ההתאחדות אישרה: הגבלת שכר שחקנים ומיסוד חוזי שחקנים

ההתאחדות לכדורגל בשורה של החלטות יוצאות דופן שבין היתר הגבלת שכר שחקנים עד מיליון שקל ברוטו. כל קבוצה רשאית להעביר עד 7 שחקנים חדשים לסגל למעט שחקנים מתחת לגיל 21 ומעל 34 שהם בהעברות חופשיות. קבוצה אשר הרשות לא אישרה את פעילותה לעונת המשחקים - תרד לליגה נמוכה יותר. המהפכה בדרך...

  • על ידי: אוהד רון
  • 30-05-2023
  • 10:43

להלן לשון ההודעה: 

 

הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה ביום ראשון, שורת שינויים משמעותיים בליגה א' החל מעונת המשחקים הקרובה. בין הבולטים בהם: קיומה של בקרת תקציבים, הגבלת שכר שחקנים לקבוצה בסך של עד מיליון שקלים ברוטו, מיסוד חוזי שחקנים מחייבים, ברירות קנס, מחיקת כרטיסים צהובים ועוד .

 

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "הנהלת ההתאחדות לכדורגל התאחדה לטובת שורת נושאים, אחד הבולטים בהם הוא תקנון חדש לליגה א' במטרה להבטיח מציאות טובה בהרבה. אני מלא הערכה לענייניות בה הנושא נדון ואושר. הפוטנציאל בליגה א' ובליגות החובבניות עצום וכדי שיתאפשר לממש אותו, מקצועית, ניהולית וערכית, היה נדרש השינוי הגדול שאושר אתמול. הגבלת שכר, בקרה תקציבית, חוזי שחקנים ופיקוח יבטיחו תנאים שוויוניים ויגבירו את הספורטיביות. כל אלה הם נשמת אפה של הנהלת ההתאחדות לכדורגל. התמיכה ברפורמה מצד רוב מכריע של הקבוצות מעידה על נחיצותה ואנחנו נסייע להן ליישם אותה ככל שיזדקקו לכך. אני משוכנע כי ליגה א' תהפוך לאטרקטיבית, תחרותית וספורטיבית עוד יותר".

 

לתשומת לבכם: מצורפים כאן שינויים מרכזיים מתוך התקנונים. ברגע שהתקנונים יועלו לאתר ההתאחדות, אשלח קישור.

 

בקרה תקציבית:

- ההוצאה הכוללת המותרת לתשלומי שכר לשחקנים בשיעור שלא יעלה על סך 1,000,000 ש"ח ברוטו .

- כל קבוצה בליגות א' תגיש ליושב ראש הרשות לא יאוחר מ15- לאוגוסט של כל שנה קלנדרית, הצעת תקציב לתקופה של שנים עשר חודשים, מ –1 ביוני ועד 31 במאי שלאחר מכן

- כל קבוצה תגיש ליושב ראש הרשות את הצעת התקציב תוך הפרדה מעלות שכר השחקנים, מאמנים ליתר הוצאות תפעול הקבוצה

- מדי עונת משחקים, עד ל–15 ביוני של כל שנה, תקבע מזכירות ההתאחדות את התקציב שכר השחקנים והצוות המקצועי

- קבוצה אשר הרשות לא אישרה את פעילותה לעונת משחקים תרד לליגה נמוכה יותר, בה תאושר פעילותה בהתאם לאמור בתקנון זה ; את מקומה של הקבוצה אשר ירדה ליגה כאמור תתפוס קבוצה אשר זהותה תיקבע בהתאם להוראות תקנון האליפות במקרה בו התפנה מקום.

- שחקן מעל גיל שמונה עשרה שנים אשר סיים את שנתון גיל הנוער, חייב להתקשר בהסכם בכתב עם קבוצתו, על פי האמור בתקנון זה. - כל הסכם שתחתום קבוצה בליג ה א' יכלול את כל תשלומי השכר הכוללים ברוטו לתשלום וכן כל תשלום אחר השווה לכסף.

- קבוצה אשר תשלם תשלום כלשהו לשחקן או מאמן או בעל תפקיד החורג מההסכם המופקד ברשות לבקרת תקציבים תועמד לדין משמעתי בהתאם לתקנון המשמעת.

- קבוצה , מאמן או שחק ן או בעל תפקיד יגישו ליושב ראש הרשות כל הסכם ייצוג שנחתם עם אדם מייצג כהגדרתו בתקנון מייצגים מיד לאחר חתימתו.

