רחובות של דרבי: מרמורק פוגשת את שעריים

בליגת העל יש את הדרבי התל אביבי והחיפאי, והעונה גם הירושלמי חזר. בליגה א׳ יש את הדרבי האגדי של רחובות עליו רבות נכתב וסופר. זהו יום חג לכדורגל בעיר רחובות, והדרבי מלא קסם ורומנטיקה מיוחדת שמאפיינת אותו. המפגש בין האדומים לכחולים הוא שינעל את המחזור ה-16 בליגה א׳ דרום כאשר מרמורק תארח את שעריים היום (ראשון 17:30) באצטדיון הברפלד בראשון לציון, ויש צפי לנוכחות נכבדת מאוד של קהל

  • על ידי: לירן ביטון
  • 26-12-2021
  • 10:18

משחק הדרבי הוא תמיד חגיגת כדורגל עירונית, בטוח שמדובר בעיר כמו רחובות ובה משוחק אחד ממשחקי הדרבי היותר מסקרנים שיש בכדורגל הישראלי. הדרבי של רחובות כולל קהל צבעוני, כדורגל אותנטי והרבה לב ונשמה. אדום אל מול כחול יפגשו שתי הקבוצות היום (ראשון 17:30) באצטדיון הברפלד בראשון לציון, למפגש על יוקרה וכבוד שינעל את המחזור ה-16 בליגה א׳ דרום.

 

בין שתי קבוצות עירונית שמשחקות באותה הליגה תמיד יש יריבות, וזה מה שיוצר את הסיפור סביב הדרבי. יודעי דבר מספרים כי היריבות בין הקבוצות הרחובותיות נוצרה אי שם ב1972, כאשר שתי הקבוצות התמודדו על עלייה לליגה הלאומית.

 

הדרבי האגדי נערך בקריית אליעזר, ואלפי צופים עשו את דרכם לצפות בדרבי האגדי ביום שישי. באותו משחק שעריים הובילה והשערוקים היו בטוחים שקבוצתם בדרך לניצחון, אבל אז הגיע טוני שרעבי האגדי ז״ל שכבש צמד והביא למרמורק ניצחון בדרבי ושם התחילה היריבות האמיתית. שנים אח״כ המגרש הרשמי של מרמורק נקרא ״איצטוני״ על שמו של טוני שרעבי ז״ל.

 

האם יגיע קהל גדול משעריים למשחק? (צילום: מני בן ארי)

 

אז רגע לפני שאוהדי הקבוצות וחובבי הליגות הנמוכות באים לספוג רגעי קסם,מתובלים בכדורגל אותנטי, ננתח את מצבן של הקבוצות העונה. אצל שתי הרחובותיות אף אחת לא הצהירה באופן רשמי על הרצון לעלות ליגה. אולי מחשש למזל רע, ואולי כדי למנוע ביקורת אם הקבוצות לא יצליחו להגשים את המטרה, בעיקר אם יש העונה קבוצות בליגה כמו: חולון, כפר שלם, כפר קאסם ויפו שמובילות את טבלת הליגה. אך אין ספק שלשתי הקבוצות יש מטרות להגיע לפלייאוף העליון, והן צמודות בטבלה.

 

מרמורק תופסת את המקום ה-6 עם 29 נקודות, ואילו שעריים נמצאת במקום ה-7 בטבלה עם 23 נקודות, כאשר בין שתי הקבוצות יש פער של שבע נקודות. מההיסטורית העבר של הקבוצות ושל משחקי דרבי בכלל, נוכחנו לדעת שאין קשר למיקום הקבוצות בטבלה, כמו שלגביע חוקים משלו גם לדרבי חוקים משלו. זהו לא סתם עוד ניצחון בליגה, זה משחק על כבוד ויוקרה של העיר רחובות. גם המרמורקים וגם השערוקים רוצים להוכיח ״מי הקבוצה הטובה בעיר״.

 

מצד אחד הפועל מרמורק , החבורה האטרקטיבית של דוד מרטן הצעיר. במרמורק הפיקו תובנות מהעונות הקודמות בהן הקבוצה השקיעה תקציב גדול, הביאה שמות גדולים אבל לא הצליח להשיג את מטרותיה. העונה החליטו לבצע שינויים בסגל, ולתת במה לשחקנים צעירים ורק על זה מגיע שאפו למרמורק כי אין ספק שהם גילו כמה שחקנים מובילים שיכולים להצעיד את הקבוצה קדימה, זאת לצד קהל תומך ומפרגן ואחד מהקהלים האיכותיים בליגה א׳.

