"נלחם נגד המכירות בכל הכלים האפשריים"

כך אמר אמיר כהן, מנהל אגף התחרויות בהתאחדות לכדורגל של ישראל. עוד מוסיף אמיר:"בעונת 26/27 תהיה ליגה ארצית ונבטיח שתהיה ליגה תורמת לכדורגל הישראלי. " ראיון מעניין עם האיש שמנסה להביא שינוי בכדורגל הישראלי.

  • על ידי: אוהד רון
  • 02-10-2024
  • 08:23

אמיר כהן, מנהל אגף התחרויות בהתאחדות לכדורגל של ישראל בראיון חגיגי לקראת החג וללא ספק מספק כמה כותרות מעניינות למען הכדורגל בישראל.

 

אמיר, אתה פותח עונה שניה בתפקידך כמנהל אגף תחרויות, ספר לנו בקצרה על העשייה בשנה החולפת?

"העונה החולפת היתה די מורכבת לאור אירועי ה-7.10, עם זאת הספקנו יחסית די הרבה, מניהול ליגות א-ג, מחלקות נוער החל מנוער על ועד טרומים, ליגת הוותיקים, ליגות הפוטסל והחזרנו את כדורגל חופים. כל זה מתחבר לעשייה למען הקהילה בימים הקשים של אוקטובר-דצמבר 2023. 
אגף תחרויות באופן כללי מטפל למעשה בכל הליגות התחרותיות לרבות מפעל גביע המדינה ווינר. בהזדמנות זו אני חייב להודות למנהלי המחלקות ורכזי הליגות שבלעדיהם לא היה ניתן להצליח כלל, הם עמוד השדרה של אגף תחרויות".

 

נלחמתם על הבקרה התקציבית, גם בבית משפט, האם הבקרה עושה את השינוי שרציתם בליגה א?

"כל נושא הבקרה עבד יחסית די בסדר ולמעשה גרם לקבוצות לפעול באיזון תקציבי, במיוחד לאור אירועי 7.10. הבקרה שמרה על הצדדים והביאה למעשה עמידה בהסכמים תוך כדי שמירה על המועדונים. העשייה עוד רבה אבל הכיוון חיובי, אנחנו לא נחים לרגע בנושא ומטפלים גם באכיפה כנגד מי שהמפרים את הוראות תקנון בקרה ופיקוח. שינוי לא מתרחש ביום אחד, אלא מדובר בתהליך ואנחנו נעשה הכל כדי שהוא יוכתר כהצלחה".


איך אתם נלחמים בכסף השחור ובחוזים הכפולים?

"מיום כניסתי לתפקיד, יו"ר ההתאחדות ומנכ"ל ההתאחדות הגדירו את המשימה הזאת כבעלת חשיבות גבוהה. מי שמכיר אותי יודע שאני בא מהשטח, מכיר את ליגה א' היטב ובשקט תעשייתי אנו נלחמים בתופעה. יש לציין לשבח את חברת "מור חקירות", שעובדת עם ההתאחדות ומכירה מצוין את השטח ואת הליגות החובבניות בפרט. המערכת המשפטית בהתאחדות, מנהל האגף המשפטי, התובע והיועמ"ש עושים לילות כימים למיגור התופעה".


ליגה א' צפון ידועה כליגה לכאורה מכורה, רמת מכירות המשחקים לכאורה שם גבוהה מאוד, העמדתם את א.א פאחם לדין, כיצד אתם מתכוונים למגר את התופעה הזו לחלוטין?

"אני לא רוצה להדביק תוויות ולהכליל, אלא רק להתחייב שלא נטמון את הראש בחול, לא נטאטא דברים ונעשה כל שביכולתנו – אני מעריך שגם משטרת ישראל ורשויות החוק יצטרפו – למיגור הנגעים. שוב, זה לא יקרה ביום אחד".

 

אנחנו שומעים על הכוונה להחזיר את הליגה הארצית, מה המטרה? ומתי הכוונה להחזיר?

"הליגה הארצית נמצאת בשלביה הראשונים, עוד בשלב התוכניות, אבל בהחלט יש שאיפה לראות אותה הופכת לעובדה בעונת 26/27. יש כיוון ואנחנו נדייק אותו כדי להבטיח ליגה שתורמת לכדורגל הישראלי, למועדונים ולשחקנים".

אמיר כהן, האם יצליח לעצור את המכירות בליגות הנמוכות? צילום: ההתאחדות לכדורגל

הוסף תגובה
תגובות
  1. אשדודי (יוסי 02-10-2024, 11:23)
    מה עם הנוער במחוזיות למה לא עושים 2 עולות למה? כמה טיפשות יש הרבה קבוצות שמקומם בליגה ארצית
  2. לכאורה ? מכורה וחצי האם אמא של המכורה (נתן 02-10-2024, 15:36)
    אמיר כהן לך לבית כנסת בטבריה תתפלל אוהבים אותך שם
  3. עלאק נלחם במכירות בפועל בעלי הקבוצות מקבלים מסרים אחרים מאנשים מטעמך (יוסי 02-10-2024, 18:10)
    אתה מדבר על נושא הבקרה התקציבית בליגה א זאת עוד רמאות . אתם גורמים לכל בעלי הקבוצות להביא כסף שחור מתחת לשולחן ובעצם להפוך אותם לעבריינים. הרי כולם יודעים ש75% מהקבוצות משלמות יותר ממליון. על מי אתה עובד ?
  4. ליגה ארצית (איציק 04-10-2024, 09:51)
    רעיון מגוחך חייבים להתנגד לרעיון המטופש הזה מורדים קבוצות ליגה