תחזית ליגה א׳ דרום: לירן ביטון מארחת את משה סידי

איזה מחזור מחכה לנו בליגה א׳ דרום, ואחרי מאבקי פלייאוף לא פשוטים בשישי הקרוב יכול להיקבע זהות העולה לליגה הלאומית. השבוע בחרתי לארח את משה סידי, עיתונאי מעל לשלושה עשורים, פרשן שבת של כדורגל ועורך ומגיש ״ספורט סידי״ באונליין טי.וי. סידי הוא ממייסדי מכבי ״קביליו״ יפו, שם שימש כמ״מ היו״ר ויו״ר מחלקת הנוער של האגודה. סידי חושב שיפו תנצח את האדומים, ושחולון והבקעה יפרדו בתיקו. ומה עם שאר התוצאות? שווה לקרוא!

  • על ידי: לירן ביטון
  • 29-04-2021
  • 16:16

פלייאוף עליון: 

הפועל ״אדומים״ אשדוד – מכבי ״קביליו״ יפו:

לירן: וואוו איזה מפגש מטורף, משחק שעונה שלמה מתרכזת לתוכו! מצד אחד אשדוד וסגל הכוכבים הנוצץ שלה, שמאז עזיבתו של יובל נעים לוהטת, מציגה יכולת טובה וגם מביאה תוצאות. מנגד, קבוצת האוהדים מיפו , שילוב של ניסיון ורעב שעליהם מנצח איציק ברוך, אישיות מיוחדת מאוד בנוף של הליגות הנמוכות. מצד אחד הניסיון ומצד שני הכישרון, משחק שקשה מאוד להמר עליו כי כבר נוכחנו לראות העונה שהכל יכול לקרות במשחק נתון. שתי קבוצות שאני אוהבת ומעריכה מאוד ואני אלך על תיקו, ומכאן אאחל לשתיהן בהצלחה.

 

סידי: משחק שבו כל תוצאה יכולה להיות. אשדוד אומנם יכולה לגמור סיפור במשחק בשישי ולעלות, אבל יפו רוצה ליגה לאומית לא פחות. משחק שתיקו טוב רק לאשדוד. הלב הולך מהיום שפעם לראשונה עם הלבנים. ניצחון ליפו.

 

האם הקהל מיפו יחגוג באשדוד? (צילום: דן יידוב) 

 

הפועל בקעת הירדן  - ירמיהו ״גריל טאון״ חולון:
לירן: שתי קבוצות שרשמו עונה סדירה מדהימה ויכול להיות גאות בזה!! מצד אחד הפועל בקעת הירדן, הפתעת העונה! אף אחד לא חשב אי שם בבקעה שהקבוצה תגיע להישג שכזה, ולבסוף קיבלנו את אחת מהקבוצות האטרקטיביות ביותר העונה. מהצד השני חולון, שרשמה עונה סדירה אדירה, ויש לה בעלים חזק בדמותו של רונן קנפו ששהצהיר כי הוא רוצה להגיע לפלייאוף ומשם כל השאר זה בונוס, לצד צחי אילוז שעושה עבודה נהדרת. חולון ללא נקודות עדין בפלייאוף, ומגיע לה לסיים את הפלייאוף בטעם טוב, מנגד קשה מאוד לשחק בבקעה ולכן אני צופה תיקו! 

 

סידי: חולון לא ניצחה עדיין בפלייאוף העליון, אבל הייתה ראויה לפחות לנקודה בחלק מהמשחקים. קשה לשחק בבקעת הירדן שהיא קבוצה שהפתיעה את כולם, כולל את עצמה. לדעתי הגיע הזמן של חולון להביא נקודות. תיקו
 

פלייאוף תחתון:

בני לוד – הפועל אזור:

לירן: אם היו שואלים את אנשי אזור בתחילת העונה האם הם מאמינים שהם יהיו במיקום הזה בשלב הזה, כנראה שהיו אומרים שזה רחוק מהמציאות. ובכל זאת אזור עשתה עונה טובה, ליאור ראובן הוביל את הקבוצה בצורה מצוינת, והחיזוקים התאימו כמו כפפה ליד! אזור יכולה ללכת לים ולהתכונן לעונה הבאה. מנגד לוד, רשמה במחזור הקודם ניצחון תחת הובלתו של המאמן המנוסה יוסי חכים, וזאת על שמשון כפר קאסם. אך לוד נועלת את הטבלה ועלולה לסיים את העונה בירידה. מה שבלט במחזור האחרון הוא האיכויות של השחקנים הצעירים, ואם חכים היה מגיע מוקדם יותר כנראה שאפקט המאמן היה עוזר, ובכל זאת בני לוד היא זו שצריכה יותר את הנקודות והיא גם תנצח! 

