מועמדים לנבחרי העונה של ליגה א' דרום

עונת 22/23 נגמרה סופית, כשהיא נפרדת מ-4 קבוצות שונות במחוז של ליגה א' דרום (מכבי הרצליה, מכבי שעריים, בני אילת, בית"ר תל אביב ), להן נאחל הצלחה בהמשך דרכן ובעתיד. כעת, זה הזמן לנבחרי העונה. אז מי הפך את העונה הזו לחלומית? מי הכי השפיע? מי המאמן, השוער, השחקן? ומה היה התגלית?

  • על ידי: אבישי טל
  • 24-05-2023
  • 11:32
עונת 22/23 מאחורינו וזה הזמן להביא לכם את נבחרי העונה החולפת, כשצוות אתר גולר הכין עבורכם את הנבחרות, עם הגבלה של מספר סעיפים:
1) שחקן אחד לפחות מכל קבוצה.
2) עד ארבעה שחקנים מאותה קבוצה.
3) מכל עמדה לא יכולים להיות שחקנים מאותה קבוצה.
 
ליאור חדריאן, שוערה של כפר שלם. עונה מצויינת לשוער המוכשר. צילום: דדי ברק
 
נתחיל בשוערים:
בעמדה הכי חשובה על המגרש החלטנו להרכיב את ארבעת השוערים של הקבוצות הראשונות. זה אולי נראה לכם ברור מדי, אבל באמת בארבעת הקבוצות האלו עמדו כנראה גם ארבעת השוערים הטובים והמשפיעים בליגה.והשוערים הם:
 
1) ליאור פזטל (הפועל הרצליה) - השוער הראשון בן ה-23 של הקבוצה שספגה הכי פחות בליגה לא שותף ב-4 משחקים מתוך ה32 ממשחקי הקבוצה העונה ובכל אותם משחקים האדומים מהרצליה לא הצליחו לנצח אפילו לא משחק אחד. כן, עד כדי כך הוא השפיע.
 
2) ליאור חידריאן (הפועל כפר שלם) – השוער שלא החמיץ אף שנייה העונה והוכיח גם השנה שהוא מהשוערים הטובים בליגה.
 
3) אופיר קרצו (מכבי יבנה) – השוער בעונתו השלישית בקבוצה הראה לכולם שהוא ראוי להיות השוער הראשון ביבנה, שוער שמשתפר משנה לשנה אחרי שבתחילת העונה הקודמת הוא היה השוער המחליף בקבוצה, הוכיח העונה שאפשר לסמוך עליו.
 
4) שחר אמסלם (מכבי הרצליה) – אומנם זה השוער בנבחרת ששיחק הכי מעט, כששותף רק ב-17 משחקים העונה, אבל אפשר לשים לב שבאותם משחקים הוא ספג 11 גולים בעוד שב-13 המשחקים האחרים של הקבוצה כשהוא לא עמד בשער היא ספגה 29 גולים, מה שמראה שהוא ללא צל של ספק שוער לאליפות.
 
בלמי הנבחרת
1) ברק לביא (כבי הרצליה) – התחלנו את הרשימה במנהיג הבלתי מעורער של האלופה שמשחק במועדון כבר 20 שנה (מגיל 16) שגם העונה כמו בכל העונה מציג משחק הגנה ומנהיגות כשהעונה הצהובים ספגו בדקות שהשחקן שיחק יותר לאט ב-18 דקות מממוצע הדקות של הקבוצה, וכשהעונה הוא לא שותף ב-3 משחקים שרק באחד מהם הרצליה ניצחה ואפילו מול בית"ר תל אביב בלעדיו סיימו בהרצליה בתיקו.
 
2) תמיר חיימוביץ (הפועל הרצליה) – הבלם הצעיר בן ה-20 שיחק 94% מדקות הקבוצה העונה, לא החליף ולא הוחלף בכל המשחקים ששיחק והיה חלק בלתי נפרד מהצלחת הקבוצה ומההישג שלה כשספגה הכי מעט בליגה ובשני המשחקים היחידים שהוא לא שותף - הרצליה סיימה בתיקו 1-1 עם כפר קאסם ומרמורק.
 
