יואב גביזון: ''שואף לחזור לליגה הלאומית, הפעם עם יותר ניסיון והבנה. תהיה עונה טובה''

על כפר שלם (''תנאים של טופ ליגה לאומית אם לא מעבר''ׂ), משחק העלייה נגד ראשל''צ (''יכולתי לעזור דווקא במשחק הזה ברגעים המכריעים''), ההשאלה מהלאומית לליגה א' (ירידה לצורך עלייה, השתפרתי ואני לא אותו השחקן) - יואב גביזון בראיון מרתק על הקשר עם רמת גן, התקופה עם עומר פרץ והמטרות להמשך

  • על ידי: דניאל גלוזמן
  • 24-07-2022
  • 12:08

אין יותר מדי שחקנים שמזוהים עם הפועל רמת גן בשנים האחרונות, אבל אלו שכן - הם אורדונים עד הסוף. לקראת העונה החדשה, ערכנו ראיון עם יואב גביזון (23), תוצר מחלקת הנוער של הפועל רמת גן, סמל אדום ואחד האנשים האהובים בקרב המועדון והאוהדים. רגע לפני שהליגה הלאומית חוזרת, הקשר סיפק כמה דברים מאוד מעניינים לקראת עונת 22/23.

 

בעונה החולפת הושאלת לראשונה בקריירה. איך אתה מסכם את העונה מבחינה אישית?
"אני מסכם את העונה בצורה מאוד מוצלחת מבחינה אישית- יצאתי מרמת גן כדי לצאת מאיזור הנוחות שלי, לשפר את המשחק שלי, לשחק תפקיד קצת קדמי יותר. למדתי מעומר פרץ, מאמן שאני מכיר המון שנים ומעריך אותו. אני חושב שבפן האישי הצלחתי - למדתי המון, השתפרתי והגעתי לאן שרציתי. מבחינה קבוצתית, כמובן שלא להצליח לעלות ליגה ברגע האחרון זה מבאס. למרות שכביכול ''ירדתי'' ליגה, התנאים בכפר שלם הם ברמה מצוינת, טופ ליגה לאומית לכל דבר, אז בתנאים ובמקצוענות אני יכול להגיד שלא רק שלא ירדתי ברמה, אפילו עליתי".

 

הפועל כפר שלם הייתה נגיעה מעליית ליגה, לא שיחקת ברגעים המכריעים של העונה עקב פציעה. כמה משמעותי החיסרון שלך הרגיש עבורך ועבור הקבוצה?
"אני חושב שזו שצריך לשאול בנוסף גם את המאמן או את השחקנים. אני לא יודע להגיד כמה הייתי חסר מבחינתם. מבחינתי - הרגשתי את החיסרון שלי, לאו דווקא בלפתוח בהרכב או להבקיע, הרגשתי את חסרוני דווקא בפן המנהיגותי, בנוכחות שלי ובביטחון. מקצועית אני עוד אופציה בקישור. לדעתי במשחק העלייה נגד ראשון יכולתי לתרום מהניסיון שלי, שיחקתי בליגה הלאומית ואני מכיר את השחקנים האלו, אז דווקא במשחק העלייה עצמו ברגעים המכריעים אני מרגיש שמאוד יכולתי לעזור. אבל זה הכדורגל ואלה החיים"

 

את החיבור שלך להפועל רמת גן אי אפשר להסתיר והאהבה שלך למועדון היא דבר ידוע - אתה משלב עוד תפקידים במועדון ואהוב בו מאוד. איך הרגיש ללבוש מדים אחרים אחרי כל כך הרבה עונות באדום?
"זה הרגיש מאוד מוזר, לא קל. צעד שמאוד התקשיתי לעשות במשך תקופה ארוכה ולא באמת רציתי גם לעשות אותו, אני אדם של אזור הנוחות שלי אבל בסופו של דבר זה משהו שהיה צריך לקרות, אי אפשר להיות תלוי במועדון אחד, קריירה של כדורגלן היא דבר קשה ומגוון וצריך להיות מוכן לשינויים. הפועל רמת גן תמיד תהיה חלק מהלב שלי, אמשיך שם עם הילדים עם הצרכים המיוחדים, ואימנתי שם קבוצה במחלקת הנוער במשך 4 שנים, אני קשור להפועל רמת גן אם ארצה בזה ובין אם לא עד סוף חיי, האנשים במועדון הם משפחה שלי. בסופו של דבר יש רגש ויש קריירה, אלה שני דברים שונים ומבחינה מקצועית זה צעד שהיה צריך להתבצע".

