מתחממים לקראת שישי: בחזרה לשלושת משחקי גמר המחוזות האחרונים

הפועל כפר שלם וצעירי טייבה ייפגשו ביום שישי (14:00, אצטדיון נתניה) למשחק גמר המחוזות המסורתי שאמור להיות מרתק וגדוש בקהלים של שתי הקבוצות. על מנת לחמם מנועים לקראת המשחק הגדול, חזרנו לסיפורים של שלושת משחקי גמר המחוזות האחרונים

  • על ידי: אורי בן נון
  • 05-05-2022
  • 10:02

שיטת הפלייאוף הנוכחית של ליגה א' קיימת מאז עונת 2010/11 ורק קבוצה אחת הצליחה להעפיל לליגה הלאומית דרך שיטה זאת, הייתה זו עירוני טבריה בעונת 2013/14 שגברה על הפועל קטמון.

 

מלבד אותו מקרה נדיר, בכל עונה מגיעה קבוצת ליגה א' שעברה מסלול פלייאוף מפרך למפגש מול נציגת הליגה הלאומית ומפסידה. השיא של אותו מסלול מפרך הוא גמר המחוזות המפגיש בין נציגת הדרום לנציגת הצפון. בואו נחזור לסיפורים של שלושת משחקי גמר המחוזות האחרונים, וגם נזכר במה בדיוק עלה בגורלה של כל מנצחת במשחק המבחן.

 

מכבי יפו, ניצחה את טירה בדקה ה 94. צילום: דדי ברק

 

גמר המחוזות 2020/21: אחרי שהשוותה רק בדקה ה-94, מכבי יפו ניצחה בפנדלים את מ.ס טירה

 

סגנית העונה הסדירה בדרום נגד סגנית העונה הסדירה בצפון. המשחק נערך בזמן מבצע "שומר חומות" ועל רקע אירועי האלימות שהיו בתוך הארץ באותו הזמן, המשטרה החליטה שהמשחק ייערך ללא קהל.

 

זאת הייתה ההשתתפות השלישית של יפו (המחודשת) בגמר המחוזות, ב-2011 הם ניצחו את אסי גלבוע ואז הפסידו במשחקי המבחן להכח עמידר רמת גן מהלאומית, וב-2018 הפסידו לעירוני טבריה. בשביל טירה הצעירה זאת הייתה השתתפות ראשונה בהיסטוריה במעמד כה בכיר. גם עבור יפו וגם עבור טירה, מדובר היה באחד המשחקים החשובים בהיסטוריה של הקבוצה, אך הן הגיעו אליו ללא הקהלים הנפלאים שלהם. החלטת המשטרה ככל הנראה הייתה מוצדקת לגמרי אך בכל זאת מחמיצת לב.

 

המשחק עצמו סיפק גם הוא סיפורים אבל בנוסח של דרמת כדורגל ענקית והתערבויות VAR. טירה הובילה ראשונה ראשונה בעזרת שער של עמית מלכה בדקה ה-44, יפו חיפשה את השוויון ובדקה ה-89 היא מצאה את עצמה ביתרון מספרי כשראול גרשומוב ראה כרטיס אדום לאחר התערבות של ה-VAR. יפו הגבירה את הלחץ ובדקה ה-94 היא זכתה בפנדל, שוב בהתערבות ה-VAR, אותו תרגם מתן בית יעקב לשער שוויון דרמטי. מתן בית יעקב היה גם מי ששלח לרשת את הפנדל המנצח בדו קרב הפנדלים (4:1 ליפו) אחרי שההארכה לא הניבה שערים נוספים.

 

יפו הייתה קרובה לעשות היסטוריה כבר בעונה שעברה, אך גורלה לא היה שונה משל אחרות ובמשחק המבחן היא הפסידה 1:0 כואב להפועל אום אל פאחם.

 

הפועל מרמורק גברה על כאוכב. צילום: יוסי סוריק

 

גמר המחוזות עונת 2019/20: מרמורק ניצחה 2:1 את כאוכב והייתה רחוקה משחק אחד מחזרה לליגה הלאומית אחרי עונת היעדרות בודדת

 

זאת הייתה עונה מלאה בתהפוכות עבור האדומים מרחובות. עונה שהתחילה עם לא מעט ציפיות, המשיכה עם משבר הקורונה והחלפה של לא פחות משלושה מאמנים, והסתיימה במקום השני במחוז הדרומי. בגמר המחוזות היא פגשה את כאוכב הצנועה שחלמה על לעשות היסטוריה אחרי שגם היא סיימה במקום השני במחוז שלה.

