במגמת שיפור: דימונה גברה על לוד 0-1

רגע לפני משחקי הפלייאוף התחתון, בני לוד אירחה את מ.ס דימונה לקרב תחתית לוהט קריטי. אחרי מאבק עיקש בין שתי הקבוצות, יוסף טוואבה כבש שער ניצחון אדיר, שלישי ברציפות עבור דימונה, והביא נקודות חשובות לקבוצתו במסע ההישארות. מנגד בלוד אפקט המאמן עדין לא עובד והיא מסובכת עמוק בתחתית כדימונה פתחה ממנה פער של 6 נקודות

  • על ידי: לירן ביטון
  • 13-04-2021
  • 09:05

בני לוד ומ.ס דימונה נפגשו אמש (שני) במסגרת מחזור השלמה, ורגע לפני משחקי הפלייאוף התחתון. שתי הקבוצות הגיעו למשחק כשהן נועלות את הטבלה, כשדימונה במקום השמיני עם 14 נקודות ובמומנטום מצוין אחרי שני ניצחונות רצופים על יבנה והרצליה. מנגד, לוד הקבוצה המאכזבת של העונה קבורה עמוק בתחתית הטבלה ומגיעה למשחק אחרי שלושה הפסדים רצופים ומאמן חדש בדמות יוסי חכים על הקווים.  

 

המשחק נפתח בצורה שקולה, וככל שחלפו הדקות המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, והקבוצות התקשו לייצר מצבים וירדו להפסקת המחצית בתיקו מאופס. המחצית השנייה נפתחה בשליטה של לוד, אך לדימונה יש הגנה טובה שקשה לפרוץ ושוער מצוין בשער בדמות גל נבון. היה נדמה שאנחנו לקראת תיקו מאופס טיפוסי של סוף עונה, אך בסופו של דבר מה שהכריע את המשחק הוא החילוף המנצח של רונן ווינשטיין מאמנה של דימונה. 

 

יוסף טוואבה כבש שער בדקה ה-68 מבישול של ליאל זגורי שממשיך את במומנטום החיובי מהמחזור הקודם. טוואבה שעלה מהספסל חמש דקות לפני השער, הביא נקודות חשובות לקבוצתו שמצליחה לשמור על המומנטום החיובי עם ניצחון כבר מחזור שלישי ברציפות. 

 

לסיכום: דימונה רשמה ניצחון קריטי וחשוב במסע ההישארות שלה. אומנם היא ממשיכה להיות מדורגת במקום השמיני, אך היא פתחה פער של 6 נקודות מיריבתה לתחתית לוד, ומתחילה להתקרב ליבנה ואור יהודה אותן תפגוש שוב בפלייאוף. דימונה מוכיחה שהמיקום שלה בטבלה לא משקף את היכולת שלה, ואין ספק שמגיע שאפו אדיר לרונן ווינשטין וישראל אברג׳יל שעושים עבודה מצוינת, והצליחו לחולל שינוי בקבוצה שעד לא מזמן סומנה כמועמדת פוטנציאלית לירידה.

 

הגנת מ.ס דימונה ממשיכה להוכיח שקשה לפרוץ אותה, והיא אחת מההגנות הכי טובות בליגה, כשבראשה פיראס עוואד שנותן הרבה שקט, וגל נבון השוער שרשם משחק מצוין ושוב שומר על שער נקי כבר שלושה מחזורים ברציפות שאפו! דימונה עדיין במאבקי הישארות, ואם היא תמשיך ביכולת הזאת היא תצליח להבטיח את מקומה בליגה. 

 

 

שאפו לצמד המאמנים של דימונה רונן ווינשטין וישראל אברג׳יל על שלושה ניצחונות רצופים (צילום: יח״צ) 

 

באשר לסאגת ההרחקות של יוסף טוואבה: 

תחת הכרטיס של טוואבה בהתאחדות מופיעים 2 כרטיסים אדומים, משמע שני אדומים ישירים ולפני תקנון ענישה קצובה משמעותם שתי הרחקות. במשחק מול אור יהודה שבו השחקן הורחק, שופט המשחק הוציא כרטיס אדום לטוואבה אחרי שריקת הסיום, למרות ששופט לא אמור להוציא כרטיס אחרי השריקה, זאת במקום רק לציין תקרית בדו״ח השיפוט והרחקה משמעתית, וזהו אותו אדום שני שרואים בהתאחדות.

 

תקרית אחרי משחק היא הרחקה ללא כרטיס אדום, אלא דין משמעתי שבו ניתן לצפות תחת החלטות בית הדין. והשחקן אכן נשפט בבית דין וגם יצא זכאי בנוגע להעלבת שופט, אך אשם בנוגע להתנהגות בלתי הולמת.

 

שני כרטיסים אדומים מופיעים בהתאחדות, אך השחקן נשפט בבית הדין ולכן מול אור יהודה לא היה צריך להישלף כרטיס 

 

 

מה שלא ברור בסיפור איזה עונש תקף? ומה ההסבר לכך. האם אלו שני האדומים הישירים שבגינם אסור היה לו להשתתף, או עונש בית הדין שבגינו כן יכול היה ליטול חלק ביריבות. ההתאחדות טוענת כי אכן השופט לא היה צריך להוציא כרטיס אדום באותו משחק, אך השחקן שותף מול בני לוד כשורה לטענתם. ושוב אנחנו נתקלים בבעיות שיפוט מנפלאות הליגות הנמוכות שעלולות להכריע משחקים חשובים. 

דימונה עם ניצחון שלישי ברציפות (צילום: יח״צ)

הוסף תגובה
תגובות
  1. חכים מה לך ולכדורגל (ירון 13-04-2021, 17:28)
    איך קבוצות לוקחות את המאמן הכושל הזה ? אין לו מושג מה לו ולכדורגל