"עשיתי הרבה כסף בקריירה, אבל גם עשיתי הרבה שטויות"

חלוץ העבר של בית"ר תל אביב, נדב אביטל הינו קבלן העליות של הליגות הנמוכות, מלך השערים ברציפות של ליגה א' דרום וצפון, מעביר ביקרות קשה על מצבו של הכדורגל הישראלי, הכספים הלא מחמיאים בשנים אלו, ומצבם העגום של ליגות ב' וג' שעדיף לטענתו: "שייסגרו לאלתר"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 09-04-2013
  • 13:32

החלוץ הכי מעוטר של הליגות הנמוכות, נדב אביטל, (תושב נהריה) עלה עם לא מעט קבוצות ליגה (11) שבהם היווה בורג מרכזי בעליית הקבוצה, שיחק בליגה הבכירה במדי בית"ר תל אביב, תחת הדרכתו של המאמן המנוסה המצליח, יצחק שום, "קבלן עליות", כבר אמרנו. הראשון שהעלה את אחי נצרת לעליית היסטורית לאחר שנים של מאבקים קשים, פעמיים ברציפות מלך השערים של ליגה א' דרום וליגה א' צפון וכמובן ליגה ארצית. בעבר היה שותף לנבחרת ישראל בילדים ונערים  עד האולימפית. ונכון להיום בגיל 42, מאס מהכדורגל הישראלי אך עדיין עם כל זאת שהוא רוצה להעלים את הכאב, הכדורגל הישראלי חדר עמוק עמוק לליבו.

 

הייתי מרוויח קרוב ל 300,000 ש"ח בעונה שעליתי ליגה. היום אין את זה בליגות הנמוכות....(צילום: באדיבות איציק סלומון)

 

בשבתות הוא משחק בליגת הוותיקים, בשישי, משחק בליגה ג' בקבוצת מכבי בני שעב, הולך למשחקי הקבוצה של בית"ר נהריה על מנת אולי לראות את עלייתם לליגה א' מה שהוא בטוח: "יעשה טוב לעיר, כי מגיע לנהריה קבוצת כדורגל בליגה א'. בית"ר נהריה משחקים כדורגל יפה שבאמת כיף לראות. אני מקווה שימשיכו להשקיע במחלקות הנוער בעיר, כדי שתמיד יהיו שניים- שלושה שחקנים שיעלו לבוגרים והגיע הזמן שזה יקרה".

 

בגיל 40 תלה את נעליו "המקצועיות" בעקבות פציעה קשה בברך במשחק טרום עונה נגד מג'דל כרום. החלום על המשך הקריירה נגוזו מעט, אך ממשיך לשחק כדורגל בליגה ג' בלית ברירה לפחות מבחינתו. קריירה ארוכת שנים, מאות שערים, אין ספור תארים אישיים, חלוץ גדול עם פוטנציאל שלצערו ובעיקר לצערנו, לא מומש. "אם תחזיר אותי 15-20 שנה אחרונה, הייתי חושב אחרת. עשיתי הרבה כסף בקריירה, אבל גם עשיתי הרבה שטויות עם הכסף ואני לא מתבייש בזה". 

 

צריך שאנשים שבאו מתוך הכדורל ינהלו אותו ולא כל העסקנים למיניהם...

 

הכסף בליגות הנמוכות אז והיום.

 

בתחילת כל עונה המלפפונים החמים של הליגות הנמוכות מתרוצצים ממקום למקום על מנת שכל המרבה במחיר, הרי זה משובח. אביטל מגחגח ואומר: "בתקופה שלי, הכספים היו הרבה יותר גדולים ממה שיש היום בליגות הנמוכות של ישראל. הייתי מרוויח לא פחות מ-17000- 20,000 ש"ח בחודש בליגה א'. . השחקן הכי טוב היום בליגה ב', יכול להרוויח עד 7000 ש"ח וגם זה אחד במינו. בליגה א' כמה שחקנים יכולים להגיע עד משכורת של 12,000 ש"ח ואולי כמה שחקנים בודדים מגיעים לסכום הזה. שאר השחקנים לא יקבלו יותר מ-4000- 5000 ש"ח בוודאות אני אומר, היום אין כסף. יש סוכנים, אתרים רבים שמקדמים את השחקנים, וכל דבר כזה זה מבורך, אבל אם הייתי יו"ר ההתאחדות הייתי סוגר את ליגות ב' וג' כי המצב ורמת הכדורגל בליגות האלה, הוא בכי רע. אנשים לא משלמים משכורות לשחקנים, קבוצות עומדות על סף פירוק, רמת המשטח גרועה מאי פעם, רמת המאמנים לא כזאת גבוהה, כולם מתנהלים בצורה חובבנית, וליגה ב' וג' צריכות להיסגר לאלתר. כל הגולים נובעים מטעויות ברחבה, כדורים עפים למעלה ויהיה מה שיהיה, שום תכנון במשחק והליגות הללו עושות עוול לכדורגל. אני נהנה בליגת העל לוותיקים יותר, מאשר בליגה ג'".

