אדוני השופט, אדוני השופט!

ניר טואף, אחד הבלמים הבכירים בליגות הנמוכות בשנים האחרונות, בטור דיעה על שופטי הכדורגל בישראל. והוא מציע טיפ: אנא שופטים יקירם, תנו כבוד לשחקנים ותקבלו אותו חזרה מהשחקנים ומהיציע. מעניין כבר אמרנו? שווה לקרוא..

  • על ידי: ניר טואף
  • 02-04-2013
  • 08:22

בעונות האחרונות חווינו מספר מקרי אלימות קשים בליגות הכדורגל בישראל, הן בליגות הבכירות(המושבה,וינטר) והן בליגות הנמוכות שם לא חסרות דוגמאות. הבולטת שבהם לאחרונה במשחק של הפועל ערד מול מכבי באר שבע שם הורחקו לא פחות מארבעה !!! שחקנים של ערד. במשחק זה האלימות הגיע עד לתקיפת השופט יניב אבידן, בטור זה אנסה להביא זווית מעט שונה על מקרי האלימות ומה תורם להם. אקדים ואומר שאין שום דבר שמצדיק אלימות במגרשי הכדורגל בפרט ובחברה הישראלית בכלל!!!
 

מאיר לוי, במרכז התמונה. התפוח לא נופל רחוק מהעץ.  הכוונה לשופט הצעיר שניר לוי. (צילום: יח"צ) 

 

הנקודה שבעיניי תורמת רבות לשילהוב הרוחות היא התנהגות השופטים במגרשים, ושימו לב שכתבתי התנהגות השופטים, ולא החלטות השופטים, מכיוון שלפי דעתי כל עוד בני אדם ולא מכונות שופטים אירועי ספורט, טעויות ימשיכו להיות חלק מהעניין וזה גם מה שיפה בספורט המשתנה הזה של השיפוט.  היום לרעתי מחר לטובתי, נכון יוסי אבוקסיס?
 

מה שמפריע לי, ולפי דעתי גורם לשילהוב הרוחות זו ההתנהגות וההתנשאות של חלק מהשופטים בכדורגל הישראלי, אבל לפי דעתי בליגות הנמוכות התופעה חמורה שבעתיים שם חלק מהשופטים בחורים צעירים שמתנהגים בחוסר כבוד וזילזול כלפי כל הסובב אותם שחקנים, מאמנים, ואוהדים.
השבוע נערך משחק העונה בליגה ב' דרום א', בין מ.ס כפר קאסם למוליכה ממחנה יהודה, משחק רגיש ביותר לכל הדעות שעבר בשקט ובסדר מופתי הרבה בזכות ניהול המשחק השקט והבטוח של השופט אבדילוב רונן, שניהל את המשחק בצורה מעוררת הערכה נתן כבוד לשחקנים ולסביבה ובכך קיבל את כבוד (שמגיע לו) בחזרה, השקט והביטחון של השופט הישרו על השחקנים ובעצם זה שהשחקנים והמאמנים היו רגועים השקט זלג ליציעים. 

 

יש לנו שופטים מצויינים. רק אנא הקפידו לתת כבוד כדי לקבל כבוד. השופטים בתמונה הם רק להמחשה.צילום:שלמה אשר חיים

 

לדעתי האווירה על כר הדשא מקרינה ליציעים ובחזרה, שקט על כר הדשא רוב הסיכויים שיהיה שקט ביציע, היציע משולהב?רוב הסיכויים שאווירת ה''מלחמה'' תעבור אל השחקנים.
אני קורא מפה לשופטים הצעירים והעולים שיש לנו בכדורגל הישראלי, אנא ממכם כבדו את השחקנים שעל המגרש דברו אליהם בגובה העיניים ובכך תקבלו את מלוא הכבוד שמגיע לכם בחזרה, תתנהגו בהתנשאות ותחשבו שבאו לראות אתכם? תקבלו חוסר הערכה מופגן ושילהוב היצרים בכר הדשא וביציעים.
 

אני רוצה לתת דוגמא על שני שופטים אחד שופט מוכר שלפי דעתי מצליח מאוד ומצד שני שופט צעיר ומבטיח שלעניות דעתי עתיד מזהיר לפניו.
הראשון הוא דניאל בר נתן שופט בכיר בליגת העל שמעביר את רוב המשחקים בשקט ובלי לגנוב את ההצגה ברור שגם דניאל טועה אבל כתבתי בתחילת דברי על טעויות השופטים, אני זוכר את דניאל לפני 13 שנים מתחיל לשפוט בליגות הנמוכות מאחר ועוד אז הוא סומן לגדולות תמיד הוא שפט משחקים רגישים ותמיד אבל תמיד המשחקים בהם שפט עברו בשקט מופתי הודות לכבוד שהוא ידע להעניק לשחקנים, נעזוב בצד שלעולם לא ניצחתי משחק בו הוא שפט אותי...מצד שני אני רוצה לציין את שמו של שניר לוי, שניר הצעיר בעל היחוס המשפחתי (בנו של מאיר לוי) שופט בעל כל הנתונים להצליח אבל מה שאותי הרשים במספר המשחקים בהם ראיתי אותו זה השקט והבטחון לצד הכבוד שהוא נותן לשחקנים ובכך מקבל את מלוא הכבוד בחזרה.
 

לאורך הטור, המילה כבוד, חזרה ושבה על עצמה מספר פעמים לא מבוטל, לדעתי הנותן כבוד יקבל כבוד בחזרה, אז אנא ממכם שופטים יקרים תנו לנו כבוד וניתן לכם אותו ואף יותר בחזרה, ולא לא מדובר פה על אגו, תפנימו שהקהל בא לראות את השחקנים ולא אתכם אתם חלק מהמשחק אבל לא המשחק.
 

בברכת מועדים לשמחה ומשחקים ספוטיבים והוגנים

הוסף תגובה
תגובות