מנטליות של מנצחים

אחריות אישית – התכונה החשובה ביותר לספורטאים בדרך לניצחונות והישגים. טל בובליל, מאמן מנטלי להישגים עם כתבה שניה בסדרה "מנטליות של מנצחים"

  • על ידי: מערכת אתר גולר
  • 29-09-2021
  • 13:18

יותר מדי פעמים אנחנו שומעים תלונות מהסביבה שלנו, מהחברים שלנו לקבוצה ואפילו מעצמנו, על כך שהמאמן מתעלם מאיתנו "ולא סופר אותנו" על המגרש.

 

במצב כזה, אנחנו הופכים להיות הקורבן. שוב ושוב אנחנו לא מצליחים להבין למה אנחנו לא מקבלים הזדמנות לשחק – ושוב אנחנו הקורבן. כשאנחנו מפסידים, כי הקבוצה לא מספיק טובה, או כי שחקן אחר עשה טעות – שוב אנחנו הקורבן. ההכנה למשחק לא היתה טובה והתנאים לא מספיקים – נכון, שוב אנחנו הקורבן.

 

כל הדוגמאות האלה ועוד, יוצרות אצלנו תחושת מסוגלות נמוכה שהקריירה שלנו לא בשליטתנו ודבר שמוביל לאי לקיחת אחריות. זה משפיע על הזהות שלנו כבני אדם וכספורטאים ופוגמת בנו ובהצלחה שלנו מאוד. לאט לאט, אנחנו הופכים להיות הקורבן שאנחנו מדמיינים שאנחנו.

 

מחשבות והתנהגויות כאלה מובילות אותנו להפסיד את המשחק עוד לפני שעלינו על המגרש. ויותר חשוב, אנחנו מפסידים לעצמנו מחדש כל יום.

 

לקיחת אחריות אישית באה ללמד אותנו לנצח את עצמנו בכל רגע נתון בזכות מי שאנחנו וללא השפעת רעשי הסביבה ובעיקר ע"י לקיחת אחריות מלאה על עצמנו ועל הפעולות שלנו.


• ננצח כשניקח אחריות על המחשבות שלנו ונדאג לחשוב מחשבות חיוביות ומקדמות.
• ננצח כשניקח אחריות ונתנהג כמו מנצחים - כי הכל תלוי בנו.
• ננצח כשניקח אחריות ונרגיש בכל יום ובכל רגע שאנחנו עושים את הטוב ביותר שלנו על המגרש ומחוץ למגרש.

 

הספורטאים הטובים ביותר בעולם הם אלה שלוקחים אחריות אישית מלאה על הניצחונות ועל ההפסדים, על רמת המוכנות שלהם בכל יום שהם מגיעים למתחם האימונים ועל הסיפוק שהם מרגישים ביציאה ממנו.

 

יותר מכל, הם לוקחים אחריות מלאה על איכות הביצועים ועל כל פעולה קטנה שהם עושים על המגרש ומחוץ למגרש. מבחינתי הדוגמא הטובה ביותר שיש לעולם הספורט והמנהיגות להציע היא מייקל ג'ורדן, נדבר עליו עוד הרבה.

 

"מנטליות של מנצחים" מבוססת על עיקרון המפתח "הכל תלוי בי". מכאן שלקיחת אחריות אישית מלאה על החיים שלנו, הקריירה שלנו, ובעיקר על הביצועים היומיומיים שלנו היא יסוד ההצלחה של הספורטאים הטובים בעולם.

 

בדיוק כמו שביטחון עצמי גבוה נמצא כבר אצלכם ואף אחד לא צריך לבוא ולתת לכם אותו, ואף אחד לא יכול לקחת אותו מכם, כך בדיוק האחריות האישית שלכם. אלה החיים שלכם, הקריירה שלכם, ההצלחה שלכם. הכל תלוי בכם!

 

אנחנו ממשיכים במסע שלנו לענות על שלוש שאלות המפתח בדרך להיות ספורטאים מנצחים ולהבין איך הספורטאים הטובים ביותר חושבים בדרך לביצועי השיא שלהם, כיצד הרגשות שלהם משפיעים וקובעים את רמת הביצועים על המגרש ובעיקר מהי הדרך היומיומית שלהם לביצועים גבוהים.

 

המשכנו היום בכתבה השניה בנושא לקיחת אחריות אישית, מתוך סדרה של שמונה על "מנטליות של מנצחים".

 

אני מודה לכם ומעריך אתכם על הזמן שהקדשתם לקריאת הכתבה ומקווה שתגיעו ממוקדים ומוכנים יותר לאימון ולמשחק הבא שלכם.

 

טל בובליל 
מאמן מנטלי להישגים
לתכנים נוספים על ביצועי שיא והישגים גבוהים, 

http://https://www.instagram.com/tal.bublil/

"אחריות אישית״ – התכונה החשובה ביותר אצל הספורטאים הטובים ביותר

הוסף תגובה
תגובות