 

נדב אבייטל, קבלן העליות מספר 1 של הליגות הנמוכות...

 

ליגה א', הפכה בשנים האחרונות לליגה מדוברת ביותר, אך יש הרגשה מפיך שאתה לא כל כך מעריך את הליגה בשנים אלו.

 

"ראיתי הרבה משחקים בליגה א', הרמה בליגה היא מאוד ירודה ופשוט הלכנו אחורה מבחינת כל התחומים במשחק הכדורגל. הכסף מדבר השנה בליגה א', הגיעה קבוצה כמו הפועל עפולה ששם רק הכסף מדבר. שחקנים ברמה גבוהה מליגת העל והלאומית, דרסו את הליגה יחד עם ירון הוכנבוים, שבנה תשתית טובה ויש להם שנתיים - שלוש על מנת לתקוע יתד בליגה הלאומית. כל שאר הקבוצות בליגה א' הן בצפון והן בדרום, כל הקבוצות באותו הרמה ואין קבוצה מעל הליגה. בליגות הנמוכות יותר ב' וג' הכל הולך על מזל, אתה צריך להתפלל שהכדור ינחת על הרגל שלך על מנת להבקיע את השערים. לא תראה 4 פסים על כר הדשא, רמת האימונים ירודה מאוד וחבל". 

 

 ליגות ב' בכלל צריך לסגור אותן...אין שם פס, ורק חייבים כספים לשחקנים..(צלום: יח"צ)

 

רגע הפרישה.

 

"אני עדיין אוהב כדורגל אבל "המחלה" הזאת שנקראת כדורגל, נכון להיום, היא פחותה. החשק ירד לשחק כדורגל, אני נהנה לשחק בוותיקים, אני פחות ופחות פותח מדורי ספורט ובאמת שאני לא האמנתי שאני אחזור לכדורגל, אבל ההנאה בליגות הנמוכות כבר לא אותו דבר. בחיי היום יום, אני עובד בחברת "מטאור", יש לי תעודת מדריך לכדורגל (הציעו לו מספר מקומות) אבל החשק נעלם והכדורגל פשוט יצא לי מהאף. הדבר היחיד שעומד לנגד עיניי הוא להקים משפחה, זה כרגע הדבר החשוב ביותר בחיי. אתה רואה את כל השחקנים הגדולים שמחוץ לכדורגל הישראלי, צריכים להיות בתוך הכדורגל הישראלי "באו מהכדורגל" לא העסקנים למיניהם, הכל זה פוליטיקה ככה זה היה וכך זה יהיה, ואני לא רואה תקווה בנוגע לכדורגל הישראלי. לא נצליח לצמצם את הפערים מאירופה, כי צריכים להשקיע במתקנים, להביא את המאמנים הטובים ביותר ולהביא אותם למחלקות הנוער, ולא מאמנים צעירים שרק סיימו קורס מדריכים ולוקחים אותם בשל העלות הזולה לאמן את דור העתיד של הקבוצות הישראליות".   

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. א (ו 10-09-2016, 14:47)
    י
  2. א (ו 10-09-2016, 14:47)
    י
  3. לך תחפש (אור 21-12-2016, 15:46)
    לך תעזור להפועל תא לאסוף בקבוקים כדי לסגור תחודש
  4. נדב אביטל (אילן 26-01-2017, 17:18)
    היה ונשאר מספר 1
  5. נדב אביטל (מעריצה אלמונית 26-01-2017, 17:19)
    נדב אביטל היה החלום הרטוב שלי הייתי מתה לצאת איתו אבל הוא הסתכל רק על דוגמניות
  6. נדב אביטל (ריקי 08-03-2018, 21:08)
    כדורגלן מספר 1 שיחק בנבחרת ישראל בנוער עם כל הגדולים עשה קריירה יפה ומה עכשיו אתה לא רוצה להתחתן כבר ......