- אסור לקבוצה או לבעל תפקיד בה, או למי מטעמה או כל צד ג' אחר, לשלם או להתחייב לשלם לשחקן או למאמן בקבוצה מעבר לתשלומים שנקבעו בהסכם שנערך ונחתם, עם השחקן , המאמן או בעל תפקיד ושאושרו על ידי יושב ראש הרשות.

רישום שחקנים:

קבוצה הנמנית על ליגה א', ב' ו-ג' תהא רשאית לקלוט במהלך עונת משחקים אחת עד 7 שחקנים בדרך של העברה, השאלה, השאלת משנה ו/או רישום שחקן חדש. האמור לעיל לא יחול לגבי שחקנים שבעונת המשחקים הקודמת לביצוע פעולת הרישום טרם מלאו להם 21 או שמלאו להם 34 ומעלה.

 

"רישום שחקן חדש" לצורך מגבלה כאמור לא יכלול רישום שחקנים חדשים שלא היו רשומים כלל בהתאחדות לכדורגל במשך שלוש עונות משחקים רצופות טרם העונה הקודמת לביצוע פעולת הרישום.

 

במהלך התקופה שבין 1 ביולי לבין 30 ביוני של השנה הקלנדרית שאחרי, רשאי שחקן בקבוצה מקצוענית ו/או שחקן בקבוצה הנמנית על ליגות א', ב' ו-ג', להירשם, בין בהעברה, בין בהשאלה או בין ברישום חדש, בלא יותר מ3- קבוצות שונות ולשחק רק בשתי קבוצות. לעניין סעיף זה, לא יילקח בחשבון שיתופו של שחקן במסגרת משחקי גביע הטוטו.

 

תקנון האליפות

תיקון לסעיף 1 )ג(

נוסח קיים: א. חוקת המשחקים תחרויות הכדורגל המאורגנות על ידי ההתאחדות ייערכו לפי חוקת המשחקים של ההתאחדות הבינלאומית )game the of Laws (כפי שנקבעה על ידי ועדת ההתאחדות הבינלאומי )IFAB (. ועדת ליגה וגביע רשאית לקבוע כי במשחקי הליגות המקצועניות ייעשה שימוש בשופטי וידיאו )VAR )כהגדרתם בחוקת המשחקים ובהתאם לפרוטוקול VAR המעודכן ומצורף לחוקת המשחקים הבינלאומית ויפורסם על ידי IFAB.

 

נוסח מוצע:

ב. חוקת המשחקים

 

תחרויות הכדורגל המאורגנות על ידי ההתאחדות ייערכו לפי חוקת המשחקים של ההתאחדות הבינלאומית )game the of Laws (כפי שנקבעה על ידי ועדת ההתאחדות הבינלאומי ) IFAB

 

ועדת ליגה וגביע רשאית לקבוע כי במשחקי הליגות המקצועניות, גביע המדינה, משחקי מבחן ומשחקי הכרעה )בכל הליגות( ייעשה שימוש בשופטי וידיאו )VAR ) כהגדרתם בחוקת המשחקים ובהתאם לפרוטוקול VAR המעודכן ומצורף לחוקת המשחקים הבינלאומית ויפורסם על ידי IFAB.

 

דברי הסבר:

התיקון מאפשר לוועדת ליגה וגביע לקבוע כי שימוש בשופטי וידיאו ייעשה גם במשחקי מבחן ומשחקי הכרעה בכלל הליגות. תקנון המשמעת

 

תיקון לסעיף 16 ב

 

נוסח משולב:

ב. הרחקה אוטומטית בגמר העונה ו/או טרם משחק/י הכרעה צבר שחקן ו/או בעל תפקיד התראה המחייבת הרחקה לפי סעיף זה, ולא נותרו משחקים רשמיים לריצוי מלוא עונש ההרחקה האוטומטית באותה עונת משחקים ו/או נותרו לקבוצתו אחד או יותר מהמשחקים המנויים להלן, לא יהא על השחקן ו/או בעל התפקיד לרצות את עונש ההרחקה האוטומטית:

 

 ליגות לא מקצועניות וליגות נוער:

.1 במידה ובמהלך המשחק ישמעו ביטויים גזעניים או ייעשו מעשים שיש בהם, לדעת השופט, משום גילויי גזענות ו/או אלימות שבגינם לא ניתן להמשיך ולקיים את המשחק, רשאי שופט המשחק, להורות על עצירת המשחק וכן לבקש ממנהל הקבוצה לפעול להפסקת גילויי הגזענות ו/או האלימות כאמור.