 

דוד מרטן, נותן במה לשחקנים צעירים (צילום: דדי ברק)

 

מרמורק עובדת העונה בשקט ובצניעות ויש לה סגל איכותית מאוד. מלך שערי הקבוצה הוא ללא ספק מתן בית יעקוב עם 6 כיבושים, לצידו אקסברד המנוסה עם 4 שערים, ויש מס׳ שחקנים שנותנים את הטון כמו זוהר אביסרור, דייגו ניקולאבסקי, שחר שפייר ים ששון ועוד. למרמורק יש הגנה טובה, בדמותם של עומר משאללה ששדרג משמעותי את ההגנה, אלעד אשרם הצעיר שעושה עבודה נהדרת ודור אלברמן שיחסר לקבוצה לאחר שהורחק במחזור הקודם. 

 

מן הצד השני הכחולים של רחובות, שעריים קבוצה איכותית מאוד אותה מוביל מוסא בן חיים, ועל הנייר יש לה את אחד מהסגלים המנוסים בליגה. לקבוצה הייתה פתיחת עונה לא טובה, אבל ממחזור למחזור אנחנו רואים מגמת שיפור משמעותית, ומגיע להם שאפו על הדרך שהם עושים בגביע אחרי שגברו על ראשון לציון מהלאומית, וצפויים לפגוש את בני יהודה בשמינית הגמר.

 

מלך השערים של הקבוצה הוא איילי חן, שחקן מוכשר מאוד שרושם מתחילת העונה 7 כיבושים, בשער חדריאן שהוכיח שהוא שוער מצוין, כאשר ניתן למצוא בסגל את אסף חקאק בלם מנוסה מאוד, החלוץ תום מדהלה שמשדרג כל קבוצה , אדיר רחמים, טל משען, דניאל תרועה, דוד יצחק ודסאליין איילה שנותנים את הטון על המגרש. 

 

 

מוסא בן חיים רוצה להצליח בליגה וגם בגביע (צילום: יח״צ)

 

בואו נחזור אחרונה למפגשים האחרונים של הקבוצות. בעונה הקודמת ועם החלוקה לבתים שתי הקבוצות הוגרלו באותו בית, הדרבי האחרון הסתיים בניצחון של מרמורק על חודו של שער, דרבי אחד לפני הסתיים בניצחון כחול של שעריים. 

 

שני משחקי הדרבי שקדמו להם הסתיימו בתיקו מאופס, כאשר לפני שתי עונות הקבוצות לא הספיקו להשלים משחק דרבי נוסף, כי העונה הסתיימה מוקדם יותר.

 

בדרבי הקרוב נשאר רק לקוות עבור האוהדים שבמשחק אטרקטיבי ומשמעותי שכזה הם גם יזכו לראות שעריים.

אוהדי מרמורק חולמים על ניצחון בדרבי (צילום: יוסי סוריק)

הוסף תגובה
תגובות
  1. יאלללללה שעריים (שערוקי 26-12-2021, 13:32)
    שעריים צ'ה צ'ה צ'ה......... יתנו לאוגנדים החומים בראש....וישלחו את חופי השמן לתכנן מסלול מחדש :-)
  2. מלחמה (מאיר 26-12-2021, 13:51)
    שעריים באש ובמים
  3. תשובה לשערוקי חסר השיניים. (גת אדום. 26-12-2021, 14:04)
    לא ידעתי שמני "דשא" סויסה רזה וציפלון.
  4. טעות ,הדרבי ב 72 היה בשבת . (יוני 26-12-2021, 14:59)
  5. מר וריק מאד (סקרא 26-12-2021, 15:00)
    כולי תקווה שכל גושי החרא היצוקים+החובב קטינות.. יוכלו היום חילבה מקולקת בכיכר שבזי
  6. נכנסנו חינם למשחק (אוהד שעריים 26-12-2021, 20:18)
    משחק גרוע וגם לשלם על כרטיס בחלומות זובי.תמנים אסלי לא משלם על כרטיס