3) באסל טאהא (שמשון כפר קאסם) – אפשר לומר במובן מסוים שההבדל בין שמשון כפר קאסם לליגה ב' היה באסל טאהא. הבלם, שההבדל בין הקבוצה בדקות שהוא שיחק לבין הממוצע של הקבוצה בספיגות כשהוא כן על המגרש, הוא חצי גול פחות למשחק כשב-400 דקות שהוא לא שיחק שמשון ספגה 23 גולים, שזה ממוצע של ספיגה כל 17 דקות כשהוא לא משחק + 6 הגולים שהוא תרם לקבוצה, שאומנם חצי מהם בפנדל, אבל האחרים היו סופר חשובים, בדקות הסיום של אותם משחקים.
 
ניב ווהבה, מהבלמים הטובים בליגה. צילום: איתן ידגר
 
4) ניב ווהבה (הפועל כפר שלם) – הבלם הצעיר בן 21 בלבד, בעונתו השנייה בבוגרים של כפר שלם, (פלוס 2 משחקים אחרונים לפני 3 עונות) הציג בכל העונה משחק מהירות והקרבה בשילוב של צניעות ושקט שגם העונה כמו בקודמת מציג מספרים טובים - רק שהעונה הוא שיחק יותר.
 
5) אלעד אשרם (הפועל מרמורק) – אחד הדברים הבודדים שמרמורק יכולה להיות גאה בו בשנים האחרונות זה שהיא הצליחה לגדל בלם כזה, השחקן ששיחק בכל משחקי הקבוצה העונה חוץ מהמשחק האחרון הראה השנה שהוא אחד הבלמים הטובים בליגה ושהוא אחד הנכסים החשובים ביותר של המועדון, שהם חייבים לשמור עליו לעונה הבאה.
 
6) עידו שרון (מכבי יבנה) – אומנם הוא לא בלם או לפחות לא היה כזה רוב הקריירה שלו, אבל העונה הוא שיחק לרוב כבלם במכבי יבנה לצד נימני, אהדנני (ובנש כששיחק) ונתן עבודה שחורה מעולה בחיפוי ועצירה בהגנה כשב-3 משחקים היחידים שהוא לא שיחק יבנה הפסידה ב-2 מהם. זה כנראה לא השם שמכבי יבנה ציפתה שיכנס לנבחרת עם כל סוללת השמות ששיחקו במועדון וזה בהחלט אומר משהו על הקבוצה העונה.
 
7) איתן קומיסרוב (בקעת הירדן) – הבלם שהגיע העונה לליגה א' אחרי שלא הצליח למצוא את עצמו בנס ציונה בלאומית שעלתה לליגת העל בעונה שעברה, שיחק בכל דקות הקבוצה חוץ משלושת המשחקים הראשונים של העונה והיה חלק בלתי נפרד מהצלחת הקבוצה.
 
8) עדנאן אבו פול (כסייפה) – הבלם בעונתו השנייה במועדון היה הכי יציב בקבוצה והיה אחראי על ההגנה שלה שהצליחה להוציא יש מאין.
 
מגנים ימניים:
 
עומר שירזי, המגן הטוב בליגה? צילום: דדי ברק
 
1) עומר שירזי (כפר שלם) – אחד המגנים הטובים בליגה שהגיע לכפר שלם באמצע העונה שעברה מבני לוד בתור קשר אמצע והוסב לאט לאט לעמדת המגן יחד עם נועם כהן בעונה הקודמת - והשנה על מלא מלא כמו שאומרים - ושיחק כמגן ימין ב-93% מדקות הקבוצה העונה וסיים עם 3 גולים בליגה וכושר גופני נהדר, כשהוא תומך בהתקפה ובעיקר בהגנה במשך כל דקות המשחק.
 
2) אור זוזוט (מכבי יבנה) – קפטן הקבוצה עשה את שלו העונה באגף ימין כשהיה השחקן היציב ביבנה ושיחק ב-100% מהמשחקים והוחלף 3 פעמים בהם בעיקר לקראת סוף המשחק, חוץ מהמשחק נגד בקעת הירדן שהוחלף בדקה ה-56 וקבוצתו נענשה לאחר מכן כשהפסידו 2-0.
 
