"חשבתי לחזור לכדורגל, אבל זה סתר את הדרך שהתחלתי"

להב בר ששת בן ה-34 המתגורר בישוב אזור, מספר בגילוי לב על החזרה שלו בתשובה, הקירבה לדת והמחשבות על ההווה והעתיד. ראיון מסקרן מאוד עם שחקן העבר, שהיום נמצא במקום אחר לגמרי: "אין לי טלוויזיה ואינטרנט, אני ואשתי משקיעים בילדים". וגם: האם הוא שומר על קשר עם שחקנים ששיחק איתם?

  • על ידי: אוהד רון
  • 01-08-2023
  • 09:18

"מאז שאני זוכר את עצמי כבן 6 חיי היו סביב הכדורגל", מספר בגילוי לב להב בר ששת בן ה-34, אשר מגולל את סיפור חזרתו בתשובה. "גדלתי במחלוקת הנוער של "הפועל תל אביב", אהבתי את המשחק, אבי השקיע בי רבות בנוסף לאימונים בקבוצה אימונים אישיים ותמיכה מלאה פיזית ונפשית על מנת שאצליח בתחום. ההצלחות הגיעו בין מבחינה קבוצתית ובין מבחינה אישית. החלומות עם השנים התעצמו להצליח ברמות הכי גבוהות".

 

להב ברששת בצהוב במדי חולון. היה מהשחקנים הבולטים בליגה. צילום: לירן דורף

 

"בגיל נוער הייתה לנו קבוצה מצוינת עם שחקנים בולטים כגון: בן סהר, רועי גורדנה, גל שיש, יהודה חוטה, מאור אסור, יאיר עומרי כהן, טל איילה... לפרקים התאמנו בבוגרים ושיחקנו יחד בקבוצת הנוער. גויסתי לצבא-טירונות ולאחר מכן הושאלתי לקבוצת הבוגרים "עירוני בת ים" בליגה ארצית יחד עם שחקנים נוספים מ"הפועל ת"א" הייתה קבוצה טובה רכשתי ניסיון בקבוצת הבוגרים".

 

"לאחר שנה קיבלתי הצעות מליגה לאומית ששיחקו בה בשבתות. באותה תקופה התחלתי לשמוע שיעורי תורה ולקיים יותר מצוות הידעיה על חומרת איסור חילול שבת נתנה בליבי צער גדול לחזור לשחק בשבת. החלטתי לשחק בליגה א' ולשמור שבת והמשחקים היו ביום שישי חתמתי חוזה ב"צפרירים חולון" בפחות כסף כמובן אבל יותר ברכה וקרבה לאבא שבשמיים. הייתה עונה מצוינת סיימנו בצמרת בהרגשה טובה".

 

"בתחילת העונה הייתה אפשרות להתחיל בהפועל ת"א אך זה סתר את הדרך שהתחלתי וכול כך הרגשתי טוב עם כך נכון שהיה ויתור גדול על כסף, כבוד, הגשמת חלומות, אבל השם יתברך היה לצידי לבחור בו ובתורתו", הוא מספר בכנות.

 

והמשכת לשחק?
"המשכתי עונה נוספת ב"צפרירים חולון" ובתחילת העונה, ממש בתחילת המשחק, נפצעתי פציעה קשה של קריעה בצולבת ועברתי ניתוח ושיקום ארוך כמעט עד סוף השנה. יום לפני המשחק הייתי בשיעור תורה של מזכה הרבים הרב שלום ארוש שליט"א ואמר באותו שיעור מילים שנחקקו בליבי והן: לפעמים הקב"ה עושה משהו שנראה שהוא רע וזה אך ורק לטובה". אותה אמירה נכנסה למוחי רגעים אחר הפציעה ונתנה לי כוח ואמונה להמשיך הלאה".

 

הרב להב ברששת, צדיק אמיתי. 

 

עברת שיקום, בכל זאת, אולי כן חשבת לחזור.
"לאחר השיקום הייתה לי התלבטות גדולה אם לחזור לכדורגל מאחר שהרגשתי כמה עבודה גדולה יש לי שהכרתי את היהדות והמידות שצריכה להגיע, הנעימות בתורה גרמה לי לבחור לעזוב את הכדורגל.  באותו הזמן גם החלטתי שאני רוצה להתחתן כמה שיותר מהר ולהקים בית נאמן בישראל והשם יתברך הגשים לי את זה בחתונה קדושה והפרדה".

 

האם אתה מצטער על חיי הכדורגל?
"בהתחלה כשחזרתי בתשובה היה לי צער שאני באמת רחוק מאוד במידות, מעשים, מחשבה ממה שהשם יתברך רוצה. אולם עם הלימוד וכן הרב שלי לימדני שכול מה שעברתי משמיים ולטובה ומכאן והלאה עלי לתקן מה שביכולתי והכול בשמחה. הכדורגל הקנה לי ערכים של אחריות, מסירות, סבלנות, אכפתיות, השקעה מביאה הצלחה, אורח חיים בריא".

 

האם אתה עוקב אחרי הכדורגל? 
"ברוך השם אין לי טלוויזיה, מחשב, אינטרנט בבית. אני ורעייתי משתדלים מאוד להשקיע בילדים שהשם חנן אותנו ואחד בשנייה. שאר הזמן יש הרבה סיפרי לימוד לקרוא ולעבוד על עצמי. הסיפוק בעבודה רוחנית אינו משתווה לשום הנאה רגעית של דברים גשמיים. אני בקשר עם חלק מחברים ששיחקתי ושואלים לעיתים שאלות ביהדות ואני מתעניין בהם ובמצבם".

 

מסר לשחקנים? 
"כול שחקן יודע שכדורגל משחק מאוד תחרותי ובכול מקום של תחרות יש קנאה ואיפה שיש קנאה יש שנאה והשנאה גורמת לחורבות הגדולות ביותר. כול שחקן, לא משנה מה דרגתו בקרבה לתורה ומצוות, יכול לשמוע פעם בשבוע רב שמתחבר אליו שיעור תורה בנושאי אמונה ודבר זה כול כך נותן כוח מכניס רוגע לחיים, שמחת חיים, שמחה בחלקך, סבלנות, עין טובה. השיעורים גם נותנים סולם ערכים בריא לדעת אישתי לפני כול החברים וכול הכדורגל, ממנה כול הברכה! השקעה בילדים בנחת. אני מברך את כולם שנזכה לאהבת השם שתביאנו לאהבת חינם בנינו. אמן כן יהי רצון".

להב ברששת משחקן כדורגל לרב גדול...

הוסף תגובה
תגובות
  1. אשריך כל הכבוד (מני 01-08-2023, 10:17)
    בחר בדרך האמת אומנם כדורגל זה אהבה של כולנו ניתן לשלב בין העולמות אבל תשובה זה הדרך הנכונה והטובה
  2. כבוד הרב להב זכית (דוקטור 01-08-2023, 15:03)
  3. הרב להב (יובל 01-08-2023, 15:43)
    מכיר ומוקיר אותו אישית בחור עם לב זהב וטוב לב
  4. כדורגל (מיקי 02-08-2023, 06:11)
    התחברתי לכתבה מאוד נוגע ללב ..עלה ונצלח
  5. כל הכבוד לך איש מיוחד (שלומי 03-08-2023, 08:21)
    אשרייך הלכת בדרך האמת מאחל לך טוב