 

סידי:אזור מגיעה רגועה. היא בליגה תישאר. בני לוד לא יכולה להרשות לעצמה לאבד נקודות בבית. זה גם לא יקרה. ניצחון ללוד כי אין לה ברירה אחרת.  


מכבי יבנה – מ.כ אור יהודה:
לירן: קרב תחתית לוהט, משחק של להיות או לחדול!! התוצאה של משחק שכזה תכריע את עתידן של הקבוצות. יבנה אחרי משחק מאכזב מול מכבי הרצליה, שכבר הבטיחה הישארות ועלתה עם שחקני נוער ובכל זאת החבורה של זוזוט לא הצליחה לקחת נקודות. אורי יהודה מצידה מלבד הבעיות סביב הקבוצה העונה, סיימה מול דימונה בתיקו מאופס. המצב הוא כזה אור יהודה במקום שמוביל למבחנים עם 19 נקודות, יבנה מקום אחד מעל עם 21 נקודות, ניצחון של אור יהודה ויבנה מסתבכת במקום שמוביל למשחקי המבחן. על כר הדשא יהיה קרב לחימה אדיר שבסופו, אור יהודה תנצח. 

 

סידי: משחק שהוא מלחמה נגד המבחנים, אולי אפילו נגד הירידה. יבנה רוצה לברוח כמה שניתן משם והיא עוד משחקת בבית. מצד שני אור יהודה צריכה את הנקודות לא פחות. לדעתי הן יישארו ביבנה. ניצחון ליבנה.

 

 

יוסי זוזוט חייו לעורר את שחקניו לקראת אור יהודה (צילום: אבייתר ברק) 


הפועל מרמורק – מכבי שעריים:

לירן: איך אני אוהבת את הדרבי של רחובות, כל פעם מעורר עניין ומסקרן מחדש. אחרי ששתי הקבוצות הבטיחו את ההישארות בליגה, ומרמורק התאוששה מהעובדה שהיא לא העפילה לפלייאוף, אני בטוחה שהדרבי הזה יאללה מלא עניין ודרמה! שתי הקבוצות מרחובות תופסות את המקום הראשון והשני בטבלה, וזה מדהים כי בשעריים אפילו לא חלמו על כך! פעמיים הם כבר נפגשו העונה, המפגש הראשון הסתיים בתיקו מאופס, והשני בניצחון כחול, אך לדעתי הדרבי הקרוב יהיה צבוע באדום ניצחון למרמורק.

 

סידי: כל פרשנות לא תופסת בדרבי. שתי קבוצות שרחוקות מהבלגן בתחתית. לדרבי תמיד יש חוקים משלו, במיוחד ברחובות. במרמורק לא שוכחים שהשאירו נקודה במפגש האחרון שהשאיר אותה בפלייאוף התחתון. מרמורק לא תרצה שעריים תעבור אותה בטבלה, גם אם זה לא ישנה כלום. ניצחון למרמורק


שמשון כפר קאסם – מכבי הרצליה:

לירן: שתי הקבוצות שהיו בטוחות שהן יפגשו שוב העונה במסגרת הפלייאוף העליון, אך מצאו את עצמן בתחתון כשהן הבטיחו הישארות בטוחה בליגה. מצד אחד כפר קאסם, בעונה מסויטת מבחינתה כיוונה גבוהה ונפלה נמוך, וצריכה לעשות חושבים לקראת העונה הבאה וגם חריש עמוק כי בכפר קאסם יש אנשי כדורגל טובים ומגיע לקבוצה שמשקיעה כל עונה לעלות לליגה הלאומית. כפר קאסם מגיעה למשחק אחרי הפסד לנועלת הטבלה לוד, אבוי לכפר קאסם!, מנגד הרצליה האטרקטיבית של עידן בראון, מגיעה למשחק אחרי ניצחון על יבנה בתוספת הזמן, כשבסגל הקבוצה לא פחות משמונה שחקני נוער, שאפו לבראון שמשתף שחקני צעירים. זה הוא יותר משחק של כבוד מאשר משמעות, ושתי הקבוצות יבואו להילחם על כבודן! עידן בראון הוכיח שהוא ווינר אמיתי והנקודות ילכו לקבוצתו. 