שי בוזנח, היה מצויין במדי דימונה. צילום: דדי ברק
 
3) שי בוזנח (דימונה) – אי שם לפני 8 שנים, עוד כשדימונה הייתה בליגה ב', הגיע אליה בחור צעיר כבן 20 ששיחק עד אז בקבוצות כמו נתיבות ומכבי ב"ש - ומיד זה הפך לסיפור אהבה בין מועדון לשחקן שעושים רק טוב אחד לשני וגם כש-שי עזב לעונת גלות אחת בהפועל אשקלון זה לא עשה טוב, לא לו - ולא לדימונה.
 
4) ארז שיפמן (בני אילת) – המגן האילתי שתופקד כמעט בכל עמדה במגרש העונה הוא אחד המגנים הטובים בליגה וכבר בגיל 23 הוא המנהיג והקפטן הבלתי מעורר של אילת אחרי 11 שנים במועדון - והשאלה הגדולה היא האם הוא ימשיך עם אילת לליגה ב' או יבחר לצאת מאזור הנוחות שלו וייצא לדרך חדשה מחוץ לעיר הדרומית.
 
מגנים שמאליים:
1) ליאל זגורי (דימונה) – השחקן הכי חשוב בדימונה הוא ליאל זגורי, אולי הוא לא הכי טוב בדימונה אבל הוא עדיין הכי חשוב בקבוצה. כמו בכל עונה המספרים שלו מצוינים כשהוא משפר בדקות המשחק שלו גם את ההתקפה, הגנה וצבירת נקודות של דימונה העונה, בין אם מגן ובין אם ככנף, את שלו הוא עושה על הצד הטוב ביותר.
 
2)  מרבי ברגבדזה (מודיעין) – אחד הדברים היפים שאהבתי לראות זו המרת התפקיד למרבי מכנף למגן שמאל אחרי שהתאכזבו במודיעין מתפקודו של יואל גנון בעמדה, דבר זה תרם רבות לשחק ולקבוצה והפך אותו לאחד המגנים השמאליים הטובים בליגה.
 
3) רון גבאי (שמשון תל אביב) – אחרי שתי עונות לא כל כך טובות של השחקן במרמורק ובקבילו יפו שלא הצליח להשתלב מספיק ברוטציה, הגיע רון גבאי לשמשון תל אביב והראה יכולת טובה מאוד כששותף ב-25 הופעות כשב-5 האחרות הקבוצה הפסידה, חוץ ממשחק אחד.
 
שלו סבן, עונה מצויינת למגן הצעיר והמוכשר. צילום: איתן ידגר
 
4) שלו סבן (ירימיהו חולון) – המגן שהגיע בתחילת העונה מהפועל הרצליה לאחר שלא הצליח שם במיוחד, הראה ב-70% אחוז מדקות המשחק של הקבוצה בליגה שהוא מגן טוב ושיש לו עוד הרבה מה למכור. 
 
קשרי אמצע:
קשרי האמצע של הנבחרת הם שמונה שחקנים שחלקם היתה עונה פנטסטי ולחלקם היו נקודות אור בתוך החושך.
 
1) יאיר שפונגין (מכבי הרצליה) – אפשר לכתוב ספר על התרומה השנה של יאיר שפונגין לאליפות של מכבי הרצליה, אבל נכתוב רק נקודות קטנות על השחקן שהגיע העונה להרצליה אחרי 3 עונות טובות באופן אישי בכפר שלם, העובדה הראשונה שבהם היא שיאיר לא שיחק העונה 2 משחקים בלבד שבהם הרצליה לא ניצחה, נקודה נוספת שמכבי הרצליה סופגת יותר לאט ב-40 דקות בממוצע כשיאיר משחק מאשר בדקות שהוא לא, כבש 11 גולים והא סגן מלך שערי הקבוצה שראוי להמשיך עם הרצליה ללאומית.
 
