ראש בראש: יפו נגד כפר שלם

משחק העונה בין שתי הגדולות של ליגה א׳ דרום שחולמות על הכרטיס לליגה א׳, כפר שלם מול מכבי יפו. לקראת המפגש המסקרן ניתחנו עבורכם את שתי הקבוצות, המערכים, המאמנים, והשחקנים הבולטים

  • על ידי: אוהד רון
  • 24-02-2022
  • 16:17

יום שישי (13:30) באיצטדיון המשודרג של כפר שלם, יתקיים משחק העונה בין המקום הראשון בטבלה למקום שני. הפועל כפר שלם מארחת את מכבי יפו, כשהפער עומד על שלוש נקודות בלבד. 

 

בשער: עידו שרון מכפר שלם מול אלמוג מלול ממכבי יפו
מדובר בשני שוערים צעירים מאוד, ונחשבים לכישרונות שצפויים להגיע לרמות הגבוהות ביותר. מלול היה מצויין שנה שעברה בבקעת הירדן, והאמת העונה כשיפו לקחו אותו הרבה הרימו גבה ושאלו: האם הוא מספיק טוב ליפו? וללא ספק הוא מוכיח את יכולתו ומביא נקודות ליפו העונה.

 

מנגד עידו שרון נחשב לשוער עם פוטנציאל, אבל סופג שערים קלים מדי עם טעויות שלו ואומנם ספג הכי מעט בליגה, 12 לעומת 19 של אלמוג, אך הוא לא מראה יציבות ולדעתי זאת הנקודת חולשה של כפר שלם במשחק. יתרון לאלמוג מלול ולמכבי יפו בעמדה זו. 


הגנה: הגנת הכפר מול הגנת מכבי יפו

ללא ספק מדובר בשתי ההגנות הטובות בליגה, הן ספגו הכי מעט העונה, וזה לא מפתיע שכן יש להם שחקני הגנה מצויינים אם זה ליפו את פיליפ חאיכ, גיא עיני ועומרי כהן ומגנים תוקפים כמו פליטר הצעיר המוכשר ומאיר אוחיון הוותיק שלא מפסיק לתקוף.

 

לעומת זאת כפר שלם עם הניסיון הרב של איתן אהרון, והבלמים הצעירים שמשחקים לידו משלימים אותו. ההגנה שספגה הכי מעט בליגה ולא סתם הם ממעטים לספוג, אבל עדיין לדעתי למכבי יפו יש הגנה יותר חזקה, וגם יותר מנוסה ובעיקר יותר מאוזנת כשפליטר הצעיר מראה עליונות בעמדת המגן ויחד עם מאיר אוחיון טובים משירזי וקרסיפין שהיה מצויין העונה. לדעתי הגנת יפו עדיפה.

 

האם המערך של יפו יוביל לניצחון מול כפר שלם? (צילום: דדי ברק)

 

קישור: קישור כפר שלם או קישור מכבי יפו

שפונגין, אלקסלסי וגביזון נחשבים לקשרים מהטובים בליגה, אם לא הכי טובים בליגה וכולם רואים את זה במספרים שהם מייצרים ובהתקפות שמסתיימות במצב מצוין לכיבוש או לכיבוש עצמו.

 

לעומת הקישור של מכבי יפו שכולל בתוכו את פרץ, ניקו ומתן הנסיך הגדול של יפו שיכול לעשות את ההבדל בכל משחק, אבל עדיין הקישור של כפר שלם עדיף ואם לא יהיה שינוי מהותי או משחק ענק של הנסיך מתן בית יעקב הקישור של כפר שלם יביא לניצחון על מכבי יפו.

 

התקפה: התקפת כפר שלם מול התקפת מכבי יפו

התקפה חזקה מאד יש להפועל כפר שלם, התקפה שכוללת שחקנים כמו אלי אלבז, הייפורד וסער ברמי, ושלא נשכח את ה"סדרת חינוך" שעובר אוהד קדוסי מלך שערי כפר שלם שעדיין מסיים את הסדרת חינוך אצל מאמנו, ולא ברור אם יטול חלק למרות שזה לא אמיתי להושיב ככה את מלך השערים שלך.

