נעקצו פעמיים

חליפה העלה את הבת ימים ליתרון ראשון במשחק, אך עדן שאשא החזיר את המארחים למשחק ואסף אסולין חתם את הסיפור. אורתודכסים לוד מנצחת את בת ים ועולה לשלב הבא בגביע המדינה

  • על ידי: אביחי חיים
  • 17-11-2012
  • 15:37

אמש (ו') בצל איומי הרקטות על גוש דן והסביבה, התקיים באיצטדיון בית העלמין בחולון,  משחק גביע המדינה בסיבוב ו' בין אורתודוכסים לוד לעירוני בת ים על טהרת ליגה א' דרום והזכות להעפיל לסיבוב הבא בשלב הגביע. למרות שפערי האיכות בין שתי הקבוצות "על הנייר" לא כוחות כלל, לגביע חוקים משלו וחניכיו של פיני עייש רוצים לעבור את המשוכה הקשה ולהמשיך לחלום על לפגוש יריבה מליגת העל. חניכיון של דורון ממן, הגיעו למשחק בסגל חסר מאוד ורק שני שחקנים ממתינים לו על הספסל לכן הוא צריך לקוות שהמשחק הסתיים ב- 90 דקות אחרת קל זה לא יהיה. 

 

בלילי, כבדה, ומאמן הפועל מרמורק, אופיר חיים, הגיעו לצפות במשחק. (צילום: אביחי חיים)

 

כ-50 צופים הגיעו לראות את המשחק על טהרת ליגה א'. אפשר להגיד שבאווירת המשחק, המאמנים לא היו צריכים להרים את קולם מכיוון שהשחקנים שמעו כל מילה ולא היו יכולים להתחמק. הפתיחה הייתה של לוד כאשר שי פטלק מרים לשעאר מדחת אך האחרון לא מצליח להגיע בראשו אל הכדור והכדור מתגלגל החוצה.

   

פיני עייש: "אתה המזל שלנו". (צילום: אביחי חיים)

 

פתיחת המשחק. (צילום: אביחי חיים)

 

בדקה ה-8 כדור ארוך מגיע לשרון זוזוט שמנסה לבחון את סמדג'ה, אך הכדור טס מעל השער. לחץ גדול בפתיחת המשחק על שערה של סמדג'ה אך בת ים מסדרת את ההגנה ומרחיקה את הסכנות מהשער הבת ימי.

 

למרות כל ההתקפות של לוד, בת ים עלתה ראשונה ליתרון. בדקה ה-20 כדור ארוך של סמדג'ה מובילה לטעות גדולה בהגנת לוד, אדיר חליפה משתלט במהרה על הכדור אומר תודה, ומקפיץ באלגנטיות לעבר השער. 1-0 לבת ימיים.

 

חליפה חוגג את שערו הראשון להיום. (צילום: אביחי חיים)

 

 

מקבל את האהבה מהחברים. (צילום: אביחי חיים)

 

תופס את הראש. (צילום: אביחי חיים)

 

בדקה ה-25 קלמנטה גיא עובר את השוער מגיע מול מגנה של לוד,בנגיני אבירין שחוסם את גיא. בקלות גיא היה יכול לכבוש לולא בנגיני והכדור יוצא לקרן. הרמת הקרן הייתה סתמית ולא מועילה והכדור מורחק מרחבתוו של שוער לוד, מוטי אוחיון.

 

בדקה ה-30 יוני רביבו מפתיע את כולם ומחליט לבעוט לעבר השער מהאגף הימני, לרוע מזלו הכדור פוגע במשקוף ויוצא החוצה. בעיטה נהדרת של רביבו שמסכן במעט את שערו של אוחיון.

 

בדקה ה-34  לוד מנסה להגיב. אסף אסולין מגיע מול סמדג'ה מקפיץ מעליו אבל הכדור נוחת מעבר למסגרת. 

