פרשת הפועל קלנסואה: גילויים חדשים

ממקורות המעורים בחקירה נודע לאתר גולר כי עיקר החשד שנחקר הוא על חוזים פיקטיביים שנחתמו לכאורה, לאחר שהיה ידוע כי הקבוצה בדרך לפירוק וזאת כדי שניתן יהיה לקבל יותר כסף מהביטוח הלאומי. בנוסף, נבדק חשד כי לכאורה חלק מהכספים שקיבלו השחקנים כלל לא הגיע אליהם. חלק מהנחקרים נחקר תחת אזהרה. גם רשם העמותות בתמונה.

  • על ידי: אוהד רון
  • 27-06-2024
  • 17:42

 פרשת הפועל קלנסואה שהתפוצצה אתמול בתקשורת ממשיכה לעורר גלים.
קצת רקע: הפועל קלנסואה ששיחקה בעונת 2022/23 בליגה א' נכנסה במהלך אותה עונה להליך פירוק. מכיוון שעל פי התקנון לא ניתן היה להפחית ממאזנה 12 נקודות באותה העונה (הליך הפירוק החל כשנותרו פחות מ-10 משחקים לסיום העונה), היא יכלה הייתה לשרוד בליגה אך נוצחה במחזור הנעילה ע"י הפועל בקה אל גרביה וירדה לליגה ב'. את העונה הנוכחית, פתחה הפועל קלנסואה בליגה ב' עם מינוס 12 אך הצליחה בסופו של דבר לשרוד בליגה.

 

למי שלא יודע, אם חברה או עמותה מוכרזת כשפושטת רגל, עובדיה זכאים לתבוע את שכרם מהביטוח הלאומי בתמורה להצגת חוזה העסקה. היו כאלה שהעדיפו לתבוע את הקבוצה בבוררות, חלקם גם קיבל חלק מהכסף וע"פ החוק היו זכאים לתבוע את ההפרש מהביטוח הלאומי.

ע"פ גורמים המעורים בפרטי החקירה מסתבר שהיא החלה לפני כשנה ונוהלה בתחילה ע"י חוקרי הביטוח הלאומי. לאחר שנאספו מספיק ממצאים, הועברה החקירה למשטרת ישראל שבחודשיים האחרונים זימנה את רוב שחקני הקבוצה ששיחקו בה גם בעונת 2022/23 כשהייתה בליגה א' וגם בעונה הקודמת, בה עלתה מליגה ב'. חלקם נחקר תחת אזהרה ונלקחו מהם טביעות אצבע.

 

מהחקירה עלה כי עיקר החשדות הם חוזים פיקטיביים לכאורה, שנעשו לכאורה, לאחר שהיה ברור שהקבוצה תיכנס להליך פירוק ולפני הפירוק עצמו. כלומר, שחקן שהחזיק בחוזה מקורי בסכום מסוים, קיבל חוזה "חדש" בסכום גבוה יותר על מנת שיוכל לתבוע יותר כסף מהביטוח הלאומי. כמו כן, נבדק חשד כי "ההפרשים" כלל לא הגיעו אל השחקנים שתבעו.

 

בנוסף, החל גם רשם העמותות לבדוק את הפרשה כשעיקר החשד הוא כספים שלכאורה היו מיועדים לקופת הפירוק ולא הגיעו לשם.

פרשה חמורה נחשפה, האם שחקנים קיבלו חוזים ולא שיחקו בקבוצה?

הוסף תגובה
תגובות
  1. אמת . (לא משנה 27-06-2024, 21:24)
    האיש שעומד מאחורי החוזים הפקטיביים .יש רק אחד בטח הוא עדיין חבר בהתאחדות צריך להעניש אותו
  2. מי היה המאמן בקלנסוואה ?? (מעניין מי אימן באותו זמן 27-06-2024, 23:05)
  3. חחח (עבד אתר חבר שלו תפסיק 28-06-2024, 09:08)
  4. נאשמים בכירים (חוקר פרטי 28-06-2024, 14:51)
    היו שם שני מאמנים חשודים במעשה ,אחד זה הדורס שמואשם בדריסה בהפגנה(ח.ס)ואחד זה מלך העסקנים שהיום מנהל בכיר בהתאחדות לכדורגל(א.כ).
  5. שחרר כבר לתמונה הזאת תתקדם חחחח (גיא 28-06-2024, 16:49)
  6. האחד מההתאחדות (האחד 28-06-2024, 23:37)
    האחד מהתאחדות ברח לחול בתקופה המעצרים בנחיתה שלו בארץ עצרו אותו המשטרה לחקירה דאג לקבוצה קלנסוה עמותה אפקטיבית מקרית גת שלמו להם 50 אלף הוא אחראי על כול הבזיון שהיה בקלנסווה והוא כרגע אחראי על ליגות נמכות זה פרק א הפרק השני נדבר עלו מה עשה בכסייפה אותו תרגיל כולל מכירות המשחקים שעשה שם להמתין בסבלנות