האם משחקי הפלייאוף העליון בליגה ג׳ דרום יעצרו?

הפלייאוף העליון בליגה ג׳ דרום כבר יצא לדרך, כאשר זהות שלושת העולות נקבעה. אך זהות העולה הרביעית היא לוט בערפל, זאת לאור הסאגה סביב שחקן המריבה עטאף אבו בלאל. כזכור, חורה הגישה לבית משפט תלונה על שיתופו של עאטף שלא כדין ולטענתם הוא הגיע לכאורה אחרי סגירת חלון ההעברות. אך הסאגה נמשכת זמן רב, ולא ברור מדוע החלטת ההתאחדות מתעכבת בנושא. גורם מאחת הקבוצות מסר: ״שוכחים שיש פה מאבק על עליית ליגה. בושה להתאחדות״

  • על ידי: לירן ביטון
  • 03-06-2021
  • 21:48

קבוצת הכדורגל מכבי חורה שמשחקת בליגה ג׳ דרום, הגישה תלונה לפני כחודשיים להתאחדות לכדורגל באמצעות עורך דין ולפני פתיחת משחקי הפליאוף. חורה טענה כי שחקנה של שגב שלום, עטאף אבו בלאל שותף במשחקי הקבוצה שלא כדין ולטענתם הגיע לקבוצה אחרי ששיחק בליגה הפלסטינית, ואחרי שכבר נסגר חלון ההעברות בליגה. כמו כן, לטענתם לשחקן אין אישור העברה בינלאומי מאחר וחלון העברות בליגה הפלסטינית היה סגור בעת עזיבתו.
 

מנגד, לטענת שגב שלום הרישום של השחקן בוצע כהלכה ולפני תום מועד חלון ההעברות, וכי הוא מחזיק באישור העברה בינלאומי חתום ע"י קבוצתו בליגה הישראלית עירוני כסייפה, אך בליגה הפלסטינית אפשרו לו לשחק ללא ביצוע העברה בפועל.

 

ההתאחדות לכדורגל עירבה בנושא את ויצמן יער כדי לבדוק את הטענות של מכבי חורה, כשכעת כל עיני הפלייאוף נשואות לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל שעתיד לקבל החלטה. בינתיים שלושת הקבוצות שכבר העפילו לפלייאוף נמצאות בחוסר וודאות טוטאלי בנוגע לזהות העולה הרביעית. 

 

בתום החקירה הוחלט שאת הנושא יצטרך לבחון בית הדין של ההתאחדות לכדורגל ולקבוע האם מכבי חורה תשחק בפליאוף העליון של ליגה ג' דרום על חשבונה של שגב שלום, רק שהסאגה מתנהלת זמן רב ולא ברור מדוע ההתאחדות לכדורגל לא מסיימת את הפרשה ומגיעה להחלטה, כל זאת בזמן שמשחקי הפלייאוף העליון כבר משוחקים. כשכעת לא ברור אם מחר (שישי) יתקיימו משחקי הפלייאוף העליון בליגה ג׳ דרום. 

 

אחד משחקני הקבוצות שהעפילו לפלייאוף העליון אמר: ״זה בושה שההתאחדות לכדורגל משאירה אותנו ככה באוויר בלי לדעת את זהות היריבה, אם היינו בליגה א׳ זה לא היה קורה.״

 

גורם נוסף מאחת הקבוצות אמר: ״מתייחסים אלינו כאילו אנחנו שחקנים סוג ב׳ ושוכחים שיש פה מאבק על עליית ליגה. בושה להתאחדות״

 

תגובת ההתאחדות לכדורגל: ״בוקר טוב, 
הדיון במקור היה אמור להתקיים ממש לפני שהתחיל ירי הרקטות, אבל בגלל המצב הביטחוני הוא נדחה.במקביל התבצעו בדיקות מול פיפ״א לגבי סטטוס השחקן אצלם (לאיזו התאחדות הוא שייך שלנו או של הפלסטינית).
ביום רביעי שעבר (לפני 9 ימים), הסתבר סופית כי הוא שוחרר רשמית להתאחדות הפלסטינית ושגב שלום לא הגישה עבורו בקשה לשחרור בינלאומי. עורך דינו והתובע שלנו הגישו הצהרות חדשות לבית הדין ועד שבית הדין בין אותן, הוחלט שהדיון יתקיים ביום א׳ הקרוב.
בשלב זה הוקפאו המשחקים בפלייאוף העליון. הם אמורים לחזור ביום ג׳ הקרוב, בכפוף כמובן למתן החלטה של בית הדין המשמעתי שלנו, עם משחק ההשלמה מהמחזור הראשון.״

שחקן המריבה עאטף אבו בלאל (צילום דן בונבידה)

הוסף תגובה
תגובות