מבול של שערים בנשר

משחק מטורף נערך בסוף השבוע, במסגרת סיבוב א' של גביע המדינה, כאשר המארחת, עירוני נשר, גברה 5:7 לאחר הארכה על הפועל עוספיא (4:4 בתום 90 דקות). רצף טעויות קשות של השוער נחמני לא עצר את נשר. בן-סימון, בן-חמו ושמול הצטיינו עם צמדים.

  • על ידי: מערכת "גולר"
  • 05-09-2011
  • 14:02

נשר שלטה במשחק לכל אורכו, אבל סבלה מחולשה נדירה של שוערה, יניב נחמני, שהיה אשם באופן ישיר לחמשת השערים שספגה. אך למזלם של המארחים, יש לה התקפה קטלנית, בראשותם של הסקוררים הבלתי נגמרים, אבי בן-סימון ואלי בן-חמו, שכבשו צמדים. אליהם חבר גם רן שמול (תזכרו את השם) שהוסיף צמד משלו, והיה המצטיין במשחק.

 

 

שחקני נשר, לפני פתיחת המשחק.


נשר עלתה ליתרון ראשון במשחק, משער של אבי בן-סימון שנשלח במסירה גאונית של לירן אלבז, 0:1. עוספיא הגיבה והשוותה את התוצאה, לאחר טעות חמורה של נחמני השוער, שניסה להטעות ולחלוף על פני חלוץ עוספיא, שחטף לו את הכדור וכבש מול שער ריק, 1:1. כעבור מספר דקות, שמול נשלח שוב על ידי אלבז, הקפיץ מעל השוער וקבע את תוצאת המחצית, 1:2 נשר.

 

 

רן שמול (קרוב למצלמה). הכוח העולה של עירוני נשר, עם צמד במשחק הגביע.


המחצית השנייה נפתחה באותה המגמה, כאשר נשר לוחצים ומחמיצים, ומנגד, בקרן בודדת, נחמני תפס אוויר ושחקן עוספיא דחק בנגיחה מקו השער פנימה, 2:2. המארחים נכנסו להלם של מספר דקות, ושחקני עוספיא ניצלו זאת היטב, כאשר הגבהה סתמית הפכה לשער יתרון. נחמני, שאיבד ביטחון לחלוטין, שוב תפס אוויר והשאיר את חלוץ עוספיא מול שער ריק, 2:3 מפתיע ומדהים לעוספיא.

 

 

יניב נחמני. ירצה לשכוח את תצוגת הנפל שלו כמה שיותר מהר.


למרות המהפך, שחקני נשר לא נשברו והצליחו להשוות מרגלו של אלי בן-חמו, 3:3. כשנראה היה ששער הניצחון של נשר באוויר, שוב דאג נחמני להקשות על הקבוצה שלו עם טעות גדולה נוספת, כשהשמיט כדור שנבעט ממרחק של כ-30 מטרים לתוך שערו, 3:4 לעוספיא. בדקות האחרונות הטילה נשר מצור על שערה של עוספיא, ובסופו של דבר גם הצליחה להשוות לקראת סיום המשחק, משער של אבי בן-סימון, 4:4 בתום 90 הדקות.

 

 

אלי בן-חמו. השער שלו החזיר את הרוח למפרשים של נשר. (צילום: יגאל פרץ)


הכושר הגופני של נשר בא לביטוי בהארכה, והיא פתחה אותה בלחץ אדיר על שער האורחים. השער החמישי של נשר הגיע מבעיטה אדירה של המחליף רן אזולאי, מבעיטה מ-30 מטרים, 4:5. נשר המשיכה ללחוץ על מנת לגמור את המשחק, ובדקה ה-110 גם כבשה את השישי, מרגליו של אלי בן-חמו, 4:6.


כשכל הנוכחים חשבו שהסיפור גמור, שוב יניב נחמני דאג להחזיר את עוספיא למשחק, כשנתקע בשער בכדור קרן, ובלם עוספיא נגח באין מפריע לשער ריק 5:6. לאחר כיבוש השער, החלה מהומה שבסופה ראה קפטן נשר, קיקו כהן, את הכרטיס האדום, וגם חלוץ נשר אלי בן-חמו נפצע. כך נשר נשארה בתשעה שחקנים עד לסיום ההארכה, חיסרון שלא מנע מהקבוצה לכבוש גם את השביעי, מרגלי רן שמול, ובכך לבסס את יתרונה 5:7 בסיום, ונשר ממשיכה לשלב הבא בגביע.

 

איציק כהן. נשר הצליחה להעפיל שלב, למרות ההרחקה של הקפטן בהארכה. (צילום: יניב ליכט)

 

יו"ר נשר, שלומי פרץ, בסיום: "אנחנו מרוצים קודם כל מעליית שלב בגביע, שזה מה שחשוב. בגביע צריך לנצח ולא חשוב איך, ומקצועית אנחנו מאוד מרוצים ממשחק ההתקפה שלנו, ופחות ממשחק ההגנה, שאנחנו ללא ספק נתקן, מה גם שעדיין חסרים לנו שחקנים שעדיין לא יכלו לשחק. אנחנו גאים בשחקנים על האופי שגילו, כי במשחק היו הרבה רגעים שיכולנו להתפרק, בגלל גולים חסרי מציאות לחלוטין, וחבל, כי יניב נחמני שוער וותיק, שוער מצויין, שנקלע ליום שחור, שאני בעשרים שנותיי בכדורגל לא זוכר יום כזה של שוער. הוא צריך להודות לכל השחקנים על שהביאו לו את הניצחון. ואנחנו מאמינים בו וניתן לא את התמיכה, שיישכח את היום הזה. אני רוצה לציין במשחק הזה את החלוצים אבי בן-סימון ורן שמול, שהיו משכמם ומעלה".
 

יו"ר נשר, שלומי פרץ, ביציע עם מאמן אסי גלבוע, ברוך סער.

הוסף תגובה
תגובות