על ראשו של הגלבוע

הפועל אסי גלבוע מנצחת את הפועל אורתודוכסים לוד 3-1 וממשיכה במסע המופלא של גביע המדינה. לוד אומנם הובילה ראשונה, אבל הכרטיס האדום שחטף ניסים מלכה הרס ללוד את המשחק והפך את הקערה על פיה.

  • על ידי: שלמה אשר- חיים
  • 01-01-2013
  • 02:48

יום חג היום היה אמש בחולון, המסע המופלא של הגביע המדינה 2013 יוצא לדרך. כ-50 צופים ביניהם אורחים מיוחדים: שחקן העבר האגדי של הפועל ת״א, ג'ימי טורק, פרשן הספורט, משה פרימו, ומאמן האחרון של הפועל  אשקלון, גדי כרמלי, הגיעו היום לאצטדיון העירוני שבחולון למפגש במסגרת סיבוב ז׳ של גביע המדינה, בין הפועל אורתודוכסים לוד נגד הפועל אסי גלבוע.


לוד המארחת, מגיעה למשחק הגביע אחרי שבסיבוב הקודם הדיחה את עירוני בת ים מהגביע, ובמחזור האחרון בליגה יצא תיקו (1-1) נגד שעריים. מאמנם הטרי, יואל סויסה (מונה רק לפני שבוע), רוצה לעלות לשלב הבא אך יותר חשוב מהכל רוצה לשרוד בליגה. 

 

לעומתם, אסי גלבוע בסיבוב הקודם הדיחה את הפועל מגדל העמק. מאמנם של אסי גלבוע, פליקס חכים, שמונה לפנ מספר שבועות למאמנה של אסי גלבוע. פליקס תיפקד כעוזר מאמן של ניר קלינגר בהפועל חיפה (ליגת העל). שחקניו של פליקס רוצים לעלות לשלב הבא כדי לפגוש את קבוצות הצמרת של הכדורגל הישראלי: מכבי ת״א, הפועל ת״א, מכבי חיפה, ביתר י-ם ואולי גם הפועל חיפה ולייצר פיקנטריה קטנה עבורנו התקשורת.

 

הקהל המועט שבא. (צילום שלמה אשר-חיים)

 

משה פרימו בודק אם יש סקופים. (צילום: שלמה אשר חיים)

 

גי'מי טורק הגיע לראות את לוד. (צילום: שלמה אשר-חיים)

 

שופטי המשחק. (צילום: שלמה אשר-חיים)

 

לחיצות ידיים בין שתי הקבוצות. (צילום: שלמה שאר חיים)


לוד פתחה חזק את המשחק. בדקה ה-2 התקפה ראשונה ללוד, הרמה של השוער שלהם מרים לעומק הרחבה, אסי אסולין לוקח את הכדור ומנסה לבחון את השוער של גלבוע, אבל עלי זועבי חוסם את הבעיטה של אסולין.


בדקה ה-7 חילוף ראשון מפתיע ללוד. אלעזר צוקרון מתח את השריר האחורי, ויונתן זדה הוזעק למגרש למלא את תפקידו.

 

צוקרון מאוכזב שהוא מסיים מוקדם את המשחק. (צילום :שלמה אשר-חיים)

 

יוני זזה נכנס. (צילום: שלמה אשר חיים)


בדקה ה-8 התקפה של גלבוע. בני בן זקן (עבר בקריית שמונה) בועט מחוץ לרחבה אבל הכדור חלש מדי ומתגלגל בקלות לידיו של מוטי אוחיון, שוערה של לוד.

 
בדקה ה-9 שער ללוד. טעות ברחבה של גלבוע, ואסי אסולין מנצל זאת ובועט בסיבוב לחיבורים. 1-0 לא כל כך מפתיע ללוד ששולטת במשחק.

