האדם לפני השופט - אמיר זיאן

שופט הכדורגל אמיר זיאן בן ה-24 מירכא, הוא איש התקשורת שנכנס לענף הכדורגל מדלת השיפוט, והצטרף לאיגוד השופטים באופן רשמי ב 04/10/2021 בגיל 22 והצטיין העונה בתור עוזר שופט בליגה ב' כששפט ב 41 משחקים, ולקח חלק ביותר מ 320 משחקים בליגות השונות בעונת הכדורגל 2022-2023

  • על ידי: מחמוד עאישי
  • 01-07-2023
  • 08:01

אתר גולר הגיע עד לעיר ירכא בגליל המערבי כדי לראיין את השופט אמיר זיאן ולהכיר אותו מקרוב, וגם לשוחח איתו על החוויה המיוחדת שחווה העונה באצטדיון נתניה בתאריך 15/05/2023, שנבחר על ידי איגוד השופטים כשופט מצטיין ללוות את שופטי ליגת העל במשחק העונה, המשחק בין מכבי נתניה למכבי חיפה שהסתיים בתוצאה 5-1 לזכות הירוקים שסיימו את העונה כאלופי המדינה בפעם השלישית ברציפות.

 

"אני אדם וספורטאי לפני היותי שופט כדורגל. איש תקשורת במקור חובב ספורט מגיל קטן, כל חיי עסקתי בכדורגל, שיחקתי הרבה ותמיד זה היה בתור מגן ימני כמו השחקן הברזילאי האגדי קאפו, למרות שהאליל שלי והשחקן שגרם לי להתאהב בכדורגל הוא לא אחר מאשר הנסיך הברזילאי ריקרדו קאקה. אף פעם לא יצא לי לשחק בקבוצת ליגה. עד הרגע בו הפכתי להיות שופט כדורגל באופן רשמי, הייתי כתב חדשות במשך שנים רבות מגיל מאוד צעיר, וגם כתב ספורט ועברתי הכשרה מקצועית ולמדתי תקשורת ספורט ושידור משחק, בנוסף לכל זה אני צלם מקצועי ולמדתי שנתיים צילום ואומנות״, מספר השופט המבטיח.

 

״אני מתחיל בע"ה בחודש אוקטובר לימודי תואר ראשון בחינוך וחברה עם התמחות בספורט, וזה על מנת להתמקצע בתחום הכדורגל עוד ועוד וגם להרחיב את הידע הכללי שלי בעולם הספורט".

 

הדבר הכי מעניין זה השת"פ בין שופטי הווידאו לצוות השיפוט. 

 

תוכל לספר לנו על החוויה שהייתה לך באצטדיון נתניה ?
"באצטדיון נתניה זכיתי העונה להתלוות לצוות השיפוט במשחק מאוד חשוב, עם סיומו קבע מי תהיה אלופת ליגת העל בעונה הנוכחית. זו הייתה חוויה בלתי נשכחת ללוות את הצוות מרגע עלייתם למונית והגעתם לאצטדיון ועד חזרתם הביתה, החוויה הייתה מקצועית ביותר להיות עם מערכת שמע ולהיות צמוד לשופט הרביעי, וגם להרגיש את העוצמה והחשיבות של האירוע ולחיות את המשחק יחד עם הצוות המנוסה, בהובלתו של השופט אביעד שילוח שהוא בנוסף להיותו שופט בליגת העל הוא גם המנהל המקצועי של אזור הצפון באיגוד השופטים. הדבר הכי מעניין בחוויה זו הוא שיתוף הפעולה בין צוות השיפוט לשופטי הוידאו (VAR) והמקצועיות שלהם והמהירות בבדיקת האירועים ואישורם מבלי לעקב את המשחק. למדתי המון דברים מקצועיים מהמשחק הזה".

 

