מי אתה, דיוויד ברמן?

רואה בקריירה כייעוד שלו בעולם, מעריץ של פפ ועמיתיו למקצוע רואים בו איש מקצוע מבריק שלא מפסיק ללמוד. המאמן הירושלמי יוצא לראשונה מהחממה של הקבוצה מקטמון. הוא מגיע לרחובות עם משנה סדורה ויש לו תוכנית לטווח ארוך עבור הפועל מרמורק.

  • על ידי: עמית גרנט
  • 03-07-2023
  • 12:11

מיהו מאמנה החדש של הפועל מרמורק?

דיוויד ברמן, בן 39, נשוי פלוס שלושה. הוא נולד וגדל בירושלים כילד שישי מתוך שמונה להורים ציונים שעשו עליה  מפילדלפיה, ארצות הברית לאחר שסבלו מגילויי אנטישמיות. הוא שיחק כחלוץ בהפועל ירושלים, אך כמו לא מעט שחקנים אחרים, הקריירה שלו נקטעה בגיל נוער בגלל פציעה. לאחר הצבא יצא למסע של לימוד וחקר עצמי, חי בחו"ל מספר שנים ועבד כמנהל בנייקי העולמית.

 

לפני כעשור הוא שב ארצה להגשים את החלום או כפי שהוא מגדיר זאת:
"אלוהים הביא אותי לעולם כדי לאמן כדורגל, זה הייעוד שלי בחיים!". הוא התחיל מהיסודות,  כשהצטרף לבית הספר לכדורגל של הפועל ירושלים ואימן ילדים בני חמש. ברמן הינו למעשה מאמן הכדורגל הראשון שהפועל ירושלים ייצרה.
כבר כעשר שנים שהוא שם, במהלכן מילא כמעט כל תפקיד אפשרי במערכת של האדומים מהבירה מהילדים דרך נערים ונוער, ניהול האקדמיה ועד אנליסט של הקבוצה הבוגרת של ליאור זאדה ובהמשך עוזר המאמן של הקבוצה שעלתה לליגת העל והגיעה להישגים נאים תחת שרביטו של זיו אריה.

 

הישג הסטורי עשה כשאימן את קבוצת נערים א' והפך אותה לקבוצה הראשונה במחלקת הנוער שמעפילה לליגת העל.על אף הצעות שהגיעו אליו במרוצת השנים, הוא נשאר נאמן למערכת שטיפחה אותו. גם כשזאדה חזר לקבוצה כמאמן קבוצת הנוער, ברמן היה נטול אגו, פינה את מקומו ועבר לאמן את קבוצת נערים ב'.  הקיץ הזה מביא איתו את השינוי וברמן, ממקימי מחלקת הנוער, כבר לא יכול לשיר את "לא עוזב את העיר" של שלמה ארצי. ברמן נחשב גם לאחד מחלוצי השימוש בצילום ע"י רחפן לצורך ניתוח וידאו ואנליטיקות כדורגל.

 

יוסי עדני מאמן הכושר שעבד איתו מספר לנו:
"ברמן הינו אחד המאמנים הטובים ביותר שעבדתי איתם. מדובר בגאון כדורגל. בחור יצירתי, יוזם, כזה שמלמד שחקנים כדורגל ומשפר אותם. פפ גווארדיולה הוא מקור ההשראה מספר אחד שלו. דיוויד הוא גם מאמן שיודע להאציל סמכויות.
אני בטוח שהוא יצליח. מרמורק מועמדים להיות הפתעת העונה."

 

גם ניר רייכמן שברמן עבד ירושלים לפני מספר שנים לא חוסך בשבחים, אך גם מזהיר באותה נשימה מהאתגר:
"הוא צמח מלמטה. מדובר בבחור מאוד איכותי. לדעתי, הוא קצת עוף מוזר בכדורגל שלנו. בחור חרוץ, בעל ערכים. תמיד היה מאוד נחוש להצליח. יש לו מוסר עבודה מאוד גבוה. אני מעריך שהקילומטראז' שהוא עשה מקנה לו המון ידע ונסיון למרות שלא היה מאמן ראשי בקבוצת בוגרים. אין לי ספק שאם יתנו לו את הכלים המתאימים הוא יוכל להצליח.  הוא לא "ערס", הוא טיפוס מאוד ערכי, כזה שאף פעם לא יעליב שחקנים אבל הוא יצטרך לגדל עור של פיל מול גורמים מסוימים כמו מקומונים וכו'."

 

דיוויד, מה מביא אותך כעת, דווקא עכשיו, לעשות את הצעד הזה?
"אני בבוגרים של הפועל ירושלים כבר חמש שנים. היו לי את מיטב המורים- ליאור זאדה, זיו אריה, שי אהרון, גולן חרמון -כולם אנשי מקצוע מעולים עם חזון- והמטרה שלי בכדורגל היא להגיע כמה שיותר רחוק. רציתי להתקדם. אני מגיע למרמורק עם יכולות שאני מאמין בהם. אני מגיע להטמיע דרך שיש לה כבר קבלות במקום ממנו אני בא."