 

 השער של לוד. (צילום: שלמה אשר-חיים)

 

אסי אסולין חוגג את השער עם מאמנו יואל סיוסה. (צילום: שלמה אשר-חיים)


בדקה ה-22 כרטיס אדום ללוד. ניסים מלכה מקבל את הכרטיס האדןם, אחרי עבירה גסה על עידן שפשה. כדור חופשי לגלבוע אלעד צחקו בועט אבל הכדור עף לשמיים.

 

 מלכה שותה ויוצא. (צילום: שלמה אשר-חיים)

 

ניסים מלכה יוצא והולך להתרענן. (צילום: שלמה אשר-חיים)


צחקו בועט לשמיים. (צילום: שלמה אשר-חיים)


בדקה ה-25 שער שיוויון לגלבוע. עידן שפשה כובש אחרי טעות ברחבה של לוד. 1-1 יש לנו כאן משחק חדש.

 

שפשה כובש את הראשון שלו. (צילום: שלמה אשר-חיים)


בדקה ה-34 בעיטה מסוכנת של ירין הלל מלוד שבועט מחוץ לרחבה, אבל קדוש קולט את הכדור.


סיום המחצית הראשונה, 1-1 בין לוד לגלבוע. לוד פתחה טוב את המשחק, אבל ההרחקה של ניסים מלכה די גמרה את המשחק. שפשה השווה את תוצאת המשחק והורידאת שתי הקבוצות במצב של תיקו לחדר ההלבשה.

 

רן קדוש בשיחה עם מאמן השוערים אריק שמואלי. (צילום: שלמה אשר-חיים)

 

 הגלבוע פתחו בסערה. חמש דקות מפתיחת המחצית השנייה, הגיע המהפך. מסירה גדולה של עלי זועבי, בן זקן משתלט על הכדור, מפרפר את שחקני ההגנה של לוד ברחבה ומגלגל את הכדור לרשת. 2-1 לגלבוע מהפך בחולון.

 

בן זקן כובש ועושה מהפך. (צילום: שלמה אשר-חיים)

 

בני עם חברי הקבוצה שמחים. (צילום: שלמה אשר-חיים)


בדקה ה-71 אלירן עקיבא, פורץ מצד הרחבה ומנסה להפתיע את מוטי אוחיון אבל בועט חלש לידיים שלו.

 

עקיבא פורץ אבל בועט לידיים של השוער. (צילום: שלמה אשר חיים)


בדקה ה-73 קובי שריקי, בועט מהאוויר אבל אוחיון הודף את הכדור.


בדקה ה-78 שער שלישי לאסי גלבוע. הצלה מקו החוץ של סולטן זועבי, שפשה יוצא למתפרצת במצב אחד על אחד מול אוחיון, מקפיץ את הכדור היישר לרשת. 3-1 לאסי גלבוע שעולה לשלב הבא בגביע המדינה.

 

צמד של שפשה. (צילום: שלמה אשר חיים)

 

שחקני אסי גלבוע שמחים וגומרים את הסיפור. (צילום: שלמה אשר חיים)


בדקה ה-89 כמעט הרביעי של גלבוע. סולטן זועבי מוסר לרוחב הרחבה, קובי שריקי בועט אבל השוער אוחיון הודף לקרן. השופט מוסיף 2 דקות תוספת זמן לסיום המשחק.


סיום המשחק, 3-1 לאסי גלבוע על לוד ואסי גלבוע ממשיכה את המסע מופלא של גביע המדינה ועולה לסיבוב ח'. לוד עוצרת את החלום וראשאית להתרכז מבאבקי ההישרדות הלא פשוטים בליגה א' דרום.

 

אסי גלבוע בשלב הבא, בגביע המדינה. (צילום: שלמה אשר-חיים)

 

תומר בורקס מתחיל את חגיגות העפלה לשלב הבא. (צילום: שלמה אשר-חיים)


המאמן המאוכזב, יואל סויסה, אמר בסיום המשחק: "זה טבעי שמרחיקים לך שחקן אז אתה קצת מנסה להתגונן ולא לספוג את השני והשלישי, לצערי זה מה שקרה אבל את האמת אני הייתי אופטימי. גם ב-10 שחקנים אנחנו עומדים נכון, לא היינו ריכים לקבל את הגולים השטותיים, אבל כולם ראו שעד ה 1-0 שלנו הם לא היו במשחק וההרחקה של מלכה סיבכה אותנו. אני מאמין שללא ההרחקה, היינו מנצחים בתוצאה טובה ,יפה ומשכנעת".


