בלי התראה מוקדמת: מה גרם לטבריה לפטר את אמיר כהן?

החברות הטובה בין שמעון הדרי לאמיר כהן, החתמה ושחרור שחקנים ללא סנכרון, השאלון שהועבר לשחקנים והטענה כי איבד את חדר ההלבשה. ההודעה הרשמית של טבריה על ההחלטה להיפרד מאמיר כהן הגיעה במפתיע, וללא הכנה מוקדמת כשהקבוצה נמצאת במקום הראשון ללא הפסדים בכל המסגרות. בין הגורמים נערכה פגישה, אבל נראה ששמעון הדרי כבר עם החלטות מהבית. כהן: ״ עוזב בראש מורם אין לי ספק שטבריה תעלה ליגה״

  • על ידי: לירן ביטון
  • 13-12-2021
  • 10:36

בזמן שבליגה א׳ צפון קבוצות עדין מנסות להבין איך עירוני טבריה ממשיכה לכבוש את פסגת הליגה, ללא הפסדים בכל המסגרות. בקבוצה מעיר הכנרת נוצר קרע וזעזוע גדול, שהוביל לפיטוריו של המאמן אמיר כהן, מי שבנה את הקבוצה העונה לצידו של המנהל המקצועי שמעון הדרי והוביל אותה להצלחות.

 

אם נחזור אחורה לקיץ האחרון, עירוני טבריה הצליח להרים את הראש מעל המים זאת לאחר שהקבוצה הייתה רגל וחצי כבר בליגה ב׳, ואחרי העונה הגרועה שרשמה אשתקד לא היינו מופתעים אם היינו רואים אותה שם. ואז הגיעו המושיעים בדמותם של חברת ״דורות״ שהחליטה לקחת את הקבוצה מעיר הכנרת בשתי ידיים, להשקיע בה תקציב לא מבוטל במטרה להוביל את הקבוצה לליגה הלאומית.

 

ההשקעה המסיבית בקבוצה היא שהולידה מחדש את החיבור בין אמיר כהן לשמעון הדרי. כזכור, השניים שיתפו פעולה בעונה הקודמת במכבי טמרה, שהצליחה להעפיל לפלייאוף העליון, אך לא הצליחה לעלות ליגה. העונה החיבור המשיך גם בעיר הכנרת, כאשר כהן את הדרי בנו קבוצה לעליית ליגה, והחתימו סוללה של שחקנים שוברי שוויון מליגה א׳ ואותם חיזקו בשחקנים שהגיעו מהליגה הלאומית.

 

על פניו היה נראה שכהן והדרי הם אגרוף אחד, שפועלים בסנכרון וגיבוי מלא במטרה להוביל את הקבוצה לליגה הלאומית. אך מתחת לפני השטח כבר נוצר שבר שלא היה ניתן לגשר עליו, והוא התנפץ ביממה האחרונה.

 

שמעון הדרי ואמיר כהן מציגים הפרדת כוחות (צילום: עודד חסין)

 

את ההודעה על סיום דרכו קיבל כהן כשכבר הגיע לאימון בטבריה, ונראה ששמעון הדרי הגיע עם החלטות מהבית. גם ההחתמה המהירה של אלירן חודדה מיד אחריו פיטוריו של כהן, מעלה תהיות כי ככל הנראה עוד לפני פיטוריו של כהן כבר נסגרו מועמדים.

אתמול (ראשון) בשעה 14:00 בצהרים הדרי וכהן עוד אכלו ארוחת צהריים משותפת ונראה היה שכל הדברים מתנהלים כשורה, בשעה 16:30 כהן קיבל הודעה על פיטוריו.

 

אם נרד לעומקם של דברים, הסיבות העיקריות שהובילו לפרידה לכאורה אינן מקצועיות. על הנייר עירוני טבריה נמצאת במקום הראשון של טבלת ליגה א׳ צפון, ללא הפסדים בכל המסגרות. הקבוצה הציגה הרבה אופי גם במשחקים בהם נקלעה לפיגור, היא הוכיחה שהיא יודעת לחזור ממנו.

 

אם ננתח את התוצאות בחודש האחרון אז בארבעת המשחקים האחרונים טבריה רשמה שתי ניצחונות ושני תוצאות תיקו, משמע 8 נקודות מתוך 12 אפשריות, אם כך לא ברור מדוע מאמן שמוביל קבוצה למקום הראשון מפוטר.

 

על סיום דרכו של המאמן שמעון הדרי הודיע בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו תחת ההודעה: ״בפגישה שנערכה היום ביני לבין אמיר כהן הוחלט יחד עם בעלי המועדון על סיום תפקידו בקבוצה. מועדון עירוני דורות טבריה מודה לאמיר על התקופה בה אימן בקבוצה ומאחל לו דרך צלחה״

 

ההודעה הרשמית מעמוד הפייסבוק של טבריה 

 

מקורבים מספרים לאתר ״גולר״ כי הסיבות לפיטוריו של כהן אינן מקצועיות,ואינן נובעות מרמת האימונים או יכולתיו כמאמן, אלא כי יש טענה מצד אנשי טבריה כי אמיר איבד את חדר ההלבשה שלו, וכיצד גילו זאת בטבריה? מסתבר שבאמצעות שאלון שהועבר לשחקנים בחדר ההלבשה, כאשר הדרי נפגש עם השחקנים ללא כהן במטרה להבין את הלך הרוח בחדר ההלבשה. בסביבת טבריה טוענים כי תשובות השחקנים הן שהובילו לפיטוריו של כהן.

