רק תנו לו הזדמנות

מאז הילדות חלם אורן ידיד לשחק בליגות הגבוהות, אבל דווקא אחרי שהגיעו הצעות מפתות, הוא החליט לפרוש מכדורגל ולהתגייס ליחידה קרבית. 4 שנים אחרי הפרישה, הוא לקח מאמנים פרטיים, חזר לשחק בליגות הנמוכות, ועכשיו הוא מחכה למאמן שרק ייתן לו הזדמנות. סיפור על ילד פטריוטי שרוצה להגשים את החלום

  • על ידי: מערכת גולר
  • 31-05-2023
  • 11:51

אורן ידיד הוא חתיכת סיפור. הוא רק בן 26, הוא משחק בליגות הנמוכות, אבל לפני אהבתו הגדולה לכדורגל, לפני הכל הוא פטריוט. לילד המוכשר שגדל במחלקת הנוער של הפועל עירוני ניר רמת השרון היה חלום להגיע לליגת העל, ולא סתם לליגת העל, אלא לקבוצה אותה הוא אוהד מגיל ילדות- בית״ר ירושלים. דווקא כאשר הוא היה בדרך לעשות את הפריצה הגדולה ולסדר לעצמו את הקריירה עליה חלם, החליט אורן ידיד לנטוש את החלום ולהתגייס ליחידה קרבית בצה״ל.


החברים, המאמנים, וגם השחקנים איתם שיחק בקבוצות הנוער הזהירו אותו כי פסק הזמן הארוך שהוא לוקח מהכדורגל, עשוי למנוע ממנו להגשים את החלום ולהגיע למקומות הגבוהים עליהם חלם בילדות. אבל ידיד התעלם מכל האזהרות, דחה את ההצעות שהיו לו, הוא פרש מכדורגל והתגייס ליחידה קרבית. אחרי ארבע שנים, בגיל 23, החליט ידיד לחזור לכדורגל. 


אורן ידיד הבין מהר שהיעדרות של ארבע שנים מהמגרשים החזירה אותו לאחור, הוא הבין שהוא צריך להתחיל את כל המסלול מחדש. הוא ירד לליגה ג׳ ושיחק בהפועל אורנית, התקדם לליגה ב׳ להפועל הוד השרון, אבל אז הוא הרגיש שהוא לא מצליח לשחזר את היכולות שהיו בקבוצת הנוער ברמת השרון, הוא הבין ששום דבר לא דומה עוד למה שהיה לו לפני שפרש לטובת שירות קרבי.

 

אורן ידיד, שחקן עם פוטנציאל גדול. צילום: יח"צ


ידיד משחזר: ״השירות הקרבי שינה אצלי את דפוסי החיים. שיניתי את כל ההתייחסות שלי לכדורגל, הבנתי שיש דברים משמעותיים יותר בחיים, ראיתי וחוויתי דברים בשירות שהבהירו לי את המהות של החיים, והחלטתי להתייחס לכדורגל כאל תחביב ולא מקצוע. הבנתי שהשירות החזיר אותי לאחור ועצר לי את הקריירה, אבל הייתי עושה גם היום בדיוק אותו הדבר. הסיפוק שיש לי מהשירות הקרבי הוא עצום. אני עדיין צעיר ואני עדיין חולם להגיע לליגת העל, אפילו לבית״ר ירושלים״.


אורן ידיד קיבל הצעה להגיע למבחנים בקבוצת באסטיין מהליגה הרביעית במדריד, הוא החליט לנסות את מזלו במדריד, הוא שיחק בקבוצה ארבע חודשים עד שהתגעגע למשפחה וחזר ארצה. בארץ ידיד לא הצליח למצוא קבוצה והחליט לצאת למחנה אימונים בסרביה בהדרכת אייל לחמן, המטרה היתה- להכין את עצמו לפתיחת העונה. ידיד נקלט בעינו המקצועית של לחמן והלך איתו לבית״ר פתח תקוה מליגה ב׳.