 

כאוכב נראתה טוב ועוד הספיקה להוביל בזכות שער נהדר של ג'אבי גורי בדקה ה-16, אך שערים של דייגו ניקולאייבסקי (פנדל, 45) ועידו אקסברד (60), שחקני הקבוצה גם כיום, סידרו מהפך ושלחו את מרמורק למשחק מול הקבוצה שסיימה במקום ה-14 בלאומית. זאת הייתה העונה בה משחקי המבחן מול נציגת הליגה הלאומית הפכה למשחק בודד, בו מרמורק הפסידה 2:0 להפועל עפולה.

 

מכבי הרצליה גברה על באקה אל גרביה. צילום: איתן ידגר

 

גמר המחוזות עונת 2018/19: הסינדרלה מהשרון - מכבי הרצליה ניצחה 2:0 את באקה אל גרביה

 

הפועל באקה אל גרביה הגיעה כפייבוריטת ברורה לגמר ההוא, מכבי הרצליה סיימה את העונה במקום החמישי במחוז הדרומי בעוד באקה הגיעה אחרי עונה מצויינת, מהמקום השני במחוז הצפוני ועם תקציב גדול בהרבה משל היריבה הצהובה. תוסיפו לכל זה גם את העובדה שבמשחק עצמו הרצליה שיחקה בעשרה שחקנים מהדקה ה-26 ותקבלו את אחד הניצחונות היותר מפתיעים שהיו לנו פה. על אף החיסרון המספרי ועל אף היותה אנדרדוג מובהק, הרצליה הייתה טובה יותר לאורך כל המשחק ושערים של יוסי שבחון הגדול (6) ושל ניר ביסאן (78) סידרו לה את הניצחון המפתיע.

 

הרצליה קיוותה להמשיך את המסע ההירואי שלה ולחזור לליגה הלאומית אחרי עונה היעדרות אחת בלבד. משחק המבחן סידר לה התמודדות במפגש כפול מול הפועל עכו אך הפסד חוץ בתוצאה 4:3 והפסד ביתי בתוצאה 3:1 קבעו שגורלה להישאר בליגה א', ממנה הרצליה מנסה להיחלץ עד היום אך ללא הצלחה מרובה.

צילום תמונה ימנית: דדי בקר, צילום תמונה שמאלית: ניסים קמחי

הוסף תגובה
תגובות
  1. טירה מלכת הפליאוף (אוהד 05-05-2022, 11:17)
    טירה המקסימום שלה פליאוף ולא יותר אפילו כוכבי ליגת על ישחקו אצלה כי עבד טיטי מתכנן ומחליט מתסכל אותי מה דעת הקהל התמים ומה עם השחקנים שיורדים מליגת על לליגה א' האם הגיוני ענין לא לעלות ליגה ולא שואפים להוסיף לרפורמה שלהם מעניין מה מתכננים טירה שנה הבאה לא מכובד שטיטי מחליט היחיד של עיר ספורט עד מתי
  2. טייבה עכשיו מבקשים תמיכה מהמגזר - בן גביר תומך בכפר שלם חחח (אוהד מזלפה 05-05-2022, 12:16)
    אני לא ראיתי את משחק טירה טייבה , אך מה שעשו אוהדי טייבה במהלך המשחק ואחריו , מעיד על כמה שנאה לקהל הזה לשאר הקבוצות של המגזר בכלל ולטירה בפרט- הם ממש התייחסו לטירה ואוהדיה כתומכי בן גביר , ועכשיו מבקשים תמיכה מהמגזר , בושה
  3. אם תבוא למשחק תקבל מכות (פינוקיו הסמרטוט 05-05-2022, 13:26)
    פינוקיו אם תבוא למשחק תקבל מכות אתה מכור לערבים בשביל כמה לירות קנו אותך הערבים יום שישי כול מי שיש לו סכין יביא אותה יהיה מלחמה אחרי המשחק צריך לזיין את הערבים