 

זמן פציעות. (צילום: אביחי חיים)

 

עד לשריקת המחצית הראשונה, אירועים רבים לא היו ומשחק די משעמם אנחנו רואים כאן. לפני שריקת הסיום של המחצית הראשונה, התקבל באיצטדיון התגובה לכך שהייתה אזעקה ברחבי גוש דן, כמובן שבחולון לא שמעו שום דבר ולכן השופט החליט להמשיך את המשחק בתקווה שלא יהיה כלום. השופט הראשי, אלמוג נמשיץ, אמר לי בהפסקה: "בוא נתפלל שלא יקרה כלום, לא צריך להיכנס לפאניקה אני ממשיך את המשחק".

 

שופטי המשחק החליטו להמשיך את המשחק. (צילום: אביחי חיים)

 

פתיחת המחצית השנייה נפתחה כמו הראשונה, אך הפעם לוד השוותה את תוצאת המשחק. 


בדקה ה- 47 כדור ארוך מגיע לשעאר מדחת שמשאיר בראשו לעדן שאשא, האחרון מתנפל על שוערה של בת ים, שאול סמדג'ה, ודוחק בראשו את הכדור לעבר השער. 1-1 כאן בחולון, לוד חוזרת למשחק וכמובן שבוא לא נשכח יכולה להיות כאן הארכה.

 

לאחר ספיגת השער, סמדג'ה בא לבדוק מה קורה. (צילום: אביחי חיים)

 

דקות מספר לאחר מכן, אסף אסולין משתלט על כדור לא פשוט יוצא למתפרצת, אך נעצר ע"י ההגנה הבת ימית. 

 

הלחץ של לוד נמשך. בדקה ה- 60 שרון זוזט מגיע לבדו מול סמדג׳, בועט נפפלא אך השוער הבת ימי עוצר נהדר.

 

לשאול סמדג׳ה זה נמאס, ההפקרות בהגנה היא כל כך גדולה שרק בנס לוד לא עולה ליתרון. סמדג'ה גוער בשחקניו: "תתחילו לשחק, מה יש לכם היום?". 

 

סמדג'ה מאוכזב משחקניו. (צילום: אביחי חיים)

 

כנראה ששחקני בת ים לא שמעו להערותיו של סמדג'ה כי בדקה ה- 72 לוד עולה ליתרון.  אסף אסולין מקבל כדור ארוך מרחבת שוערה של לוד, מוטי אוחיון, אסף נשאר לבדו מול סמדג׳ה ומשחזר את שערו של חליפה. מהפך בחולון, 2-1 ללוד שכרגע נראית כקבוצה הטובה ביותר על המגרש והיתרון מגיע אך ורק לה. 

 

חוגגים את שער היתרון. (צילום: אביחי חיים)

 

בדקה ה- 83 לוד הייתה צריכה לסגור את הסיפור. אסולין משאיר כדור גדול לזוזוט שרון בתוך הרחבה, זוזט מהאוויר בועט חזק אך ידיו של סמדג'ה במקום.

 

בדקה ה-90 קרן לבת ים. שאול סמדג'ה עולה להתקפה כדי לנסות להבקיע. הכדור עולה אך נוחת ישירות לידיו של מוטי אוחיון שקולט נפלא את הכדור, נשכב על הארץ ומשאיר את הניצחון וההעפלה לשלב הבא אצל אורתודוכסים לוד.

 

סמדג'ה מנסה להפריע, ללא הצלחה. (צילום: אביחי חיים)

 

דורון ממן: "לא מרוצה מאיך שנראינו". (צילום: אביחי חיים)

 

שריקת הסיום הגיעה, שמחה גדולה אצל חניכיו של פיני עייש שהיה מאושר מתמיד. מהעבר השני, דורון ממן, התקשה לזוז מהספסל ודי לא האמין שהוא הולך הביתה. לפי רוב שלבי המשחק, הניצחון מגיע ללוד. המשחק הזה מראה שהמשפט: "לגביע חוקים משלו" זו לא עוד קלישאה אלא זה אמיתי. לוד עולה לשלב הבא וחולמת על פגישה עם הנשיא? זה עוד רחוק מאוד אבל ללא ספק הפתעה גדולה כאן בחולון במפעל הגביע. 

 

דור העתיד כבר כאן. (צילום: אביחי חיים)

הוסף תגובה
תגובות