סיכום עונה: נבחרת ליגה א' דרום

ליגה א דרום הסתיימה כאשר מכבי הרצליה העפילה לליגה הלאומית, בני אילת, ביתר ת"א ומכבי שעריים ירדו לליגה ב ועכשיו הגיע זמן הסיכומים. מי היה מצטיין העונה? מי מאמן העונה? מי תגלית העונה? ומי בנבחרת הכי טובה של אתר גולר בליגה א דרום? שווה לראות...

  • על ידי: אוהד רון
  • 27-05-2023
  • 09:10

זינדין זידאן, המאמן המעוטר של אלופת אירופה, ריאל מדריד, אמר שהדבר הכי קשה למאמן זה בחירת ההרכב. אז לנו, באתר "גולר", המשימה הייתה עוד יותר קשה, כי על הצוות שלנו הוטלה המשימה לבחור את נבחרת העונה. בעזרת צוות הכתבים ולאחר שעות של תיקונים, הורדות והוספות, גיבשנו את נבחרת העונה של ליגה א' דרום. מי שלא נבחר, איתכם הסליחה...

 

עידו אקסברד, שחקן העונה של אתר גולר! צילום: אלכסנדר בוך

 

שחקן העונה: עידו אקסברד- מכבי הרצליה

ללא צל של ספק שחקן העונה בליגה א' דרום כשהוא שובר את שיא הבקעות לעונה עם 32 גולים בליגה, מי האמין שבגיל 34 הוא ישבור שיא אישי שלו ויבקיע יותר מארבע העונות האחרונות שלו ביחד בליגה (30 גולים)? ואיזה טעים הכובע שאוכלות כל הקבוצות שיכלו להחתים אותו בתחילת השנה וימשיכו לעונה הבאה בליגה א'.

 

אלעד בראון, מאמן העונה של אתר גולר! 

 

מאמן העונה: אלעד בראון -מכבי הרצליה

איזו עונה גדולה עשה המאמן הצעיר של הרצליה. אלעד עלה ליגה עם מכבי הרצליה עם הרבה שחקנים שלא היה להם ביקוש גדול לפני הרצליה. אלעד לקח שחקנים שהיו הרבה מעבר לשיאם, שחקנים ששוחררו מקבוצות וגם שחקנים שטענו שהם יכולים לשחק רק 60 דקות, הוציא 150 אחוז מכל אחד ואחד מהם ועלה ליגה בסטייל! והכל בתקציב לא מהגבוהים בליגה. 

 

אופק עובדיה, תגלית העונה של אתר גולר. צילום: דדי ברק

 

תגלית העונה 1: אופק עובדיה (הפועל כפר שלם)

כוכבה הצעיר של כפר שלם, עם הדריבל המצויין שלו הרשים מאד העונה בליגה א והראה את היכולות שלו מול קבוצות ליגה א. אופק גדל במחלקת הנוער של הפועל ת"א והעונה בליגה א הוכיח שהוא יכול להשתלב בליגות הכי גבוהות בארץ. 

 

הראל בן אבי, תגלית העונה. צילום: דוברות מרמורק.

 

תגלית העונה 2: הראל בן אבי (הפועל מרמורק)

כוכבה של הפועל מרמורק, כבש 13 שערים והיה מהבולטים בקבוצתו כשהוביל אותם ללחלק העליון של הטבלה. הרבה קבוצות מליגה הלאומית לוטשות עיניים לקשר הצעיר והמוכשר. 

 

עוד ראוי לציין:

רום אליאס מכבי הרצליה

שחקן צעיר שעלה מהנוער של מכבי הרצליה משחק כמגן ימין וגם יכול לשחק מגן שמאל, היה שותף לגיטימי בעליה של הרצליה ללאומית. בעונה הבאה יהיה מעניין לראות אותו בלאומית. 

 

יאן בנבסיטי (בקעת הירדן)

שחקנה הצעיר של בקעת הירדן, כבש העונה 11 גולים בליגה ו-2 בגביע. שחקן מהיר ומוכשר והעתיד לפניו. יאן בעונה נפלאה הגיע לקבוצה לאחר שלא התאקלם בקבוצות אחרות בליגה ופשוט פרח מהרגע הראשון. שחקן שעוד נשמע עליו רבות. 

 

חי בוזגלו, ללא ספק הפתעה נעימה של העונה. צילום: דדי ברק

 

שובל דומר (שמשון ת"א)

שחקנה של שמשון ת"א, הרשים מאד בעונה החולפת כשכבש 9 שערים. שחקן עם בעיטה מעולה, דומיננטי בחלק ההתקפי של שמשון ת"א והביא הרבה נקודות לקבוצתו, שעזרו לה להישאר בליגה.  