 

סידי: משחק של קבוצות שיישארו לעוד עונה בליגה א'. משחק שהן צריכות ליהנות ממנו, בלי טאקטיות ובלי לחץ ואלי אפילו לתת דקות לצעירים. כפר קאסם תנצל את יתרון הביתיות לנצח. ניצחון לכפר קאסם.

 

 

האם עידן בראון ושחקניו ירשמו ניצחון על כפר קאסם (צילום: יח״צ) 

 

הכח עמידר ר״ג- עירוני אשדוד:
לירן: אוהדי הכח עמידר רמת גן פרסמו במהלך הימים האחרונים פוסטים ברשתות החברתיות ונפרדו מליגה א׳, והאמת זה עצוב כי הכח זה מועדון עם מסורת, שטיפח שחקנים צעירים ושימש עבורם מקפצה לליגות הגבוהות ועם קהל אוהדים מסור. הפסד במשחק הזה והכח יורדת סופית, למרות שהירידה היא כבר בלתי נמנעת. מכאן אני שולחת מסר לאוהדים הסגולים, בתקווה גדולה שיחזרו מהר מאוד לליגה א׳, ואני בטוחה שאיציק זוויגי ואנשי המועדון יעשו את זה מהר מאוד. מנגד, עירוני אשדוד מתפרקת אל מול מרמרוק וגם נפרד מהשחקן אולי הכי משמעותי שלה העונה אופיר טקיאר. במועדון יש הרבה בלאגן ובעיקר חוסר יציבות, הקבוצה הייתה במרכז טבלה ולא הצליחה לשמור על זה והפסד להכח עלול לסבך אותה יותר. אני מהמרת שבאשדוד יתעשטו וירשמו ניצחון. 

 

סידי: הכח יכולה לרדת לא רק רשמית אלא גם מעשית לאחר המחזור הזה. היא לא תרצה שזה יקרה. מצד שני זה בלתי ניתן כנראה לשינוי כבר. עירוני אשדוד צריכה כל נקודה להתרחק מהמבחנים. זה מביא אותנו לחולקת נקודות. תיקו 

 

הפועל אשקלון- עירוני כסייפה:

לירן: לא ברור מה קורה בכסייפה , אבל הקבוצה חייבת להתעשט ומהר!!! הקבוצה רק עלתה ליגה בעונה הקודמת, ורוצה לתקוע יתד אבל רושמת הפסד לנורדיה שנלחמת על חייה, ועוד הפסד אחד והיא ממשיכה להסתבך. מנגד, אשקלון לא רשמה עונה גדולה ויש שיגידו שאפילו מאכזבת מצידה, אבל בדרך להבטיח הישארות ולחשב מסלול מחדש לקראת העונה הבאה. כסייפה חייבת את הנקודות יותר מאשקלון, שמצידה לא תעשה לה חיים קלים ואני צופה תיקו!

 

סידי: לכסייפה יש בעיקר מה להפסיד. אשקלון את הנקודות להישאר בליגה תשיג, במוקדם או במאוחר. אבל למה לא מוקדם אם אפשר. ניצחון לאשקלון.

לירן ביטון מארחת את משה סידי, תחזית ליגה א דרום

הוסף תגובה
תגובות
  1. ניצחון (הרואה והלא נראה 29-04-2021, 16:25)
    אור יהודה מחר מנצחת את יבנה תרשמו את זה
  2. חיים בסרט (המוכתר משעריים 29-04-2021, 17:07)
    ולמרות כל התחזיות רחובות תמשיך להשאר כחולה,כי בשעריים נלחמים בשביל הסמל ,במרמורק זה נטו שכירי חרב.שבע שנים מרמורק לא נצחה
  3. טעות (החכם 29-04-2021, 17:24)
    רחובות גם מחר תשאר כחולה
  4. אור יהודה (לרואה ואינו נראה 29-04-2021, 18:32)
    אתה כנראה נראה ולא רואה , מחר אור יהודה נקודה אחת מירידת ליגה ... לו מנצחים אור יהודה מפסידים , דימונה מנצחת . נגמר הסרט שלכם אתם לא ראויים לליגה א.
  5. מלחמה (מאיר 29-04-2021, 22:12)
    שעריים באש ובמים, מרמודרק זה שם של מחלה,