לאן אתה שואף להגיע ומה הם התוכניות שלך לעתיד ?
"אין לי ספק שאחרי עונה מוצלחת ואיכותית והיא רק העונה השנייה שלי באיגוד אני שואף בעונה הבאה לעלות לליגה א' בתור עוזר שופט, ומשם כמובן לעלות עוד ועוד ולהגיע לליגת העל ולהיות עוזר שופט בינלאומי בע"ה. מרגע שהפכתי להיות שופט כדורגל בחרתי במסלול עוזרים במטרה לנצל את שיא הפוטנציאל שלי על עבודה איכותית ושיפוט מקצועי ברמה מאוד גבוהה, ולהשקיע ולהתמקצע בתפקיד מאוד מאתגר על הקו, באופן מתמיד אני עובד על הכושר ועל החדות וגם על הנושא של הריכוז. לפי דעתי שופט טוב הוא זה שלא מרגישים מגרש ולא מדברים עליו אחרי המשחק, וזו הייתה הסיסמא שלי מרגע כניסתי לענף, כי בסופו של יום האוהדים והצופים באים לראות את הקבוצות שלהם ולעודד אותם, ואנחנו השופטים באים אך ורק לתת שירות ולשרת את הכדורגל הענף שכולנו אוהבים, וכולנו יודעים בלי שופטים אי אפשר לקיים משחק".

 

מה עובר לך בראש לפני כל משחק ?
"לפני כל משחק כמובן אני מתכונן בהתאם ומכין את עצמי גם פיזית וגם מנטלית, הכל במטרה להעביר משחק בצורה טובה ומוצלחת עם הכי פחות טעויות ופספוסים. מרגע שאני מקבל את השיבוץ אני כבר מתחיל להכין את עצמי למשחק, כי עבורי כל משחק הוא כמו מבחן ולא מקובל עליי להיכשל בו קטנה עבורי היא לילה ללא שינה ומחשבות אין סופיות, מי שחושב שלהיות שופט כדורגל זה דבר פשוט הוא טועה בגדול. אני תמיד חיפשתי עבודה קשה ומאתגרת מאוד ושיפוט כדורגל זה בדיוק כך וזה הכיף שבדבר, והכי מעניין וחשוב מכל זה התקדמות וצבירת ניסיון וכמובן ללמוד מטעויות ממשחק למשחק".

 

משפט לסיום ?
"ראשית אני מודה לכם מקרב לב על ההתעניינות והראיון ועל הבמה שאתם נותנים לשופטים הצעירים, וברצוני לאחל לכל הכדורגלנים והשופטים פגרה נעימה ושקטה בתקווה לפתיחת עונת הכדורגל 2023-2024 ברגל ימין ושתהיה לכולנו עונה מוצלחת ומאתגרת".

הוסף תגובה
תגובות
  1. אמיר זיאן שופט ענק (שחקן כדורגל 01-07-2023, 12:25)
    שפט אותי אמיר העונה בהרבה משחקים, יש לו אחלה סגנון שיפוט ונותן כבוד לכולם ומקצועי בהחלטות שלו, שיהיה לך המון בהצלחה אמיר יקר.
  2. אמיר זיאן (מאמן מהמגזר 02-07-2023, 23:54)
    אמיר השופט הכי טוב בקרב שופטי המגזר מנומס אדיב ולא כמו השופט הזה פנדי מימון שעושה לנו אבו עלי במגרש שיתבייש לו פנדי מימון זה קומבינטור
  3. רק פנדי מימון (אחד שיודע 02-07-2023, 23:56)
    אמיר היקר יש לך הרבה מה ללמוד מהשופט האגדי פנדי מימון שופט טוב מנומס בעל אישיות ולא שחצן וצבוע עם קבוצות השופט הכי בכיר בקרב שופטי המגזר בצפון זה פנדי מימון הוא אם לא הגיל יכל להיות קל בליגה לאומית
  4. אחלה אמיר שופט ענק (שחקן 04-07-2023, 13:57)
    אמיר שופט מקצועי ואהוב ואתה מרגיש עד כמה הוא בן אדם מהסגנון שיפוט שלו לדעתי הוא השופט הצעיר הכי טוב ומקצועי בפער סוף סוף יש שופט כדורגל מהעדה הדרוזית באיגוד השופטים
  5. אמיר זיאן השופט הצעיר הכי טוב בשנים האחרונות (שופט כדורגל לשעבר 07-07-2023, 16:42)
    הכרתי את אמיר בערך לפני 3 שנים אדם משכמו ומעלה ואדם מיוחד, צעיר שתמיד שואף למצויינות ולהצלחה בכל דבר שהוא עושה. הוא מקצוען גם כעיתונאי וגם כשופט כדורגל ראיתי אותו וצפיתי בו בהרבה משחקים הוא איכותי ביותר. מאחל לאמיר הצלחה רבה בהמשך הדרך.
  6. עוז נחום (מבקר שופטים 13-04-2024, 21:52)
    אחלה אמיר זיאן ופנדי מימון אבל אין ולא יהיה כמו השופט עוז נחום הצנוע והטוב.