השורדת הראשונה: מכבי נוג'ידאת נשארת בליגה א'

במכבי נוג'ידאת האמינו כי ניתן לעבור את טייבה במשחק ביתי ולכן כשהיה ברור שהיא נשרה למשחקי המבחן המטרה היחידה במחזורי הסיום של הליגה הייתה להבטיח את הביתיות. אתמול (ראשון) זה הוכיח את עצמו כשנוג'ידאת גברה על טייבה והבטיחה סופית את הישארותה בליגה. טייבה תתמודד במשחק המבחן המכריע נגד בית שאן.האם אסי אלימלך יכין את טייבה גם מול בית שאן?

  • על ידי: ענר אלדר
  • 13-05-2024
  • 11:10

איזו עונה סיוטית עברה על מכבי נוג'ידאת. בעיות מקצועיות וגם כלכליות העיבו על העונה כולה והמיקום של הקבוצה בהתאם: 14 שהושג בשיניים ובציפורניים. ולא בכדי. היה ברור להנהלת הקבוצה כי משחק מבחן ביתי אפשר לעבור. עיקר הבעיה של הקבוצה העונה הייתה כיבוש שערים. רק 22 היו לה בתום 30 מחזורים, (הכי פחות בליגה) ובהתאם גם מספר הניצחונות (5 בלבד) וזה כמובן מבלי לקזז את אלה שהושגו נגד קבוצות שאיבדו עניין בליגה. גם צערי טייבה עברה עונה לא טובה כשגם היא התמודדה מול אותם אתגרים. כשהסטטיסטיקה יושבת חזק על גבן התייצבו שתי הקבוצות למשחק הקריטי בינהן.

 

המשחק התחיל יותר טוב עבור טייבה שהחזיקה יותר בכדור וברבע שעה הראשונה היו לה שתי הזדמנויות לכיבוש. אבל, נוג'ידאת התעוררה ובדקה ה-25 עלתה ליתרון במהלך קבוצתי אותו סיים אנואר מורד ברשת האורחים. 10 לאחר מכן, קיבלה טייבה הזדמנות מצויינת כאשר בן כהן העלה כדור קרן לעדנאן אבו פול אך נגח לא מדויק. לפני המחצית, קיבלה נוג'ידאת עוד הזדמנות, הפעם מול שער ריק אבל הוא לא הצליחה לכבוש את השער השני. למחצית שניה עלתה נוג'ידאת עם מטרה אחת: לשמור על היתרון. ואכן, טייבה התקשתה ולא יכלה לייצר מצבים ליד שער המקומיים. שריקת הסיום נתנה את האות לחגיגות הגדולות במגרש. 

 

בסיום מכבי נוגידאת נשארת עונה נוספת בליגה א . צעירי טייבה תצטרך לנצח את הפועל בית שאן כדי להבטיח עונה נוספת בליגה א. יהיה מעניין לראות האם גם למשחק הזה מאמן הפועל רעננה אסי אלימלך יכין את הקבוצה כפי שהכין לפני נוגידאת. 

 

"מבחינת הרגשה, זו ההרגשה הכי כיפית בעולם", אמר בסיום גיבור המשחק וכובש השער, אנואר מורד, "פתחנו את העונה לא הכי טוב אבל החיזוק שהביאו בינואר מאד עזר. ועבדנו קשה וחדר הלבשה ההלבשה היה בריא. יש אצלנו שחקנים ברמה גבוהה ורובם מנוסים בעלי עבר בליגת העל ולאומית כך שהמקום שלנו בטבלה לא משקף".

 

איך מרגיש לנצח משחק כל כך חשוב היום ולהישאר בליגה?

"באנו למשחק מרוכזים ועם מטרה אחת להישאר בליגה. אני מאד שמח שעשינו זאת". תסכם את המשחק. "משחק לא פשוט עם המון משמעות. עבדנו קשה כל השבוע עם צוות, שמנו בראש או שאנחנו מנצחים או שמנצחים. הגיע לנו".

 

מה הסיבות שהייתה לכם עונה לא טובה?

"קודם כל, אני הצטרפתי באמצע ינואר והיינו אז רק עם 5 נקודות. מפה הבנתי שאני חייב לעזור לקבוצה ובסוף זה הצליח".

 

איך הרגשתה השנה בנוג'ידאת?

"הרגשתי מצויין. אני כל הזמן עובד הכי קשה שאפשר. זה מועדון שאני מרגיש בו כמו בבית, אנשים שאני מאוד מחובר אליהם משנה שעברה ומגיע להם רק טוב". "כרגע אין. עם כל הצניעות, אני חושב שהמקום שלי הוא בליגות יותר גבוהות. הייתי 4 שנים בלאומית ואני רואה את עצמי חוזר לשם".

 

 

אנואר מורד, כובש שער הניצחון. צילום: אמיר חאג יחיא

הוסף תגובה
תגובות