יאיר שפונגין, הוביל את הרצליה ללאומית. צילום: אלכסנדר בוך
 
2) איתי קצב (הפועל הרצליה) – הקשר הדפנסיבי של הפועל הרצליה היה אולי השחקן הכי טוב באדומים השנה כשהוא משחק 93% מדקות הקבוצה וגרזן בקישור האחורי, כשהוא ראשון לכל כדור ובולם את התחלות ההתקפות של היריב, 2 משחקים הוא לא שיחק העונה כאשר בשניהם הפועל הרצליה לא מנצחת ולא שומרת על שער נקי.
 
3) עומר הלוי (שמשון תל אביב) – הקשר שהתחיל את העונה בהפועל קלנסואה בצפון אחרי 5 עונות בקבוצה מצא את עצמו חוזר מהר מאוד לאיפה שעשה לו כל כך טוב כשלצד ה-5 הגולים שלו העונה הקבוצה מבקיעה יותר מהר וסופגת יותר לאט ב-9 דקות בדקות שהלוי משחק מהממוצע של הקבוצה + אחוזי ההצלחה של הקבוצה גבוהים יותר ב-8.10% בדקות שהוא על המגרש מאחוזי ההצלחה הממוצעים של הקבוצה. 
 
4) בני נתן (מכבי יבנה) – הקשר האחורי שכבש העונה 5 גולים כשהתחיל את מחסת הכיבושים שלו העונה בצמד פנטסטי במשחק הגדול מול מכבי הרצליה, הם היו בעצם השערים הראשונים שלו בבוגרים מאז ומעולם. למעשה, זה היה גול הראשון שלו אחרי 6 וחצי שנים עוד שהיה שחקן נוער בהפועל ב"ש - והעונה בני הוסיף לעצמו יתרון נוסף בין הרבים שיש לו – כיבוש שערים.
 
עדן בן מנשה, עונה מצוינת לקשרה של דימונה. צילום: דדי ברק
 
5) עדן בן מנשה (דימונה) – השחקן שחתם בתחילת העונה בדימונה הציג העונה יכולת נהדרת והוביל את דימונה לעונה מצויינת סופר יציבה כשהוביל את דימונה כמעט לבדו לפלייאוף העליון, כשהוא שיחק בכל המשחקים חוץ ממשחק אחד בגלל צהובים, שבו דימונה הפסידה אגב.
 
6) אלון סולטן (עירוני אשדוד) – הקשר בן ה-34 עשיר בניסיון, תרם רבות לעירוני כשבא לצהובים בשביל לחזק את משחק ההגנה שלה, אבל למעשה משחק ההתקפה שלה היה משותק לחלוטין בלעדיו כב-530 דקות שהוא לא שיחק העונה, אשדוד הבקיעה רק 2 גולים כשאחד מהם היה במשחק הלא חשוב בסיום העונה. בנוסף, ב-5 המשחקים שסולטן לא שיחק העונה אשדוד לא מנצחת ומפסידה ב-4 מהם.
 
7) דסאלין איילה (ירמיהו חולון) – השחקן שישחק העונה ב97% מדקות הקבוצה וכיסה עמדות רבות כקשר, בלם ומגן שמאלי וימני בצורה טובה מאוד. יופי של עונה.
 
8) עמית שפירא (מכבי שעריים) – אחרי קטסטרופה ספורטיבית הוא צריך להרים את הראש ולזכור שיש לו עוד שנים רבות לשחק ולצד זה שיש הרבה מה לתקן במשחק שלו. יש לו גם הרבה דברים טובים שהוא יכול לשפר בכל קבוצה בליגה א'.
 
9) עמיר אבלס (הפועל הרצליה)- עונה נהדרת היתה להפועל הרצליה והרבה בזכות קשרה המצויין עמיר אבלס שניהל את המשחק נהדר, הוביל את הצעירים והראה הרבה מנהיגות במשחקו העונה. ללא ספק מהמצטיינים העונה. 
 
