גביע האזורים: הטורניר האירופאי של הליגות הנמוכות

הפועל בקעת הירדן, הקבוצה ההוגנת של ליגה א' דרום לעונת 21/22, תטוס לבוסניה על מנת לייצג את ישראל בטורניר של אופ"א לקבוצות חובבניות. כל מה שצריך לדעת על גביע האזורים

  • על ידי: אורי בן נון
  • 13-06-2022
  • 14:40

הפועל בקעת הירדן תייצג את ישראל במוקדמות של טורניר כדורגל אירופאי. לא מדובר בבדיחה, אלה בגביע האזורים של אופ"א, טורניר המיועד עבור קבוצות חובבניות מרחבי אירופה המשוחק מדי שנתיים כבר מאז 1999.

 

הפורמט של התחרות עובד כך: טורניר המוקדמות נערך בכל שנה זוגית (כמו 2022) ומחולק לשני שלבים הנערכים בשיטה של בתים, כשכל בית מתקיים במגרש נייטרלי אצל אחת המשתתפות. הטורניר עצמו, שנערך בכל שנה אי זוגית, כולל בתוכו 8 נבחרות בלבד ונערך במדינה מארחת אחת. 

 

גביע האזורים

 

בעונת 20/21 הטורניר בוטל בעקבות משבר הקורונה, ‏כך שגביע האזורים האחרון היה בעונת 18/19. אל הטורניר ההוא ניסתה להעפיל הנציגה הישראלית דאז עירוני טבריה, שעברה את שלב הבתים הראשון מהמקום הראשון אך הדוחה בשלב המוקדמות השני כשרק הפרש שערים נחות מנע ממנה להעפיל אל הטורניר עצמו. 

 

יש לא מעט קבוצות חובבניות בישראל ולחלקן גם יש כמות יפה של קהל שיכול להנות מההשתתפות היסטורית של קבוצתו במפעל אירופאי. אך לא על פי כמות האוהדים נבחרת הנציגה הישראלית, אלה על פי מי שזכתה בתואר "הקבוצה ההוגנת" של העונה בליגה א' דרום ובליגה א' צפון - בצעד שמטרתו לעודד משחק הוגן לארוך העונה מצד הקבוצות. שתי הקבוצות שנבחרו נפגשות למשחק "גמר הקבוצות ההוגנות" כשהמנצחת במשחק זה נשלחת לייצג את המדינה בטורניר האירופאי. העונה היו אלה הפועל בקעת הירדן (נציגת הדרום) והפועל רובי שפירא (נציגת הצפון) שנפגשו למשחק המכריע שהסתיים בתוצאה 0:4 לטובת הקבוצה הדרומית. 

 

‏הפועל בקעת הירדן, שסיימה את עונת 21/22 במקום התשיעי בליגה א' דרום, תשחק בבית מוקדמות  שיתקיים בבוסניה. בנוסף לנציגת בוסניה, בקעת הירדן תתמודד גם מול נציגת סקוטלנד בבית מספר 1 של המוקדמות הכולל רק שלוש נבחרות עקב הרחקה של הנציגה הרוסית.

 

גביע האזורים הקרוב צפוי להיערך ביוני 2023, כשזהות המארחת תוכרע לאחר שנדע מי הן שמונה הקבוצות שצלחו את סיבובי המוקדמות והעפילו אל הטורניר עצמו. בתקווה שהפועל בקעת הירדן תהיה אחת מהן. 

טורניר של אופ"א לקבוצות חובבניות

הוסף תגובה
תגובות