 

מה המטרה העונה?
"המטרה לבנותקבוצה יציבה שתרוץ שנים קדימה
ע"י טיפוח של שחקנים מתוך מחלקת הנוער של מרמורק.
ובנוסף השת"פ עם הפועל ירושלים יביא לחיזוק הקבוצה בשחקנים שיגיעו איתי מהפועל ירושלים.
מועדון שרוצה להתנהל בצורה בריאה וליצור המשכיות צריך להיבנות מלמטה ולייצר שחקני בית מוכשרים ולשם אני שואף.
המטרה היא קודם כל לייצב את המערכת ולבנות קבוצה חזקה ואטרקטיבית שמשחקת כדורגל מודרני והתקפי ורצה על המגרש."

 

מהו המערך המועדף עליך?
"זה מאוד תלוי בסגל השחקנים שיהיה. היו לי קבוצות ששיחקתי בלי חלוץ או קבוצות ששיחקתי בלי מגן קלאסי אלא יותר ככנף.
מה שחשוב זה לאו דווקא השיטה אלא הרעיון הכללי של חילופי מקום, לבנות את המשחק מהשוער ולהניע את הכדור בצורה מסודרת משליש המגרש ההגנתי אל השליש ההתקפי דרך השליש המרכזי. כדורגל הוא בסוף מלחמה על שטחים וצריך לדעת לייצר את השטחים האלו. צריך לדעת להכיר את היכולות והתכונות של כל שחקן ושחקן כדאי להבין באיזה עמדה נוח לו לשחק ואיך יוכל להביא את עצמו ליד ביטוי מיטבית. אנחנו צריכים להיות חבורה של 'ספרטנים', חולי כדורגל שאוהבים לרוץ וחולמים להצליח ולהתקדם."

 

איך יעבוד השת עם הפועל ירושלים?
"אני עשר שנים בהפועל ירושלים, אם יש מישהו שיודע להשתמש במשאבים של הפועל זה אני. נשתמש במשאבים של ירושלים עד כמה שניתן. זה גם יוכל לעבוד בכיוון ההפוך: כל השחקנים של מרמורק יהיו תחת הזכוכית מגדלת של הפועל ירושלים. אם יהיה שחקן שהוא סופר מוכשר וירצה להתקדם - אמליץ עליו לזיו אריה."

 

מה השאיפות לעתיד? איפה נראה אותך בעוד כשלוש שנים?
"חד משמעית אני רוצה להיות בהפועל מרמורק. אני רץ למרחקים ארוכים. אני בא ממקום שהייתי בו עשר שנים, אני רוצה לבנות משהו לטווח ארוך. יש לי תחושה מאוד טובה לגבי המועדון הזה(מרמורק) ולגבי האנשים שעוטפים אותו, לגבי הקהל והרומנטיקה של המועדון. יש משהו מאוד מרגש פה ואני רוצה להיות חלק מהדבר הזה. לא תמיד הקבוצה הכי גדולה או הכסף הכי גדול הם מה שצריכים "לנצח" בחיים. אני אחד שהולך אחרי הלב ועושה בחירות מתוך תשוקה"

אייל עמר

הוסף תגובה
תגובות
  1. בהצלחה (הוגה דעות 03-07-2023, 13:25)
  2. אלוף, ברוך הבא לאצולה (מרמורקי 03-07-2023, 14:57)
    אדום עולה!
  3. מדבר גבוהה גבוהההה (משה 03-07-2023, 20:17)
    פפ, שמפ,קלופ,ופופ. רד לקרקע נערים ב זה לא בוגרים
  4. בקיצור אחלה עסקה עשו הפועל ירושלים (מרמורק שגעת אותי 04-07-2023, 00:07)
    שלחו מאמן נוער שיתגלח עלינו...עצוב
  5. אלה המורים הכי טובים? ליאור זאדה? גולן חרמון זמרוב שהוא איש מקצוע טוב, הוא מנהל מגרש? שי אהרן שמעולם (גולן חרמון? 04-07-2023, 00:15)
    איזה אהבל
  6. דוויד ברמן - דמות מרעננת ושנית בעולם הכדורגל (חיים 04-07-2023, 08:46)
    אני מכיר טוב את דוויד ברמן. אין לי ספק שמרמורק עשתה צעד ענק כדי להפוך למציאות בעולם הכדורגל של הליגות הנמוכות ומה שיוביל אותה כבר בעונה הקרובה לעלות ליגה, על ידי זה ששכרה את שירותיו של דוד ברמן, שיכניס מנטליות וחשיבה מקצועית למשחק הקבוצה. לדוד יש את הכלים לעשות זאת ואני בטוח ומאמין שהוא יעשה זאת. נשתמע בסוף העונה הבאה...בהצלחה מכל הלב דוד
  7. כשאימן את הנוער לא ראינו הצלחה. (משה 04-07-2023, 12:00)
    גם בנערים ב לא היה מוצלח במיוחד ובבוגרים היה עציץ של המאמנים , אם היה טוב היה נשאר בבוגרים או לפחות בנוער ,אז מדוע שתהיה הצלחה בבוגרים ?
  8. ברוך הבא ובהצלחה! (רועי 04-07-2023, 21:30)
    מתרגשים ושמחים שהגעת! שתהיה לנו עונה מוצלחת!