 

השתלבת בקבוצה הבוגרת של הפועל רמת גן מהשלב שהיית חריג בנוער והגעת די מהר להרכב. היו דיבורים על מעבר לליגת העל והתקדמות מקצועית, מה קרה בדרך שדווקא לאחר עונות מוצלחות הושאלת לליגה א'?
"בסך הכל זאת קריירה רגילה של שחקן שעלה מהנוער, מאמנים אהבו אותי ואת העובדה שאני שחקן בית, חלקם יותר וחלקם פחות. הגיע עופר טסלפפה, הייתי מאוד קשור אליו והוא מאוד אהב אותי, עפתי איתו קדימה - שיחקתי קפטן באחד המשחקים, ושיחקתי ותמיד נתתי 100%. בסופו של דבר בנו קבוצה לעלייה ודברים פחות התחברו עד הסוף, לא הצלחנו לעלות ליגה ועופר פוטר. הגיע ליאור זאדה שפחות החזיק ממני וזה בסדר, והגעתי להבנה שאני צריך לעזוב דווקא אחרי שלוש עונות שבהן שיחקתי קרוב ל-80 משחקים. ההעדפה שלי הייתה להגיע לכפר שלם ולעומר פרץ שאני מכיר ואוהב. אין ספק שעל הנייר זו ירידה, אין ויכוח, ליגה א' נמצאת מתחת לליגה הלאומית, אבל האמנתי שנעלה ליגה, מה שברגע האחרון לא קרה לצערי אבל גם האמנתי שאלך ואשתפר תחת עומר, מה שאני חושב שכן קרה. היו חסרונות ויתרונות כמו בכל דבר".


השלמת בעונה החולפת 29 הופעות שרובן היו בהרכב, הרושם היה שאתה בכושר טוב ומרבה לשחק. למרות ''ירידת הליגה'' לכאורה, אתה מרגיש שזו הייתה ירידה לצורך עלייה ולאו דווקא נוצר עיכוב בהתקדמות המקצועית שלך?
"המילה עיכוב היא נכונה והשאלה טובה. ידעתי שכשאני מגיע לליגה א' יש שתי אופציות: או שאני עולה ליגה תוך כדי שאני משחק, פעיל ודומיננטי ואז מגיע לליגה הלאומית מהדלת הקדמית, או שאני לא עולה ליגה ואז היתר לא משנה בכלל - ברגע שאתה לא עולה ליגה כשהמטרה היא לעלות, כמות השערים שהבקעת ובישלת בשילוב עם כמות הדקות וכמות המשחקים שפתחת לא משנים בכלל וכרגע אין ספק שקשה לי יותר למצוא את עצמי בליגה הלאומית. בכל זאת אין ספק שמדובר בירידה לצורך עליה, בצורה הכי אובייקטיבית אני יכול להגיד שיואב שהגיע לכפר שלם ויואב שיוצא מכפר שלם הוא לא אותו שחקן, מבחינת ביטחון, הבנת המשחק ועוד המון פרמטרים. כפר שלם הוא מקום סופר מקצועי, אנשים מדהימים, צוות מקצועני לחלוטין והיינו סגל מצוין. כפר שלם זאת קבוצת ליגה לאומית לגיטימית, אפשר להגיד שאפילו מעבר. הרמה לא יורדת מהליגה הלאומית אם לא מתעלה. כמו שאמרתי, ליגה בסופו של דבר לא עלינו אז אין ספק שנוצר איזשהו עיכוב בהתקדמות שלי".

 

 קצת תחושות וכמה מילים בנוגע לעונה הקרובה?
"אני אדם אופטימי. אני חושב שהשתפרתי והבנתי על עצמי ועל המשחק שלי בכפר שלם, אני מאוד רוצה להביא את הדברים האלה לידי ביטוי בהפועל רמת גן ואם חלילה לא יסתדר שם אז איפה שלא אהיה. אני מכוון לליגה הלאומית, אני מכיר את הליגה הזו ושיחקתי שם המון, אני רוצה לחזור לליגה הזו הפעם עם עוד ניסיון והבנה, להביא את המנהיגות, הרצון ואת העבודה הקשה. תמיד הייתי שחקן שלא מתפשר ולא מוותר ואני מאמין שזה ישתלם לטובה. אני מאמין בעצמי ובטוח שתהיה עונה משמעותית וטובה".

הוסף תגובה
תגובות
  1. אחלה שחקן ואחלה בחור! (כפר שלם 24-07-2022, 13:13)
    שיהיה לך בהצלחה בהמשך
  2. בהצלחה יואב! (אוהד 24-07-2022, 18:42)
    ילד טוב! תאמין בעצמך תמשיך לעבוד קשה ומאחל לך שתצליח!