 

לחמן מינה אותו לקפטן הקבוצה, ברגע שהמאמן לחמן עזב, גם ידיד החליט לעזוב איתו. בעונה האחרונה הוא שיחק במכבי עמישב פתח תקוה, הקבוצה דורגה בצמרת והגיעה למבחנים, אבל הפסידה לנורדיה במאבק על העלייה לליגה א׳. אחרי עונה טובה, כך הוא מגדיר אותה, מאמין ידיד שהוא יקבל הצעות, והוא כבר החליט לצאת גם בקיץ הנוכחי למחנה אימונים בחו״ל עם אייל לחמן. בגיל 26 הוא עדיין מאמין כי יש לו מה לתרום בליגות הגבוהות בעמדת הבלם/ מגן ימני. לבית״ר ירושלים הוא לא הגיע (לפחות בינתיים), אבל את הזכייה של קבוצתו האהובה בגביע המדינה הוא חגג (לא על כר הדשא).
תנחשו איזו קבוצה בעולם ידיד אוהד? לא תצליחו לנחש. לא ריאל מדריד, לא מנצ’סטר יונייטד או סיטי, גם לא ברצלונה, ליברפול או ארסנל. אורן ידיד אוהד את קבוצת טוטנהאם. למה טוטנהאם? נו, עכשיו זה כבר ברור: ״בגלל הקשר היהודי של הקבוצה, בגלל האהבה של האוהדים לישראל, בגלל שזו קבוצה שאני מרגיש כיף להזדהות איתה״. 


בינתיים, עד להגשמת החלום, ידיד ממשיך להשקיע כספים מכיסו כדי להיות מוכן להצעה מקבוצה בליגה בכירה יותר. ״אני מתאמן כמו ילד בן 17. יש לי מאמן מנטלי צמוד, מאמן אישי צמוד, אני מתאמן פעמיים ביום, אני עושה אימון כח ואימון בחוף הים, אני מסור כל כולי לכדורגל, הכדורגל היום הפך לדבר שהכי מעניין אותי בחיים, ואני מאוד מאמין בעצמי. אני רק צריך בנאדם שייתן לי הזדמנות״.
שאלתי אותו אם גם היום, במחשבה לאחור, הוא לא מצטער שפרש מכדורגל לטובת שירות קרבי? וידיד עונה מייד ״מה פתאום, המחשבה הזו לא עולה אצלי גם לא לרגע״.


ויש לאורן ידיד גם דעה מאוד ברורה על הליגות הלא מקצועניות: ״הליגות הנמוכות, התחזקו מאוד בשנתיים האחרונות. אפשר למצוא שחקנים ותיקים שהחליטו לשחק בליגות א׳- ב׳ לפני הפרישה ולכן הליגות הפכו להרבה יותר מעניינות ונהנות גם מתקשורת גדולה יותר״.

ידיד אומר כי הרמה בליגות ב׳ לא התקדמה למרות שכוכבי עבר החלו לשחק גם בליגה החמישית. ״הכדורגל בליגות האלה הוא תחביב עבור השחקנים, הם הרי לא מתפרנסים מכדורגל ולכן גם לא מתאמנים ברצף. אין להם כושר מתאים למשחק ליגה מלא, כולם עובדים בעבודה עיקרית, אבל בליגה א׳ המצב טוב יותר, לכן קל יותר לעלות מליגה א׳ לליגה לאומית, בליגה ב׳ יש מחסום גדול בגלל קצב האימון״.

 

כמי שמכיר היטב את הליגות הללו, ידיד אומר כי: ״עם השנים הליגות טובות יותר ומעניינות יותר, יש יותר קהל שמגיע, הסיקור התקשורתי ושידור המשחקים בליגה א׳ קידם את הליגה וגרם לאוהדים להגיע יותר למשחקים״. ידיד רוצה להאמין כי אחרי מחנה האימונים מעבר לים עם לחמן, הוא יקבל הזדמנות כדי להוכיח את עצמו, לפחות בליגה הלאומית.