 

.2 במידה והדבר לא יסייע וביטויי ו/או גילויי הגזענות ו/או האלימות כאמור בקהל יחזרו פעם נוספת, רשאי השופט להורות על עצירת המשחק בשנית וכן על הורדת השחקנים מכר הדשא לפרק זמן של כ - 5 דקות.

 

.13 ככל שהורדת השחקנים מכר הדשא לא תועיל וביטויי/גילויי הגזענות ו/או האלימות כאמור יחזרו על עצמם, יהיה רשאי שופט המשחק להורות על הפסקה מוחלטת של המשחק בכפוף להיערכות גורמי הביטחון במגרש ועמדתם.

 

דברי הסבר: התיקון קובע כי בליגות לא מקצועניות וליגות נוער, רשאי שופט המשחק להורות על עצירה זמנית של המשחק, להורות על הורדת השחקנים מכר הדשא ל5- דקות וכן להורות על עצירתו המוחלטת של המשחק )בכפוף להיערכות גורמי הביטחון במגרש ועמדתם( גם במקרה של אירועי אלימות שבגינם לא ניתן להמשיך ולקיים את המשחק.

 

הגבלת קנסות:

- בית הדין לא יהא רשאי להטיל עונש של קנס כספי הגבוה מהסכומים כדלהלן בהרשעה בכל אחת מהעבירות הבאות: 20 )ב(, 20 )ה(, 20 )טז(, 20 )טז1(, 20 )טז2(, 20 )יז(, 20 )יז1(, 20 )לה(:

.1 בהרשעה בכל אחת מהעבירות הבאות לקבוצה בליגה א' – קנס כספי שלא יעלה על 3,000 ש"ח.

 

.2 בהרשעה בכל אחת מהעבירות הבאות לקבוצה בליגה ב' – קנס כספי שלא יעלה על 2,500 ש"ח.

 

.3 בהרשעה בכל אחת מהעבירות הבאות לקבוצה בליגה ג' – קנס כספי שלא יעלה על 1,500 ש"ח.

 

תיקון לסעיף 17 )ג( נוסח חדש:

ג. ענישה קצובה א. שחקן שהורחק משדה המשחק באמצעות כרטיס אדום על פי ס"ק 19 א' ב' ו- ג׳ בתקנון זה, או בעל תפקיד שהורחק באמצעות כרטיס אדום על פי ס"ק 19 ג׳ בתקנון זה, לא יוזמן לבית הדין ותחול עליו ענישה קצובה כמפורט דלהלן:

 

.1 הורחק שחקן ו/או בעל התפקיד בפעם הראשונה באותה עונת המשחקים, ירצה השחקן ו/או בעל התפקיד עונש קצוב של הרחקה ממשחק רשמי אחד, חופף להרחקה אוטומטית.

 

.2 הורחק שחקן ו/או בעל תפקיד, באותה עונת משחקים, פעמים נוספות מעבר להרחקה האמורה בס"ק )1( דלעיל, ירצה השחקן בגין כל הרחקה נוספת, עונש קצוב, חופף ובנוסף להרחקה האוטומטית, כלהלן:

 

בגין ההרחקה השנייה

– עונש הרחקה משני משחקים רשמיים; בגין ההרחקה השלישית – עונ ש הרחקה משלושה משחקים רשמים, וכן הלאה.

 

ב. שחקן ו/או בעל תפקיד שהורחק משדה המשחק באמצעות כרטיס אדום על פי ס"ק 19 ד׳, ד,1 ו, ח׳, ט׳, י׳ בתקנון זה, לא יוזמן לבית הדין ותחול עליו ענישה קצובה כמפורט דלהלן:

.1 הורחק שחקן ו/או בעל התפקיד בפעם הראשונה באותה עונת המשחקים, ירצה השחקן ו/או בעל התפקיד עונש קצוב של הרחקה משני משחקים רשמיים, חופף להרחקה אוטומטית.

.2 הורחק שחקן ו/או בעל תפקיד, באותה עונת משחקים, פעמים נוספות מעבר להרחקה האמורה בס"ק )1( דלעיל, ירצה השחקן ו/או בעל התפקיד בגין כל הרחקה נוספת, עונש קצוב, חופף ובנוסף להרחקה האוטומטית, כלהלן: בגין ההרחקה השנייה – עונש הרחקה מארבעה משחקים רשמיים; בגין ההרחקה השלישית – עונש הרחקה משישה משחקים רשמים, וכן הלאה.

.3 לצורך מניין ההרחקות על פי סעיפים )א( ו- )ב( לעיל, לא יובאו בחשבון כל הרחקות אשר בגינן הועמד שחקן ו/או בעל תפקיד לדין משמעתי באותה עונת משחקים, על פי סעיפים אחרים בתקנון.