 

התקפת מכבי יפו כוללת את דובב גבאי וגיא אמסלם, אומנם דובב נחשב על הנייר חלוץ הכי בכיר בליגה לפחות לפי הסכומים שהוא לוקח, אבל כשמדברים על כדורגל נטו ולא מתייחסים לכסף הגדול של כל אחד מה לוקח לכפר שלם יש התקפה הרבה יותר חזקה. 

 

האם אוהד קדוסי יקח חלק במשחק העונה? מלך שערי הקבוצה וממעט לשחק לאחרונה. למה?? (צילום: דדי ברק)

 

מאמנים: עומר פרץ מול איציק ברוך

לא זוכר מתי עומר פרץ ניצח משחק עונה, למעט אותה מכבי יפו שעד היום שואלים מה היה במשחק ההוא, אבל מול קבוצות צמרת כמו ירמיהו חולון, כפר קאסם ויבנה פעמיים תיקו הוא לא ניצח והרבה חושבים שיש לו בעיה בעמידה בלחץ, ולא נתפלא אם יביאו לו יועץ מקצועי בהמשך העונה שיעזור לו במשחקים המכריעים.

 

מנגד איציק ברוך מאמן מצויין, מאמן שיש לו נסיון רב, מנצח משחקים גדולים ויודע מה טוב עבור קבוצתו ובאיזה מערך לפתוח. אצלו לא יהיו סדרות חינוך, הוא מאמן ישר שאהוב על כולם וללא ספק יש לו עדיפות בעמדה זו. במשחק של מאני טיים נמדדים המאמנים הטובים יותר, ועד כה עומר פרץ לא הוכיח את עצמו אבל עדיין יכול להפתיע. יתרון ברור לאיציק ברוך ומכבי יפו.
 

לסיכום:

הגנה ושוער יש יתרון למכבי יפו, קישור והתקפה יש יתרון להפועל כפר שלם ועל הקווים יש יתרון לאציק ברוך על פני עומר פרץ.

 

מי ינצח? יש יתרון ביתיות לכפר שלם, אבל יש אשר אומרים שהמגרש קטן מדי וקל לסגור מולם במגרש הביתי. משחק כזה תמיד מריח כמו תיקו, אבל אני חושב שכפר שלם יש עדיפות בגלל משחקי העבר שפשוט החולשה של מכבי יפו זה כפר שלם ולא זכור לי מתי יפו ניצחה את כפר שלם, ולא אשכח את אותו משחק ההוא אי שם לפני 10 שנים שבו יפו הייתה צריכה תיקו כדי לנצח אבל מולה היתה כפר שלם שתיקו והם יורדים ליגה, ומה היתה התוצאה? כפר שלם ניצחה לתדהמת כולם בהצגת משחק תכליתי ברמה גבוההה.

וזה גם מה שיהיה ביום שישי הקרוב ניצחון לכפר שלם. 

הוסף תגובה
תגובות
  1. על איזה עליונות בהגנה אתה מדבר (שמי 24-02-2022, 16:39)
    הלא במפגש הקודם ההגנה הזו קיבלה 4 חתיכות חיחח
  2. כפר שלם (אבי לוי 24-02-2022, 16:40)
    איזה שטויות, ליפו יש הגנה עדיפה?! סדרת חינוך לקדוסי?! מה לעשות ההתקפה מתקתקת אלי אלבז וסהר ברימי מפגיזים ולאוהד אחרי הפציעות אין כרגע מקום בהרכב! אתה "כתב" אם אפשר בכלל להשתמש במילה הזאת בכתבות שלך! מוטה. איך לך מושג אתה לא שייך לתחום
  3. חחח תוצגת תכלית ברמה גבוהה (יפואי 24-02-2022, 19:18)
    של מי יא סתום? של המוסלים ...
  4. כל השופטים בליגה מכירים אותכם (רק מכבי יפו 24-02-2022, 19:23)
    עצוב שאתם משווים את מה שהלך במשחק הראשון. תנסו לעלות ליגה פעם אחת בדרך אמיתית בלי איומים על שחקנים ובלי קניית משחקים אפסים מחר האמת תתגלה
  5. לפני עשר שנים (משה 24-02-2022, 20:04)
    כפר שלם ניצחה "לתדהמת כולם"? אתה אמיתי? איזה כדורים לקחת באותו ערב? תגזור את תעודת העיתונאי שלך
  6. תאכלו תכובע (יפו 27-02-2022, 11:15)
    אין לכם מושג