 

חי בוזגלו (הפועל כפר שלם)

איזה מהיר חי בוזגלו, ואם נוסיף למהירות את הדריבל המצויין שלו, נקבל שחקן אדיר. כבש 6 שערים, אבל שערים מכריעים ביותר שעזרו לקבוצתו להגיע לגמר הפלייאוף. 

 

רוי ברנס (שמשון ת"א)

שוערה הצעיר של שמשון ת"א הגיע מהפועל ת"א במטרה לשחק ולקבל דקות משחק והאמת? ניצל את המעמד עד תום. רוי נתן משחקים מדהימים עם הצלות ענק והוא ללא ספק אחת הסיבות שקבוצתו הייתה קרובה לפלייאוף העליון ולא נתפלא אם בעונה הבאה יחזור לליגות הבכירות, כי מקומו שם ללא ספק. 

 

קהל העונה ללא ספק הקהל של מרמורק. הלוואי שילמדו ממנו איך קהל אמור להתנהג ובעיקר לעודד. צילום: דוברות מרמורק


קהל העונה: הפועל מרמורק

כמה טוב שיש נציגה בכירה לעיר רחובות והיא הפועל מרמורק. ופשוט חוויה לראות את הקהל מעודד ושר וזה הכי כיף לראות קהל שלא מפסיק לעודד ולשיר לטובת הצלחת קבוצתו ומעודד את שחקניו, גם לאחר הפסדים! הלוואי והרבה קהלים אחרים בליגה א' ובכלל בליגות בישראל בפרט וגם ברחובות בעיקר, ילמדו מהאצולה על התנהגות למופת של קהל. שאפו! 

 

נבחרת העונה: 

 

שוער: ליאור חדיראן (הפועל כפר שלם)

שוער העונה ללא ספק לאחר שלא החסיר אף דקה העונה וספג הכי מעט. כמו כן יש לציין את שוערה של מכבי הרצליה שחר אמסלם ששותף רק ב-13 משחקים לאחר שהגיע באמצע העונה מהפועל קלנסוואה, ספג רק 11 גולים וללא ספק היה מהגורמים של הרצליה שהעלו אותה לליגה הלאומית. 

 

ליאור חדיראן, שוער העונה של אתר שולר. צילום: דדי ברק

 

הגנה:

תמיר חיימוביץ (הפועל הרצליה)

הבלם הצעיר בן ה-20 שיחק 94% מדקות הקבוצה העונה, לא החליף ולא הוחלף בכל המשחקים ששיחק והיה חלק בלתי נפרד מהצלחת הקבוצה ומההישג שלה כשספגה הכי מעט בליגה ובשני המשחקים היחידים שהוא לא שותף - הרצליה סיימה בתיקו 1-1 עם כפר קאסם ומרמורק.

 

ניב ווהבה (הפועל כפר שלם)

הבלם הצעיר בן 21 בלבד, בעונתו השנייה בבוגרים של כפר שלם, (פלוס 2 משחקים אחרונים לפני 3 עונות) הציג בכל העונה משחק מהירות והקרבה בשילוב של צניעות ושקט שגם העונה כמו בקודמת מציג מספרים טובים - רק שהעונה הוא שיחק יותר.

 

ניב ווהבה, שחקן צעיר ומוכשר שחייב לשחק בליגות הגבוהות. צילום: אלכסנדר בוך

 

אורי אשל (מכבי הרצליה)

בלמה המצויין של מכבי הרצליה, אורי אומנם שחקן צנוע ופחות בולט אך הצניעותצ שלו הרשימה אותנו העונה עם השקט הנפשי שלו שראוי לציון, שמר על שער קבוצותו והיה מהבולטים בהגנה מהטובות בליגה. 

 

קישור:

יאיר שפונגין (מכבי הרצליה)

אפשר לכתוב ספר על התרומה השנה של יאיר שפונגין לאליפות של מכבי הרצליה, אבל נכתוב רק נקודות קטנות על השחקן שהגיע העונה להרצליה אחרי 3 עונות טובות באופן אישי בכפר שלם, העובדה הראשונה שבהם היא שיאיר לא שיחק העונה 2 משחקים בלבד שבהם הרצליה לא ניצחה, נקודה נוספת שמכבי הרצליה סופגת יותר לאט ב-40 דקות בממוצע כשיאיר משחק מאשר בדקות שהוא לא, כבש 11 גולים והא סגן מלך שערי הקבוצה שראוי להמשיך עם הרצליה ללאומית

 

יאיר שפונגין, העלה את הרצליה ליגה. צילום: אלכסנדר בוך

 

אמיר עבלס (הפועל הרצליה)

עונה נהדרת היתה להפועל הרצליה והרבה בזכות קשרה המצויין עמיר אבלס שניהל את המשחק נהדר, הוביל את הצעירים והראה הרבה מנהיגות במשחקו העונה. ללא ספק מהמצטיינים העונה.

