"עונה וחצי מצויונות בדימונה, הצלנו את הקבוצה מירידה"

כך אמר מאמנה הנהדר של דימונה, רונן ויינשטיין, לאחר שביקשנו ממנו לסכם תקופה בדימונה - כשאשתקד סיים במרכז הטבלה כשעונה קודם לכן הציל את הקבוצה מירידה: "דימונה זאת עיר של כדורגל. ראש העיר בני ביטון הופך את דימונה למעצמת ספורט והלוואי עלינו עוד אנשים כמוהו בארץ". דימונה מסכמת עונה חיובית

  • על ידי: אוהד רון
  • 11-06-2022
  • 13:06

רונן ויינשטיין הוא מאמן מהוותיקים בליגה א׳. לא הרבה יודעים אבל הוא מאמן שנחשב לאחד המעוטרים כאשר עלה ליגה עם מ.ס. טירה, הכח ר"ג, ביתר שמשון ת"א מליגה א׳ לליגה הלאומית שאז היתה הליגה הארצית ואף הגיע עם ביתר שמשון ת"א עד חצי גמר הגביע והפסיד רק בפנדלים להפועל ת"א. כמו כן אימן גם בליגה הלאומית עם הכח ר"ג ונס ציונה - ועוד קבוצות בליגה א בהמשך...

 

רונן מסכם עונה נהדרת במ.ס. דימונה כאשר הקבוצה מסיימת במקום מכובד באמצע הטבלה בעונה שבה יש חמש יורדות ואמר: ״העונה האחרונה בדימונה הייתה הצלחה אדירה כי צריך לזכור שעונה שלפניה הגענו אני וישראל אברג׳יל להציל את דימונה ממצב מאוד קשה בטבלה לפני ירידת ליגה ועשינו שמה הישארות הירואית כנגד כל הסיכויים ולכן נתנו לנו להמשיך. העונה האחרונה זו עונה שכל אחד יגיד לך שלא הייתה עונה כזו בחיים בליגה א׳. ברגע שפרסמו את מבנה הליגה, שיש חמש יורדות ופלייאוף, כולם הבינו שתהיה עונה "אש" בליגה. אני חייב לציין שברגע שישבנו לחתום, הצהרת הכוונות הייתה ברורה - לתקוע יתד בליגה ולהישאר. לשמחתי סיימנו באמצע הטבלה.זה נכון שאיך שהתחלנו את העונה יצרנו רף ציפיות גבוה אבל עם הזמן איבדנו יציבות ולא הצלחנו להדבק ל 5 הראשונות. אני חושב שבמקום שסיימנו זה אולי לא הישג ענק אבל זה מקום מאוד ריאלי לאיך שהתפתחו דברים ולהתמודדות שלנו מול מועדונים אחרים״.

 

רונן ויינשטיין מהתקופה שאימן בהכח ר"ג. מאמן מהוותיקים והמנוסים בליגה. צילום: לירן דורף

 

כולם מדברים על כך שלכם היה תקציב גדול מאד, ואיכזבתם - אבל במבחן התוצאה הצלחתם בגדול לסיים מקום במרכז הטבלה ללא מאבקים בתחתית בסיום העונה. זה הישג לקבוצה כמו דימונה שדי חדשה בליגה. מה אתה חושב על זה?

"לגבי התקציב אני באמת רוצה לתת פעם אחת את הדעת כאחד שחווה לאמן בדימונה. ראשית מגיע שאפו ענק למר בני ביטון ראש העיר וליו"ר המינהלת מר רועי עמנו. בני זה איש ספורט בדמו וברוחו, הוא העמיד לעיר הזו מתקנים ותקציבים מדהימים על מנת שהספורט ילך ויצמח בדימונה. היום כולם יודעים מי זו דימונה ואיזה שם טוב יש לה אבל צריכים להבין שלהביא שחקנים ואו צוות ניהול לדימונה זה לא כמו שמביאים במרכז. כשאתה בא לדימונה אתה צריך להיות כל כולך רק בכדורגל, מכיוון ששחקן או מאמן שמגיע צריך להקדיש כל יום אימון זה שעתיים נסיעה לכל צד בנוסף לאימון ועוד קצת דברים מסביב זה מסתכם ב8-9 שעות לאימון, לא כולל משחק. מפה נובעת השקעה יותר גדולה בהחתמת שחקנים לפחות ב-30%. נוסיף לשכר את הדברים הנוספים כגון דלק, רכבים ולינה לפני משחק בית. דבר נוסף שבדימונה להבדיל מהרבה מועדונים זו קבוצה מסודרת עם תקציב עירוני שמשלם את כל המיסוי שנתבקשים בחוק״.


