דוז-פואה

ג'קי דוז בן ה-36, אחד השחקנים היותר צבעוניים וססגוניים בליגות הנמוכות, פרש מכדורגל בקיץ האחרון. בריאיון ל"גולר", מספר דוז על הקריירה הארוכה והמוצלחת ועל החיים לאחר הפרישה.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 15-11-2011
  • 10:06

ג'קי, נשוי+2, גדל במחלקת הנוער המפוארת של הפועל ת"א, ובמחלקת הנוער של צפרירים חולון,
ואף שיחק בליגת העל במדי הקבוצה הבוגרת של צפרירם. הרזומה שלו בליגת העל כולל, בין היתר, שער לשערו של שביט אלימלך, ב-47 הופעות בליגת הבכירה. בנוסף, דוז הספיק לשחק גם בעירוני אשדוד בליגת העל, בבת ים בליגה הלאומית, ובעוד הרבה קבוצות באזור המרכז בליגה א', כמו כפר שלם, הפועל אזור, ואפילו שיחק בהפועל שלומי בהצלחה רבה.


ג'קי, עם עבר מפואר כמו שלך ומספר לא קטן של קבוצות, איפה הכי נהנית לשחק?
 "שיחקתי בהרבה קבוצות, ואיפה שהלכתי תמיד קיבלו אותי בחום ובאהבה. אבל הכי נהניתי לשחק איפה שגדלתי - בצפרירים חולון. הם אלה שנתנו לי את הבמה לעלות לבוגרים כבר בגיל 17.5".
 

ג'קי דוז, במדי צפרירים חולון. שחקן עם רקורד אדיר.


ומי השחקן שהכי נהנית לשחק איתו?
 "שאלה לא קלה, מכיוון ששיחקתי עם הרבה שחקנים מעולים, אבל השחקן שהכי למדתי ממנו והכי אהבתי לשחק איתו היה אבי פס. גם בגלל שהוא משחק בתפקיד שלי וגם בגלל האישיות שלו אני חושב שאלמלא הפציעות שלו, הוא היה מגיע לרמות הרבה יותר גבוהות מאיפה שהגיע (למרות שהגיע רחוק מאוד)".

מי המאמן שהכי אהבת לשחק תחתיו?
 "מי שהכי קידם אותי ונתן לי את הבמה לראשונה היה אלישע לוי, מאמנה של מכבי חיפה כיום, שלפי דעתי הינו המאמן הכי טוב בארץ".

אתם עדיין בקשר? 
"מדי פעם אנחנו מתראים באירועים משותפים ומעבירים חוויות מהעבר".

מה אתה חושב על הליגות הנמוכות?
 "הליגות הנמוכות תמיד מספקות עניין . פעם הליגות הנמוכות היו יותר מעניינות, כי היו פחות ליגות והיה את כל העניין של הפלייאוף שהוסיף הרבה עניין. אני חבר של אבי לוי, והבנתי ממנו שכל עניין הפלייאוף חוזר בעונה הבאה, ככה שאני מקווה שיחזור העניין לליגות הנמוכות".

מה אתה חושב על השחקנים בליגות הנמוכות?
 "אני מחלק את סוג השחקנים לשני סוגים: האחד, סוג השחקנים השבע, זה ששיחק בליגות הגבוהות וירד לליגות הנמוכות בגלל שלא הצליח בליגות הגבוהות, ויש את השחקנים הצעירים שמחפשים רק להשתפשף ולקבל דקות משחק, כדי לחזור לליגות הגבוהות, טובים יותר ועם נסיון רב יותר".

ומה אתה חושב על הקבוצות?
"אני חושב שיש קבוצות שמשקיעות מעבר לכל פרופורציה מבחינת התקציב. קבוצות כמו קטמון, יבנה, ואפילו הפועל אזור, שהשקיעו מעבר לכל פרופורציה בליגה הנמוכה, והם צריכים לזכור שזה בסה"כ ליגה רביעית או חמישית - אין סיבה לשלם לשחקנים כל כך הרבה כסף. מדובר בליגה שהשחקנים עובדים והכדורגל זו עבודה שניה, והכסף שהשחקנים מקבלים הוא חסר כל בסיס ביחס לתקציב הקבוצה. אין הצדקה לשלם משכורות כאלו גבוהות כשאין הכנסות לאותה קבוצה".

ג'קי דוז. פורש מכדורגל בראש מורם.

 

באיזו קבוצה התאכזבת?
 "הכי התאכזבתי בהפועל אזור, כשסיימנו שם, כרגיל, במקום השני. היינו קבוצה כל כך טובה, וכרגיל מבחינת אזור, סיימנו במקום השני. פשוט לא ייאמן. אני מקווה שמישהו אחר יצליח לעלות ליגה עם אזור, איפה שאני נכשלתי. השנה הם הביאו את שי מאור ואולי הוא יצליח, כי הוא מקצוען אמיתי ואחד שמאמין בעבודה קשה. רק השאלה היא, האם זה מתאים לליגות הנמוכות, המנטליות המקצוענית שלו".

איפה סיימת את הקריירה?
 "אורתודוכסים יפו. הייתי שם 4 שנים, מקום מדהים. זה מקום של ערבים ויהודים ומגיעה מילה טובה ליו"ר הקבוצה, רמי מנצור, שחשוב לו מאד הדו-קיום בין ערבים ליהודים, וזה מעבר לכדורגל. יש לו מאמן מצוין בשם עובד לוי, שעושה עבודה טובה, ונקווה שימשיכו לנצח ולעלות ליגה".

מה אתה עושה בימים אלה?
"עובד בבנק דיסקונט, ובשעות הפנאי הולך למשחקים של הפועל ת"א, וכמובן לראות את החברים משחקים בליגות הנמוכות... אני מתרכז במשפחה שלי, ולא בכדורגל, למרות שהיתה לי הצעה השנה לסגור מעגל בצפרירים חולון, אבל החלטתי לתלות את הנעליים".

האם אתה חושב שתאמן? ואם כן, זה יהיה ילדים או בוגרים?
"אני חושב שאני אאמן בעתיד, ואנסה לתרום מהידע שלי לשחקני בוגרים. אני לא חושב שאני יכול להתחבר לאימון ילדים, רק בוגרים".

מה נאחל לך?
"רק בריאות, והרבה אושר עם הילדים".
 

הוסף תגובה
תגובות