"אני סגרתי גם לשנה הבאה, ואני רוצה לכוון גבוה אבל מעדיף להישאר צנוע, מעדיף לשמור על פרופורציות. אני כבר עובד על צירוף של שחקנים חדשים לקבוצה. אני רוצה להשאיר את מרבית הסגל מהשנה שעברה. כדורגל זה עניין של מומנטום ואם נדע להביא את זה של השנה שעברה לתחילת השנה הקרובה - מאמין שנדבר חזק השנה. עם כל זה שקורא באתר שלכם על התחזקות של קבוצות ושמות שמעלים. אני מאמין בחומר שיש לי: חומי לוי, גדעון שרביט, שלומי ביטון, ירין איבגי, חי בן חמו - הם שחקנים שראויים להיות בצמרת של ליגה ב', ואני מאמין שבצורה נכונה, עם דבקות במטרה ועבודה קשה גם נעמוד במבחן התוצאה".

 

פרדי צרפתי, מאמן מוכשר עם עתיד מבטיח.

 

אתה נשמע מאוד בטוח בעצמך. למה שלא תצליחו לדבר חזק בעונה הבאה?
"זה תלוי בכל מיני דברים. קודם כל ירדו ליגה קבוצות די חזקות ומשמעותיות: גם מעלות, גם הפועל כפר כנא, גם בועיינה-נוג'ידאת שעלו מליגה ג'. אני יודע ששם התקציבים לא קטנים ולפחות בחודשים הראשונים מפתים שחקנים בסכומים שלא כל קבוצה יכולה לעמוד בהם. כולנו יודעים שזה מתפוצץ די מהר אומנם, אבל אני ער ומודע לזה. אני מודע ליכולות של הקבוצות מהמגזר בכל מה שקשור לנושא הכספי, אבל אין לי ספק שאם נשאיר את הסגל משנה שעברה, בצירוף של ארבעה שחקנים בעמדות שצריך לחזק, אז הדברים ידפקו טוב. אני כבר יושב עם שחקנים, יש הרבה שחקנים מאוד בכירים שרוצים להגיע לבית"ר חיפה, ואני בטוח שנדע למצוא את מספר השחקנים שיאיישו את העמדות הבעייתיות. החלק האחורי שלנו היה בעייתי, ראו את זה ביחס שערים שלנו. אז אני עובד על זה. מעבר לזה אני מחזיר לקבוצה את ויק קושניר לקבוצה, ולצידו יושב עם עוד מספר שחקנים לא קטן. מפאת כבוד למועדונים ששיחקו אצלם אני לא רוצה לנקוב בשמות".


מה אתה מאחל לעצמך ולקבוצה בעונה הבאה?
"השאיפה גם שלי וגם של המועדון היא להתקדם ברמה הגבוהה ביותר, להשתלב בחלק העליון של הצמרת ולעשות את זה תוך הצגת שפיות כספית. אני מגיע ממועדונים הכי גדולים בארץ, ומועדון כמו בית"ר חיפה לא נופל בהרבה מועדונים גדולים בארץ - גם בתנאים שנותנים לשחקנים, גם בשקט התעשייתי למאמן, וגם בניהול – זה המועדון היחיד שמשלם בזמן לשחקנים לאורך כל העונה ואין לו חריגות תקציב, ועושה דברים באופן מופתי לדעתי. אני ברמה האישית ארצה להגיע כמה שיותר גבוה באימון. הייתי צריך לאמן השנה את רמה"ש ביחד עם קורצקי, ולצערי סיום הקורס פרו מנע את זה.אני רואה בזה פספוס כי החוזה כבר היה מוכן ורק האישור של ההתאחדות טרפד את זה. אני היום כבר עם תעודת פרו אבל איחרתי את הרכבת, אבל אבל אני מאמין בעצמי ויודע שאני אגיע לרמות הכי גבוהות. אני לא חושב שיש מאמנים בליגת העל שיש להם רקורד כזה של שחקנים שעברו אצלם. כולנו יודעים שצריך קצת מזל והרבה קשרים ואני מאמין בעצמי. ברשימת השחקנים שיצרתי אפשר לציין את דור מלול, ניסו קפילוטו, שלו מנשה... רמי גרשון היה בלם אצלי בעירוני ראשון ולמד אצלי מה זה בכלל כדורגל. המון שחקנים שמשחקים היום גם באירופה וגם בקבוצות המובילות בארץ. כמו שאומרים - אני עם יד על דופק ומאמין ביכולות ובהישגים ויודע שאהיה שם בסופו של דבר".

הוסף תגובה
תגובות