שחקני כנף וקשרים התקפיים
1) יהב חי חמו (הפועל הרצליה) – בנבחרת שלנו הוא שחקן הכנף עם הכי מעט גולים כשהבקיע העונה בליגה מספר נחמד של 4 גולים בלבד, אבל הוא בכל זאת בראש הרשימה וזה בגלל שב-1370 דקות שחי חמו שיחק הקבוצה ספגה 5 גולים ובשאר 1600 דקות שהפועל הרצליה שיחקה בלעדיו ספגה 19 גולים (הבדל של 230 דקות ו-14 ספיגות). 
 
הראל בן אבי, עונה נמצויינת שלו במרמורק. צילום: דוברות מרמורק
 
2) הראל בן אבי (הפועל מרמורק) – מספר 10 של האדומים שהגיע אליהם בעונה שעברה בהשאלה מבני יהודה ועלה כמחליף 17 פעמיים + 4 פתח וכבש 4 פעמים בדקות הסיום כמחליף (+1 כפותח) והעונה פתח מאוחר את מסכת הגולים שלו כשרק במחזור 12 התחיל להבקיע, ורק בגלל המצב שמרמורק נקלה אליו התחילו לתת לו לשחק והוא מכיוונו החזיר להם ב-13 גולים וב7 המשחקים שהוא לא שיחק מרמורק לא מנצחת ב-5 מהם.   
 
3) יוסי סלליך (בקעת הירדן) – הכנף/חלוץ שסבל מפציעה בלסת באמצע העונה שהוציאה אותו מהמגרשים במשך 3 חודשים סיים עם ממוצע הבקעה של גול אישי כל 122 דקות משחק, עם 10 גולים בליגה (אפשר לצעירנו רק לדמיין עם כמה גולים הוא היה מסיים אם הוא היה משחק בשאר ה-55% מדקות המשחק של הבקעה כשהוא לא שיחק). 
 
4) שובל דומר (שמשון תל אביב) – בשמשון תל אביב בתחילת השנה האמינו שזאת תהיה עונת פריצה של שובל דומר והם לא טעו, עם עונת שיא של השחקן בבוגרים מבחינתו עם 9 גולים, ובשני המשחקים היחידים שהוא לא שיחק העונה הם הפסידו וספגו 9 ספיגות יחד בשניהם. 
 
5) איליי חן (מודיעין) – איילי בן ה-22 בעונתו ה-3 בליגה א' דרום (בעונה אחת הגיע באמצע העונה) שבהן הוא הבקיעה 23 גולים בשעריים, חולון והעונה במודיעין בכל ה-5600 דקות שלו בליגה א' הוא מבקיע בממוצע לעונה 11.5 גולים אז אם קבוצה רוצה כנף שמכניס יותר מ-10 גולים לעונה הבאה, יש כזה במודיעין.
 
עמיר אבלס, עונה נהדרת שלו הובילה את הרצליה לפלייאוף עליון. צילום: דדי ברק
 
6) יאן בנבניסטי (בקעת הירדן) – חנן אזולאי הוא מסוג המאמנים שהם חצי קוסמים מבחינתי שהוא יודע לשפר שחקנים בצורה מעוררת קנאה, הוא הופך שחקנים שוליים לשחקנים מצוינים וזה קרה גם העונה כשבראשם היה יאן בנבניסטי. משחקן שהיה בבקעה בעונה שעברה המחליף של המחליפים, עם 3 הופעות כמחליף בדקות הסיום, נהיה שחקן מפתח עם 11 גולים, כשהוא שותף בכל משחקי הקבוצה, כשב-18 מהם הוא פתח בהרכב. 
 
7) מועד אבו שלדם (סייפה) – שחקן הנוער של בני סכנין וג'וליס עשה עונה נהדרת בכסייפה וכבש 7 גולים בדומה לעונה שעברה, אבל השנה זה היה בפחות דקות כשלא שותף ב-8 משחקים (2 מהם הוא היה בעירוני אשדוד) שבהם לא ניצחו באף משחק והפסידו ב-6 מהם וספגו 18 והבקיעו 3 בלעדיו. אז תבינו לבד כמה הוא חשוב להם.
 