אורן ידיד, תנו לו הזמנות להוכיח! צילום: יח"צ

הוסף תגובה
תגובות
  1. פתח תקווה (עוקב אחרי הליגות הנמוכות 31-05-2023, 13:27)
    ראיתי את אורן במס משחקים, אין ספק שהיכולות שלו וכוח הרצון שלו שווים לשחקנים בליגת העל אצלנו. הוא ספורטאי אמיתי וזה נראה שאף אחד לא יעצור אותו מלהגשים את החלום.
  2. . (נאור 31-05-2023, 13:59)
    שחקן שחקן תנו לו צ’אנס הוא יכול להגיע לרמות הגבוהות
  3. . (נאור 31-05-2023, 13:59)
    שחקן שחקן תנו לו צ’אנס הוא יכול להגיע לרמות הגבוהות
  4. לא ראיתי כוח רצון יותר חזק משלו (עמית.נ 31-05-2023, 14:30)
    אני עוקב אחרי אורן כבר תקופה, ולא ראיתי מישהו יותר חזק מנטלית, כישרוני ובעל התמדה כמו שלו. הבנאדם נלחם ולא מוותר לעצמו ורודף אחרי החלומות שלו. אורן אתה נכס רציני ואין לי ספק בהצלחה שלך!!!
  5. מי זה ? חחח (רמי 31-05-2023, 14:47)
  6. פשוט מקצוען (דור כחלון 31-05-2023, 14:49)
    אחד האנשים היותר חרוצים וחדורי מטרה שהכרתי ספורטאי ברמות הגבוהות ביותר אמן ותפרוץ ????????
  7. רק תנו לו הזדמנות!!!!!!! (בלווארד 31-05-2023, 14:56)
    כבנאדם שמכיר את אורן אישית מילדות , האהבה הכי גדולה שלו זה כדורגל!!! הלוואי ש80 אחוז מהשחקנים בליגות הנמוכות היו עם אמונה (עצמית), תשוקה ורצון כל כך להצליח כמו שיש לאורן. אז אורן שתדע שאני מאמין בך !! ומאמין ביחד איתך ועם עוד הרבה אנשים שתעלה ותצליח. ומי יתן ונראה אותך בטדי!!!!
  8. כוח הרצון של אורן (מאמן כדורגל 31-05-2023, 18:35)
    אורן עובד ומשקיע המון, מציע למאמנים בליגה א' וליגה לאומית לעקוב אחריו לקראת העונה הקרובה, אתם לא תתאכזבו.
  9. כוח הרצון של אורן (מאמן כדורגל 31-05-2023, 18:35)
    אורן עובד ומשקיע המון, מציע למאמנים בליגה א' וליגה לאומית לעקוב אחריו לקראת העונה הקרובה, אתם לא תתאכזבו.
  10. כוח הרצון של אורן (מאמן כדורגל 31-05-2023, 18:35)
    אורן עובד ומשקיע המון, מציע למאמנים בליגה א' וליגה לאומית לעקוב אחריו לקראת העונה הקרובה, אתם לא תתאכזבו.
  11. אורן ידיד (גווארדיולה 01-06-2023, 13:48)
    שחקן נשמה קפטן אמיתי והכי חשוב בן אדם זהב
  12. כוח רצון (אורי 01-06-2023, 16:14)
    אחלה אורן דוגמא ומופת עלה והצלח
  13. ‏קודם כל בהצלחה (עירוני אשדוד 01-06-2023, 16:37)
    ‏רק שחקנים כאלה עם לב ונשמה צריך במועדונים לא סוסים מתים שמחפשים רק כסף כסף זה לא הכל בחיים יש דרך לכל דבר ‏מי שלא אוהב את המקצוע שלו עדי שישחק בבית ‏יותר נכון בשכונה ‏כדורגל זה רק לב ‏ונשמה
  14. חלומות באספמיה (קולומבו 02-06-2023, 20:49)
    אשליות אשליות רבות לא רק שלא מכניס כסף גם מוציא ים על חלום שאם לא הוגשם עד גיל 22-3 כבר לא יתגשם חוג ותו לא
  15. התאחדות (ראש עיר 02-06-2023, 22:37)
    שחקן חמוד ולא יותר לליגה ב .זה שהוא רוצה להתקדם זה יפה מאוד .יש המון צעירים שמוכנים ומקריבים וגם יותר מוכשרים בהרבה .אורן בחור חמד מהיכרות אישית.