 

אמיר עבלס, ממצטייני העונה של אתר גולר. צילום: איתן ידגר

 

עדן בן מנשה (דימונה) 

קשרה המצויין של דימונה היה השחקן המצטיין העונה של דימונה כששיחק כל העונה והפסיד משחק אחד בו קבוצו לא ניצחה. עדן היה בעונה מצויינת והוא אחד הסיבות המרכזיות שקבוצתו הגיעה לפלייאוף העליון. שחקן מעל הליגה ללא ספק. 

 

עדן בן מנשה, כוכבה של דימונה. צילום: דדי ברק

 

הראל בן אבי (הפועל מרמורק)-תגלית העונה!

 

התקפה:

עידו אקסברד- שחקן העונה!

 

אליאור משלי (הפועל כפר שלם)

אחד השמות הגדולים שהגיעו בתחילת העונה לכפר שלם הוא החלוץ אליאור משלי שאומנם לא התחיל טוב את העונה אבל בכל ה-19 משחקים האחרונים שלו הוא מצליח להבקיע ב-11 משחקים שונים 14 גולים (פלוס שער מ-9 המשחקים הראשונים שלו העונה). חלוץ מצויין שראינו את יכולתו בעיקר במשחקי המבחן בסיום העונה. 

 

אליאור משלי, חלוץ מצויין של כפר שלם. צילום: דדי ברק

 

גיל חדד (מ.ס. דימונה)

17 שערים ו3 שערים נוספים בגביע זאת התקפוה הנהדרת של חלוצה של דימונה שהוכיח את יכולתו העונה ובעיקר הראה שהוא מהחלוצים הטובים בליגה א ושנה הבאה לא נתפלא אם נראה אותו בליגות הגבוהות כי שם מקומו. 

 

נבחרת שניה!

שוער:

שחר אמסלם (מכבי הרצליה)

 

הגנה: 

דור אלברמן (מכבי הרצליה)

 

יאן קומיסרוב (בקעת הירדן)

 

גל ספיר (ירמיהו חולון)

 

שלו סבן (ירמיהו חולון)

 

עומר שירזי (הפועל כפר שלם)

 

עומר שירזי, מגן מצויין מכפר שלם. צילום: דדי ברק

 

קישור והתקפה:

בני נתן (מכבי יבנה)

 

יאן בנבניסטי (הפועל בקעת הירדן)

 

דניאל אלימלך (בני אילת)

 

ירין מוגרבי (הפועל הרצליה)

 

 ינאי דוד (בני אילת)

מצטייני העונה! אתר גולר מסכם! צילום ועריכה אבישי טל

הוסף תגובה
תגובות
  1. מרמורק הקבוצה הספורטיבית (החתן של אבנר 27-05-2023, 10:04)
    היחידה שלא היה לה אינטרס ונצחה את כל התחתית. נצחה את היריבות של היריבה המרה מכבי שעריים וגרמה לכך ששעריים תהיה במבחנים ולא תרד אוטומטית . שאפו למרמורק
  2. אילת (אילת 27-05-2023, 10:07)
    אילת ירדו ליגה..איך ייתכן שיש לנם פה שני שחקני התקפה...קבוצה שבקושי כבשה
  3. אלי אלבז (דוד בן אבו 27-05-2023, 10:38)
    חלוץ מיספר 1 בליגה
  4. אוהד רון = רועי פחימה, זה אותו אדם ואתם שקרים (יואל 27-05-2023, 12:25)
  5. לא נמאס לך להגיב (דורון הפוזל 27-05-2023, 12:32)
  6. שמע אוהד רון אין לך מושג איך קבוצה שירדה ליגה מקבלת שתי שחקנים מצטיינים עוד אתר מושחט (בני 27-05-2023, 16:59)
  7. תדיראן (יפו 28-05-2023, 09:20)
    חחח...שוער שהפיל את כפר שלם מול נוף הגליל..שני שערים שאפילו בליגת ילדים אסור לספוג...שוער העונה...
  8. בני נתן הקשר הכי טוב בליגה (יבנאי 29-05-2023, 22:56)
    איך הוא לא ב11 הקשר הזה מתאים ללאומית מי שבחר את ה11 ליצן
  9. איליי חן (איציק מודיעין 03-06-2023, 17:04)
    איך הוא לא ב 11 אין שחקן בכול הליגה הזאת , אם מהירות וגולר כזה.