מזל טוב! אחרי 6 שנים בית שאן חוזרת לליגה א'

שש שנים ארוכות של דשדוש בליגה ב' תמו להן ביום חמישי בערב עבור בית שאן לאחר שניצחה 0:2 לאחר הארכה את צעירי טייבה. אלי דרעי (פנדל) וגבריאל גיבסון עשו היסטוריה והחזירו את הקבוצה לליגה השלישית.

  • על ידי: ענר אלדר
  • 18-05-2024
  • 10:12

אם יש מגיע בכדורגל, אז היה מגיע לבית שאן לעלות לליגה א' ולו רק בגלל הקהל הצבעוני שלה אבל לא רק בגללו. 
כזכור, בית שאן התחילה את העונה בצליעה משהו כשדשדשה בשיפולי הצמרת ורק פיניש מדהים בשבעת המשחקים האחרונים הקפיצו אותה למקום השני ממנו הולכים למבחני העלייה. 

 

שחקני בית שאן לפני המשחק. צילום: אביב עובדיה

 

בשני משחקי הכרעה עברה בית שאן את אחי איכסל ואת צעירי טמרה והעפילו למשחק האחרון.
לעומתם, טייבה דשדשה רוב העונה בתחתית ליגה א' ורק בגלל שכאוכב הייתה חלשה יותר, הצליחה להגיע למשחקי המבחן שם הפסידה לנוג'ידאת.
 כ-2,000 צופים גדשו את אצטדיון אום אל פחם וראו משחק פושר למדי כיאה למעמד. הרושם שנוצר היה שהמתח והעצבים נותנים את אותותיהם ומשפיעים על רמת המשחק.  וכך, הסתיימו להן 90 דקות בתיקו ללא שערים והקבוצות התייצבו להארכה.  עם פתיחת ההארכה טעות חמורה בהגנת טייבה גרמה לפנדל לזכות בית שאן אותו תרגם אליהו דרעי לשער יתרון. טייבה לחצה אך בדקה ה-117 כבש גבריאל ליבסון את השני ואוהדי בית שאן לא ידעו נפשם מרוב אושר.

 

אליהו דרעי, כובש את הפנדל ומעלה את בית שאן לליגה א. צילום: אביב עובדיה

 

לגבי טייבה, היא תצטרך לקוות אולי לאיחוד או לפירוק של קבוצה בליגה א' צפון כדי לשרוד בליגה. כך או כך, ראשיה יצטרכו לקחת בחשבון שינויים בעונה הבאה.

 

מלך שערי בית שאן, אליהו דרעי אמר בסיום: "אנחנו מרגישים בחלום, השגנו את המטרה כקבוצה. היה משחק לא פשוט אבל הלב והנשמה זה בסוף הביא לנו את הניצחון. במהלך העונה היינו במקום השישי, אבל שחקנים התחילו לחזור, והקבוצה התחברה ואז כי אי אפשר היה לעצור אותנו. האמנו שאנחנו יכולים ללכת עד הסוף והרגשנו את זה לא רק היום, אלה גם בשני המשחקים שלפני. אין תוכנית לקראת ליגה א', אני אישית חייב לשבת עם בית שאן, אבל בינתיים אחגוג".

חגיגה בבית שאן. צילום: אביב עובדיה

הוסף תגובה
תגובות
  1. 100 אוהדים במשחק עליה בושה (אמיר 18-05-2024, 17:42)
    מגיע לקהל?? איזה קהל בדיוק קבוצות אחרות למשחקי עליה מביאות 2500-3000 אוהדים
  2. תגובה ל-1 (סטיב 18-05-2024, 23:41)
    הצעה- תשחרר מהמירמור! זה לא בריא לבריאות. יקח לך קצת זמן לעכל…בזמן הזה תחפש סיבה אחרת למירמור ואם לא תמצא- תקרא שוב את הכתבה אולי תקבל מוזה. בהצלחה!