 

בנוסף, בדיעבד הסתבר כי נוצרו חילוקי דעות מקצועיים לגבי השינויים שבוצעו בסגל לאחרונה. בין השניים דובר על הרצון לשחרר את הקשר אבירן תורג׳מן, אך בסופו של דבר מי ששוחרר מהמועדון הוא דווקא ראול גרשומוב. בנוסף לכך, עלו מס׳ מועמדים לחתום בטבריה בחוליית הקישור, אך הדרי בחר להחתים את מוסטפא שייח יוסף , מהלך שכהן לא היה שותף אליו. כשמתחיל להיווצר קרע בין צוות מקצועי שאמור לדבר באותה שפה, סיטואציה כזאת הולכת לכיוון אחד - הפרדת כוחות.

 

"הפיטורים הגיעו לכולם בהפתעה גדולה", סיפר מקורב לקבוצה. "רק לא ברור לי מה רוצים מאמיר, המאמן הזה עושה נסיעות הלוך וחזור, משקיע את כל זמנו בקבוצה וגם התוצאות מדברות בעד עצמן, זה עמוק יותר ממה שזה נראה, ונראה שיש פה משהו אישי״

 

מקורבים מספרים כי תוך כדי שיחת הפיטורים שהגיעה בהפתעה גמורה למאמן, הוא הטיח בפני הדרי ובפני מי שנכחו בחדר ביניהם נציג הבעלים רמי אלקובי משפטים כמו: ״ איפה האחריות שלך? קום ותתתפטר יחד איתי״, אך הדרי בחר לשמור על זכות השתיקה. כהן הגיב לפיטוריו ואמר: ״עוזב בראש מורם, מאחל לטבריה בהצלחה בסיבוב ח' בגביע ובמסע לליגה הלאומית, אין לי ספק שטבריה תעלה ליגה.״

 

מיד אחריו פיטוריו, עלו מספר שמות כמועמדים פוטנציאליים לתפוס את מקומו של כהן על הקווים, בדמותם של מאמנים כמו אלירן חודדה ורומן זולו, כשלבסוף חודדה הוא שחתם בשורות וטבריה ועל פניו נראה כי לפי הזמן הקצר שבו הוחתם מרגע פיטוריו של כהן, שהדברים בין שמעון לחודדה לכאורה נסגרו הרבה לפני שכהן סיים את תפקידו.

 

כהן עמד על הקווים בטבריה ב-15 המחזורים ששוחקו מפתיחת העונה, כאשר קבוצתו נמצאת במקום הראשון עם 30 נקודות בקופה כשהקבוצה סופרת שמונה ניצחונות, ושש תוצאות תיקו ללא הפסדים כלל ובמקביל להצלחתה בליגה, טבריה תחת אמיר כהן ושמעון הדרי עשתה דרך יפה גם בגביע המדינה, כאשר כבר בשישי הקרוב היא תפגוש את בני סכנין מליגת העל במסגרת סיבוב ח׳.

אמיר כהן מסיים את דרכו בטבריה שהקבוצה במקום בראשון (צילום: איתן ידגר)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אמיר (אוהד 13-12-2021, 11:11)
    ראינו במשחקים האחרונים חוסר מחויבות של מס שחקנים לקבוצה, הרכב שיש לטבריה צריך לדרוס את הליגה שישה תוצאות תיקו מתוך תשעה משחקים נגד קבוצות תחתית, זה לא היגיוני, היה חייב זעזוע , מהלך מתבקש שנעשה בכל הליגות בעולם, תודה לאמיר, אין לסגור דלתות, הגלגל הוא עגול, עוד נראה אותך בטבריה,
  2. חחחחחח (הרשל 13-12-2021, 11:27)
    חחחחחח פרצופ מעצבן יש לכהן חח איך לא יעיפו חחחייי
  3. לצערינו זה לא חדש הבעיות של אמיר עם שחקנים (יובל 13-12-2021, 12:02)
    למען האמת הכתובת הייתה על הקיר,כבר שנים שאנחנו רואים באתרים כאלה ואחרים וגם פה משחקנים בכירים את הבעיות שלו עם שחקנים בעיקר ביחסי אנוש שיהיה בהצלחה בהמשך.
  4. לשמעון הדרי (אוהד טבריה 13-12-2021, 12:10)
    מבחינתי אתה הכישלון הכי גדול , אתה הראשון שצריך ללכת הבייתה , העפת מאמן במקום הראשון , תתבייש לך , פחדת על המקום שלך
  5. הכלנית 12 כרמיאל (יונתן אלעזרי 13-12-2021, 13:08)
    שמעון הדרי לא גבר הוא צריך ללכת הביתה לא אמיר כהן מי צריך בליגה א מנהל מקצועי זה המצאה של שמעון בלוף
  6. דור (טבריה 13-12-2021, 13:54)
    אני לא מבין. מה יש להבין. אז מה עם מקום ראשון תקציב של 5 מליון קבוצה לא משחקת קבוצה אפטית אחריות של
  7. מקום ראישון שביר (טבריה אימפרייה 13-12-2021, 21:01)
    עים סגל כזה עירוני טבריה אמורה לדרוס טוטאלית תליגה ולעמוד על מינימום 10 נקודות הפרש ממקום שני אז כל מי שרושם אנחנו מקים ראישון שיבין נקודה הפרש ויכולת משחק כזו זה אמורה להדליק נורה אדומה להמשכיות!! לדעתי התקבלה החלטה נכונה.