8) נתנאל פרץ (בית"ר תל אביב) – גם בקבוצה הגרועה בליגה צריך לבחור שחקן, אז נדבר על האחד שהיה הכי טוב העונה והציג כדורגל מעולה מבחינתו, כשבדקות שהוא שיחק בית"ר גם הבקיעה יותר וגם ספגה פחות וגם צברה יותר נקודות בהרבה מאשר הדקות שהוא לא היה על המגרש.
 
עידו אקסברד, מלך השערים של ליגה א דרום. צילום: אלכסנדר בוך
 
חלוצים
 
1) עידו אקסברד (מכבי הרצליה) – ללא צל של ספק שחקן העונה בליגה א' דרום כשהוא שובר את שיא הבקעות לעונה עם 32 גולים בליגה, מי האמין שבגיל 34 הוא ישבור שיא אישי שלו כשיבקיע יותר מארבע העונות האחרונות שלו ביחד בליגה (30 גולים)? ואיזה טעים הכובע שאוכלות כל הקבוצות שיכלו להחתים אותו בתחילת השנה וימשיכו לעונה הבאה בליגה א'.
 
2) אליאור משאלי (כפר שלם) – אחד השמות הגדולים שהגיעו בתחילת העונה לכפר שלם הוא החלוץ אליאור משאלי שאומנם לא התחיל טוב את העונה אבל בכל ה-19 משחקים האחרונים שלו הוא מצליח להבקיע ב-11 משחקים שונים 14 גולים (פלוס שער מ-9 המשחקים הראשונים שלו העונה).
 
אליאור משלי, כמעט והוביל את כפר שלם ללאומית. צילום: דדי ברק
 
3) גיל חדד (דימונה) – החלוץ הצפוני שהגיע לדימונה מהלאומית בתחילת העונה במטרה אחת, להבקיע גולים ולהיות רגל מסיימת להתקפות של דימונה - עשה את זה בגדול כשהוא סגן מלך שערי הליגה עם 17 כיבושים.
 
גיל חדד, עונה נהדרת היתה לו בדימונה. צילום: יגאל פריצקר
 
4) דניאל אלמלח (בני אילת) – החלוץ הצעיר בן ה-23 הוא אחד מהחלוצים הטובים בליגה כהבקיע 11 גולים בליגה + 4 בגביע והוא כמו האילתים האחרים בקבוצה, הם כולם היו טובים, הבעיה הייתה עם "הזרים", שחוץ מינאי דוד היו מאוד מאכזבים.

מועמדים למצטייני העונה. צילום ועריכה: אבישי טל

הוסף תגובה
תגובות
  1. שחקן מיצטיין ברק לביא המצוין (ימין 24-05-2023, 13:36)
    בלם הטוב ביותר בליגה
  2. ברק לביא הבלם המצוין (ימין 24-05-2023, 13:38)
    הטוב היותרבליגה
  3. בלם מספר 1 (ליאור 24-05-2023, 15:55)
    בלם מספר 1 ליגה א דרום אלעד אשרם
  4. השחקנים שלנו מצוינים (עירוני אשדוד 24-05-2023, 19:54)
    מגיע להם מענק מענק חחחחחח
  5. אלי אלבז (דוד בן אבו 24-05-2023, 19:56)
    חלוץ מיספר 1 בליגה קל
  6. איליי חן (משה 24-05-2023, 20:36)
    שחקן כנף מהיר וקטלני , והכי חשוב גולר. בזכותו מודיעין נשארה בליגה.
  7. הבלםםםםם (מרים 24-05-2023, 22:38)
    אלעד אשרם הבלםםם הגדול מספר 1
  8. מגן שמאלין (חולוניה 24-05-2023, 22:49)
    שלו סבן תותח,חכם אגרסיבי ,שחקן לרמות הגבוהות!!
  9. איפה ירין מוגרבי בחלוצים? (אוהד הצלחות 26-05-2023, 14:40)
    השחקן הכי טוב בהפועל הרצליה הוביל אותה בסיבוב הראשון למקום ראשון בזכות 8 גולים ו8 בישולים והוא לא נמצא פה?