לקראת החזרה למאבקי ההישרדות בליגה אמר: "אנחנו חוזרים לליגה ובמחזור הקרוב אנחנו מול קריית גת, אני מקווה שיהיה טוב. יש לנו הרבה פצועים ועכשיו גם הורחק לנו ניסים מלכה וגם ככה הסגל שלנו די דליל. אני מקווה שיהיה טוב ואנחנו נתמודד. אני מאמין שנסתדר כי זה מה יש. אני מקווה עד אז אולי יעבור איזה שחקן או שניים ובעזרת השם אנחנו נתמודד".

 

יואל סויסה: "ההרחקה של מכה סיבכה אותנו". (צילום: שלמה אשר חיים)


המאמן המאושר,פליקס נעים, היה מחויך כצפוי בסיום
: "אנחנו קבוצה שאוהבת לנצח כל משחק, עם זה גביע, ליגה, משחק ידידות, ומשחק אימון. תבוא לאימונים שלנו ותראה איזה טירוף של שחקנים שכול הזמן רוצים לנצח ולהצליח. אני שמחח שהתקדמנו שלב, זה נורא מפרגן ואנחננו עם הפנים למשחק הבא בגביע. כל קבוצה שתוגרל נגדנו, תתקבל בברכה. עם תבוא קבוצת צמרת מהרמות הגבוהות, אז זה בשביל השחקנים שלי שיהנו מהמסע של הגביע אבל אני מבטיח שנייצג את הקבוצה בכבוד".

 

לקראת החזרה הלא פשוטה לליגה אמר: "אנחנו חוזרים לליגה שלנו, במשחק קשה מאוד מול הפועל מגדל העמק. אני צריך להוריד את החבר'ה לקרקע, נעשה את המאמצים, נתכונן נכון ואני מקווה שיהיה בסדר".

 

פליקס נעים, חולם לפגוש קבוצה מצמרת הכדורגל הישראלי. (צילום: שלמה אשר חיים)

 

תגובת מאמן השוערים של אסי גלבוע, אריק שמואלי, הגיב בסיום: "אנחנו מאוד מרוצים שעברנו שלב ועכשיו הפנים קדימה, מי שנקבל ברוך הבא. יש הרבה קבוצות שיכולות לבוא ואני בטוח שתהיה חגיגה בגלבוע. אני חושב שהחבר'ה רוצים קבוצת צמרת בליגת העל, אבל עם יבוא עפולה גם להם ניתן את הכבוד הראוי".

 

אריק שמואלי: "הרבה קבוצות יכולות לבוא". (צילום: שלמה אשר חיים)

 

השחקן המסקרן שעד לא מזמן היה בליגת העל, בני בן זקן, סיכם: "היה משחק לא קל", מדגיש. "נסענו מוקדם בבוקר ואני בכלל גר בקריית שמונה, לא היה פשוט היה קצת עייפות אבל בכל זאת הצלחנו להתגבר על זה, הפכנו את המשחק ועלינו לשלב הבא בגביע. יש דברים שאפשר לעשות יותר טוב בעיקר בליגה. יש לנו איזה פור קטן להידבק לצמרת בליגה א', מקווה שנצליח אם לא יש את משחקי הפלייאוף ושם יש סיכויים. אנחנו נילחם עד השנייה האחרונה כי סיום הליגה עוד רחוק". על מפגש עפ האקסית קריית שמונה, הגיב: "כל קבוצה שתבוא נכבד אותה".

 


בני בן זקן: "יש לנו פור קטן, להידבק לצמרת ליגה א'". (צילום: שלמה אשר חיים)

הוסף תגובה
תגובות