עוד מוסיף רונן: ״כל הדברים האלה גוזרים המון כסף מהתקציב של הקבוצה. לגבי ראש העיר מר בני ביטון, אין לי מילה אחת רעה, להפך, רק דברים טובים ופרגון ענק. לראות כל פעם את האיש הזה עם כמה תשוקה שיש בו שהעיר שלו תיתפתח ותצליח זה פשוט משהו להעריץ. אני יכול להגיד שבני ורועי מאוד התחברו אליי ואני אליהם, אילו אנשים מיוחדים וטובים שכל כך רוצים את טובת העיר ומכאן נובעת ההחלטה המשותפת שאני לא אמשיך. גם אני ראיתי כמה רצון ותמיכה הם נתנו וגם הם ראו כמה השקעה ומחויבות הייתה לנו, ברגע שהרגשנו שאנחנו לא מקבלים את ההערכה המינימאלית אז הרגשנו שזה לא פייר והפרידה הייתה הדדית ומשותפת. אני חייב לציין, שאני מאוד נקשרתי לאנשים בעיר הזו, יש שם משהו מיוחד שאני מאוד התחברתי ואהבתי ובספורט הדברים לא תמיד הולכים כמו שרוצים ומתכננים - וזה היופי שבו."

 

ויינשטיין ואברגיל, צוות האימון בדימונה. צילום: יח"צ.

 

רונן, לפי מה שהבנו אתה לא ממשיך בדימונה בעונה הבאה, איך מוותרים עלייך בזאת קלות? הרי בשביל עיר כמו דימונה לסיים במרכז הטבלה זה הישג גדול, אתה לא חושב שמנהלי הקבוצה היו צריכיים להילחם עלייך?

״אני לא חושב שמנהלי הקבוצה לא נלחמו עליי ואו וויתרו, אני חושב שהם הרגישו גם ממני שבאיזשהו מקום קצת התעייפתי הן מהנסיעות, והן מהעונה המתישה, וזה היה נכון לרגע זה לעשות פסק זמן. אני בטוח שעוד דרכינו ותאחדו, במיוחד עם שני החברה האילו ימשיכו לדחוף את העיר קדימה.
לגבי העתיד אני כרגע משלים פערים שנצטברו לי במשך השנתיים בדימונה מחוסר זמן. אני יותר משקיע בעבודה שלי, משקיע במשפחה והילדים ומקווה שתתפתח איזו הצעה עם אתגר שתמשוך אותי. מכאן אני מאחל לדימונה המון הצלחה ואהבה בהמשך.

רונן ויינשטיין, לקבוצה כמו דימונה- אפשר להגיד הצלחה ענקית לסיים מקום 9. צילום: מאור אלקסלסי

הוסף תגובה
תגובות
  1. מי רוצה לשחק בדימונה? (שאלה 11-06-2022, 16:24)
    8 שעות עבודה כל אימון זה לשרוף את היום
  2. מי רוצה לשחק בדימונה? (שאלה 11-06-2022, 16:24)
    8 שעות עבודה כל אימון זה לשרוף את היום
  3. מי שמשחק אצלכם צריך לחיות מכדורגל בטח שידרשו הרבה כסף (לדימונה 11-06-2022, 16:25)
  4. מקום 9 זה כמו ליגות אלופות לדימונה (אחד שמבין 11-06-2022, 16:41)
  5. שנה הבאה נעלה ליגה (אחד שיודע 11-06-2022, 18:16)
  6. שנה הבאה נעלה ליגה (אחד שיודע 11-06-2022, 18:16)
  7. מאמן מצויין (ברק 11-06-2022, 21:19)
    בעוד שמחצית מקבוצות הליגה נאבקו עד הרגע האחרון על ההשארות דימונה הבטיחה זאת מחזורים רבים לפני סיום
  8. בדימונה יש תנאים מעולים כמו בליגת העל (אלי 12-06-2022, 00:42)
    אם התנאים שהיה לו היה היה אמור לסיים מקום שני בקל
  9. כישלון (ערן 14-06-2022, 17:18)
    עונה וחצי מצוינות??? לא מבין? אנשים חיים על כדורים? כתבה מגמתית שחוטא לאמת, חלק נדרש ממאמן זו יושרה ואמירת אמת. כישלון מוחלט! לא בושה לומר נכשלתי. תקציב גדול,יד חופשית בהכל למרות זאת במאבקי ירידה. לא תמיד מצליחים, אבל להגיד שהיה מצויין??