מנטליות של מנצחים

טל בובליל, מאמן מנטלי להישגים בטור העוסק באיך ספורטאים בונים ביטחון עצמי גבוה שאינו מושפע מביקורת או מסביבה חיצונית. שווה לקרוא ובעיקר להפנים!

  • על ידי: מערכת אתר גולר
  • 22-09-2021
  • 08:56

ספורטאים רבים מתבלבלים בין היעדר ביטחון עצמי שמופיע על המגרש במהלך אימון או משחק לבין אכזבה רגעית כתוצאה מפעולה לא מספיק טובה. ספורטאים מובילים חווים לא מעט אכזבות מהביצועים שלהם, אבל חשוב להדגיששתחושת האכזבה אורכת אצלם מספר שניות או לכל היותר מספר דקות. 

 

מצד שני, היעדר ביטחון עצמי הוא תחושה חזקה ועמוקה של אכזבה שאנחנו מרגישים כלפי עצמנו, חוסר אמונה לבצע פעולה ובעיקר תחושה של חוסר מסוגלות. כשספורטאי חווה היעדר ביטחון עצמי, בדרך כלל התחושה החזקה הזו תלווה אותו כמה ימים ואפילו חודשים.

 

בתור ספורטאים בדרך לביצועי שיא והישגים גבוהים, נרצה לטפח, לתרגל ולהתמיד בגישה של "מנטליות של מנצחים".

היעדר ביטחון עצמי הוא תוצאה שחוזרת על עצמה פעם אחר פעם, מכיוון שאנחנו ממוקדים מדי במטרה ובתוצאה. לדוגמא: להיות שחקן הרכב, לא להיות מוחלף, לכבוש גול, לקבל חוזה טוב יותר.

 

"מנטליות של מנצחים" ותחושה של ביטחון עצמי גבוה באות ללמד אותנו להיות אובססיביים לשיפור עצמי באמצעות תרגול יומיומי של שלושה גורמים בסיסיים שמובילים לניצחון.

 

1. קבלת אחריות אישית מלאה של הספורטאי - "הכל תלוי בי" 
רמת המוכנות המנטלית שלכם לאימון ומשחק
רמת ההשקעה הפיזית שלכם בכל רגע נתון באימון ובמשחק
רמת ואיכות הביצועים המנטלים והפיזים שלכם באימון ובמשחק
 
2. מיקוד מוחלט בפעולות האיכות של הספורטאי; "אני זה החוזקות שלי"
הבנה של מהי הזהות שלכם כספורטאים
במה עליכם להתמקד ומהן החוזקות שלכם
מהן הפעולות שמטפחות את החוזקות שלכם
 
3. שימוש בשפה חיובית ומקדמת; "המילים שלי הן מי שאני"
תפרגנו לכל מי שסביבכם ותעודדו תמיד
כמו שתדברו ככה תרגישו 
תהנו מכל רגע על המגרש 
 
ביטחון עצמי גבוה נמצא כבר אצלכם. אף אחד לא צריך לתת לכם אותו ואף אחד לא יכול לקחת אותו מכם. הוא שלכם בלבד, קחו עליו אחריות!

 

סדרת הכתבות "מנטליות של מנצחים" נועדה

לתת לכם את הכלים לענות על שלוש שאלות המפתח בדרך להיות ספורטאים מנצחים ולהבין איך הספורטאים הטובים ביותר חושבים בדרך לביצועי השיא שלהם, כיצד הרגשות שלהם משפיעות וקובעות את רמת הביצועים על המגרש ובעיקר מהי הדרך היומיומית שלהם לביצועים גבוהים. 

 

התחלנו היום בכתבה ראשונה בנושא ביטחון עצמי גובה, מתוך סדרה של שמונה על "מנטליות של מנצחים". אני מודה ומעריך אתכם על הזמן שהקדשתם לקריאת הכתבה ומקווה שתגיעו ממוקדים ומוכנים יותר לאימוןולמשחק הבא שלכם. 

 

טל בובליל 
מאמן מנטלי להישגים

https://www.instagram.com/tal.bublil/

טל בובליל, מנטליות של מנצחים!

הוסף תגובה
תגובות