"אנחנו בתקופה הקשה ביותר של מדינת ישראל, אך אין לנו ארץ אחרת!"

כך אמר ג'ימי גל, יו"ר הפועל אזור מליגה ב' דרום א' על התקופה הקשה אותה חווה מדינת ישראל מאז החלה המלחמה. על החזרת הכדורגל ומצבן הכספי של הקבוצות אמר גל: "אם ניאלץ לדלג על העונה ולבטל אותה, לא יקרה שום אסון. אם חוזרים - כולם צריכים להבין את המצב ולספוג חלק מהחוסר"

  • על ידי: אוהד רון
  • 21-11-2023
  • 09:23

ג'ימי גל, יו"ר הפועל אזור מליגה ב' דרום א', סיפר לאתר 'גולר' על התחושות הקשות שעוברות עליו מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל, ומתגאה ברוח העם: "בתקופה קשה זאת, הקשה ביותר של מדינת ישראל מאז קום המדינה - חובה עלינו לקום, לשנס מותניים ולהבטיח את קיום המדינה לדורות הבאים. רוח ההתנדבות בקרב העם מעוררת תקווה לעתיד לבוא. רוסיה הגדולה עם קרוב ל-150 מיליון תושבים, לא הצליחה לגייס 300 אלף חיילים ואנו עם 9 מיליון תושבים גייסנו מעל 350 אלף חיילי מילואים". 

על הפגיעה הקשה בכל אחד מהשכבות במדינה אמר גל: "כמעט כל בית בישראל מכיר מישהו או אפילו כמה שהיו מעורבים  כך או אחרת באירוע. משפטים, מילים, אותיות וסימני ניקוד ביניהם - יש בהם משום ההיגיון, אולם ל״שועזה״ שארעה ב-7/10/2023 אין כלום מן ההיגיון ולכן קשה מאד לכתוב על זה. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו ברירה ואני מקווה מאד ״כי מעז(ה) יצא מתוק״ וכי הקרבנות - משפחות שלמות, תינוקות, זקנים, ילדות, נערות, בחורות ובחורים, חיילות וחיילים - לא הקריבו את חייהם לשווא".

 

לקראת חזרה אפשרית לליגות ולמשחקי הכדורגל, אמר גל: "אי אפשר לתאר את החיים בלי כדורגל, אבל אי אפשר לתאר את החיים בלי מדינה. אם ניאלץ לדלג על העונה ולבטל אותה אז זה מה שיקרה ולא יקרה שום אסון. יחד עם זאת, בשעה שמיטב חיילנו נלחמים בחזית, בשעה שתושבי הדרום והצפון עקורים מבתיהם, דווקא על רקע אלה חובה עלינו לנסות ולהחזיר שגרה ככל שניתן. לפעול על פי הוראות פיקוד העורף והיה וניתן יהיה להתאמן ולשחק אפילו סיבוב אחד, אולי ללא עליות וירידות, רק לשם החזרה לשגרה - זה בהחלט יהיה מבורך בעיני".

 

קבוצות רבות אומרות שאין להם כסף להמשך העונה והם יקרסו, מה דעתך? מה המצב של אזור?
"קשה לדבר על כסף. המצב במשק היה גרוע גם לפני המלחמה ושחקנים חייבים ״להביא הביתה אוכל״. מצד שני, האגודות קורסות, כיוון שהרשויות כעת בסדר עדיפות שונה לחלוטין והעירייה העבירה את ההקצבות שהבטיחו ונוצר מצב שדבר גורר דבר. אני אתן לך דוגמא: הפועל אזור נשענת על מספר מקורות הכנסה, ואחד מהן הוא פרסומאי המפרסם באמצעות שלט ענק, הנמצא במגרש הפועל באזור ופונה לכביש 1. בעל החברה המפרסמת דאג לכסות את השלט על מנת לא לשלם עבור הפרסום כי אין בו בתקופה זאת כל תועלת. הוא לא ישלם לעמותה עבור התקופה הזאת ולאגודה יהיה חסר כסף. מה שאומר שמהעמדה הזאת כולם צריכים להבין את המצב ולספוג חלק מהחוסר. המטרה חשובה יותר ולא יקרה אסון אם שחקנים יבואו לקראת הקבוצות. קבוצות אלה פרנסו אותם במשך שנים ויש זמנים בחיים שצריך לבוא לקראת - עכשיו זה הזמן !"

 

לסיום אמר יו"ר הפועל אזור, ג'ימי גל: "כולנו מקווים ומתפללים כי כולם ישובו הביתה בשלום! כולם כולל כולם ״ושבו בנים לגבולם״, שנתבשר בבשורות טובות בע״ה".

הוסף תגובה
תגובות
  1. אזור (אלגזי 22-11-2023, 08:55)
    כתבה יפה ונכונה מתאר מצב אמיתי ביחד ננצח
  2. תקשיבו לו (אכן 23-11-2023, 21:57)
    יש מלא קבוצות שהעונה עכשיו תיגמר ולא יעשו הכל שהעונה תיהיה סיוט אחד גדול עם מלא חורים דיייייייייימיי