.4 ריצה שחקן ו/או בעל תפקיד את העונש הקצוב כאמור לעיל, רואים בו כמי שהודה באשמה בפני בית הדין, הורשע ונשא את עונשו.

.5 רשאי שחקן ו/או בעל תפקיד להודיע להתאחדות כי רצונו להישפט על העבירה בגינה הורחק. הודעה כאמור לעיל, תימסר בכתב למזכירות בין הדין על ידי השחקן ו/או בעל התפקיד, בין במישרין ובין באמצעות קבוצתו, תוך 72 שעות ממועד משלוח הודעה על הרחקתו על ידי ההתאחדות. הודיע שחקן ו/או בעל תפקיד על רצונו להישפט, תחול עליו ההרחקה האוטומטית כאמור בסעיף 17 א' דלעיל והוא יוזמן לבית הדין. במקרה כזה לא יהיה בית הדין קשור לענישה הקצובה על פי סעיף זה. בית הדין לא יהיה מוסמך לבטל את ההרחקה האוטומטית השחקן ו/או בעל התפקיד, אפילו אם יחליט לזכותו מאשמה. שחקן שזוכה, תימחק הרשעתו.

 

ד. סמכות היועץ המשפטי לעניין סעיף 19 )א(' )ב'( )ג'( ו )ד'( על אף האמור בס"ק ג' דלעיל, מוסמך היועץ המשפטי לזמן לדין שחקן ו/או בעל תפקיד, שהורחק בגין העבירות המנויות בסעיף 19 )א'( )ב'( )ג'( )ד( )ד1(, )ו(, )ח(, )ט(, )י(, אם סבר כי העבירה נעברה בנסיבות יוצאות דופן המצדיקות, לפי שיקול דעתו, העמדה לדין ו/או אם לדעת היועץ המשפטי נעברו מספר עבירות מהעבירות הנ״ל על ידי השחקן ו/או בעל התפקיד באותו משחק במקרה כזה, לא יהא בית הדין קשור לענישה קצובה, על פי סעיף ג' לעיל.

 

דברי הסבר:

התיקון קובע כי תתקיים ענישה קצובה גם בעבירות פרט נוספות: העלבת שופט המשחק, איום, אי ציות להוראות שופט המשחק, השתתפות בקטטה, הפרת סדר והתנהגות בלתי הולמת. 

המהפכה של הליגות הנמוכות כבר כאן!

הוסף תגובה
תגובות
  1. טוב מאוד (לירן 30-05-2023, 11:11)
    שחקנים ‏ישבו בבית רק צעירים ‏רעבים לשחק כדורגל
  2. היה כסף מתחת לשולחן (איציק 30-05-2023, 11:34)
    יש ספונסרים שנותנים כסף
  3. ‏טוב מאוד (עירוני אשדוד 30-05-2023, 11:59)
    ‏עכשיו אנחנו לא נשלם בשחור לשחקנים מתים חחחחחחחח
  4. לאוהד (מה זה אומר 30-05-2023, 12:00)
    תגידו מה זה אומר על יבנה דימונה? תקציבי ענק דימונה 5 מיליון יבנה 2.5 יוכחו להישאר אותו דבר??
  5. דימונה (דודו 30-05-2023, 12:43)
    הלך עליכם חחחחחח מגיע לכם.... קלינגר קאלק , מה רע בדורון ממן ? יביא איתו את הילדים מכסייפה יעלה אותם ליגה
  6. דימונה ‏יכולים לעשות חמוצים (אדומים 30-05-2023, 14:00)
    ‏רק הצוות המקצועי שלהם ‏1,000,000 שקל חחחחחח
  7. טוב מאוד (דודו 30-05-2023, 14:11)
    ‏היה צריך לעשות את זה מזמן ‏מספיק לזרוק כסף סתם ‏יש שחקנים צעירים ורעבים לשחק
  8. הכל בלוף (גבי 30-05-2023, 18:16)
  9. הגבלות לא מיקצועיות ופוגעות באיכות הענף (אסתר 30-05-2023, 21:18)
    איך הגיוני לשלם למינימום 20 שחקנים לתקופה של 9 ח סכום של עד מיליון ברוטו?- לא מיקצועי, משפיל ולא ריאלי.רפורמה צריכה לאעשות באופן מיקצועי, מותאם ומכבד. יש לבצע תחשיב חדש על מנת לאפשר גם לליגה א להגיע להישגים ורמה מיקצועית