גביע המדינה בנוער: הפועל ת"א מתאוששת

אחרי התבוסה לבני יהודה, חזרה קבוצת הנוער של הפועל למסלול הניצחונות עם 1:4 על גן יבנה במסגרת סיבוב ד' במפעל. גילקרוב הרשים עם שלושער, אושרי טוויל הוסיף. אשטמקר רק צימק עבור האורחים, שלא היוו יריב ראוי.

  • על ידי: גיא חזקיהו
  • 10-12-2011
  • 15:14

מתנ"ס גן יבנה זו בדיוק הקבוצה לה חיכתה קבוצת הנוער של הפועל תל-אביב על מנת לצאת מהמשבר אליו נקלעה במסגרת הליגה. שחקניו של שי ברדה השיגו 4 נקודות בלבד מחמשת המשחקים האחרונים תוך כדי הצגת יכולת חלשה מאד, אולם היום (שבת, 11:00) במסגרת הגביע הסיפור היה שונה לגמרי. האדומים לא הבריקו, אלא שמול האורחים מיבנה זה הספיק לניצחון 1:4 במסגרת סיבוב ד' של המפעל.

גן יבנה מהליגה השלישית אומנם עלתה עם נחישות ומוטיבצייה גדולה, אולם ככל שנקפו הדקות ניתן היה להבחין בהבדלי הרמות בין הקבוצות. האורחים פתחו בהתלהבות גדולה נוכח הבמה המרכזית וההזדמנות שניתנה להם לשחק מול הפועל מליגת העל, אלא שלאחר פציעתו של הקפטן אברהם אדהנן ליבנה לא היה מה למכור. 


קשה לעצור אותו. גיל גילקרוב, שהרשים עם שלושער נהדר (צילום: גיא חזקיהו).

את חגיגת השערים פתח גיל גילקרוב עם שער יתרון להפועל על סף סיום המחצית, אחרי שקיבל כדור עומק מצויין מעמית אמזלג (חזר למגרשים אחרי היעדרות של חצי שנה בעקבות פציעה) והרשית מקרוב. בדקה ה-56 גילקרוב השלים צמד אחרי שכבש בפנדל. 7 דקות לאחר מכן יבנה עשתה קולות של חזרה למשחק עם שער במתפרצת של אור אשטמקר בעקבות הפקרות של הגנת הפועל, אולם המארחים לא נלחצו וסגרו עיניין עם שערים של אושרי טוויל ושער נוסף של גילקרוב (הצטיין עם שלושער מרשים).


יכול להיות מרוצה מהתוצאה, את היכולת עדיין אפשר לשפר. שי ברדה (צילום: גיא חזקיהו).

מהלך המשחק:

יבנה פתחה כאמור בהתלהבות ובאגרסיביות, אולם התקשתה להגיע למצבים מסוכנים מול השער של ירדן קרישטול. בדקה ה-16 רשם שון מלכה מהפועל הזדמנות טובה, אולם מחוץ לרחבה בעט מעל השער. הסיכון הממשי על השער הגיע בדקה ה-28: עדן שרם קיבל כדור עומק מצויין ממלכה ונכנס לרחבה, אולם נכשל באחד על אחד מול אוראל לוגסי בין הקורות.


שחקני יבנה מקיפים את שחקן הפועל, עדן שרם (צילום: גיא חזקיהו).

בדקה ה-35 בעיטה חזקה של עדן שרם מ-25 מטרים נהדפה על-ידי השוער, ו-2 דקות לאחר מכן גם עמית אמזלג ניסה את כוחו אולם ההגנה הצליחה להרחיק לקרן. הלחץ של הפועל נמשך לקראת סיום המחצית הראשונה ובדקה ה-42 אמזלג חדר לרחבה והופל על-ידי השוער, השופט הורה להמשיך למרות טענות הפועל לפנדל.


בר אוחנה במאבק מול שון מלכה מהפועל (צילום: גיא חזקיהו).

בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה חתך עמית אמזלג את הגנת יבנה מצד ימין, נכנס לרחבה והוציא כדור רוחב מצויין. תומר זלצובר עט על המציאה ומחמישה מטרים כבש את שער היתרון של הפועל - 0:1. מהלך מרשים של אמזלג, שהתאושש מפציעה קשה בקרסול וחזר למגרשים עם בישול נהדר. המארחים לא הרשימו ב-45 הדקות הראשונות, אולם בסופו של דבר ירדו בתום המחצית ביתרון. 

 כבשו את הראשון על סף סיום המחצית הראשונה. הפועל חוגגת (צילום: גיא חזקיהו).


המחצית השנייה נפתחה באותה מגמה כפי שהתנהל המשחק בחלק הראשון. הפועל שלטה בכדור אולם לא סיכנה באופן ממשי את השער, בעוד יבנה התמקדה ביציאות למתפרצות. אברהם אדהנן, שנפצע לפני סיום המחצית אולם המשיך לשחק, נטש את כר הדשא בדקה ה-47 לאחר שלא שנכנע לכאבים. אדהנן הותיר בור עמוק במרכז הקישור של האורחים, שנותרו מאחור והתקשו לצאת קדימה.

בדקה ה-56 תומר זלצובר חדר לרחבה והוכשל בבירור על-ידי עמית נונו. גילי גילקרוב דייק מהנקודה הלבנה, השלים צמד וקבע 0:2 לזכות הפועל. 


גיל גילקרוב כובש את השני מהנקודה הלבנה (צילום: גיא חזקיהו).

3 דקות לאחר מכן פרץ שון מלכה במרכז ומ-20 מטרים בעט כדור חזק שחמק סמוך לקורה. בדקה ה-63 כדור קרן לזכות הפועל הפך למתפרצת קטלנית של יבנה: אור אשטמקר רץ עם הכדור לאורך כמעט חצי מגרש, עבר באחד על אחד את ירדן קרישטול ומול שער חשוף כבש בקלילות את השער המצמק של האורחים - 1:2. יבנה ניצלה הפקרות גדולה בהגנת הפועל בכדי לחזור למשחק.


אשטמקר מול השער החשוף, בדרך לרשת (צילום: גיא חזקיהו).

האורחים ניסו לצאת קדימה במטרה להשוות את התוצאה, אולם דווקא הפועל הייתה יותר מסוכנת: בדקה ה-65 שער של עדן שרם נפסל בטענת נבדל, בסיומה של התקפה יפה מצד האדומים. המשחק התנהל בשליטה של הפועל במרכז המגרש, אולם מצבים מסוכנים ליד השערים לא נרשמו.


בר איבגי מהפועל מנסה להיחלץ מהשמירה הצמודה של שחקני יבנה (צילום: גיא חזקיהו).



יבנה הייתה אגרסיבית, הפועל הייתה יעילה (צילום: גיא חזקיהו).

בדקה ה-79 בעיטה חופשית של שון מלכה מ-25 מטרים נהדפת מצויין על-ידי לוגסי. 3 דקות מאוחר יותר אושרי טאוויל, שנכנס כמחליף בדקה ה-77, חדר לרחבה ומזווית קשה כבש את השלישי של הפועל. סמוך לסיום המארחים הבטיחו את הניצחון עם שער שלישי של גיל גילקרוב מתוך הרחבה. בסיום 1:4 לזכות הפועל תל-אביב, שיצאה לפחות זמנית מהמשבר על חשבון יבנה במסגרת סיבוב ד' בגביע המדינה.


לוגסי הודף את הבעיטה החופשית של שון מלכה (צילום: גיא חזקיהו).

 

מעל כולם. גיל גילקרוב חוגג שלושער יחד עם כפיר אייזנשטיין (צילום: גיא חזקיהו).

 

הוסף תגובה
תגובות