רק איחוד

אבי לוי מנהל אגף הליגות הנמוכות בהתאחדות,בטוח שלקבוצות הפריפריה אין זכות קיום בליגות הגבוהות של הכדורגל הישראלי."רק איחוד משאבים וכוחות של קבוצות בפריפריה, בגיבוי ראשי ערים,יכול להיות מתכון להצלחה".

  • על ידי: יצחק סולומון
  • 29-12-2010
  • 12:50

"צריכים להיות ריאלים. לקבוצות הקטנות מהפריפריה אין זכות קיום ברמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי. רק איחוד משאבים וכוחות של קבוצות בפריפריה, בגיבוי ראשי ערים, יכול להיות מתכון להצלחה", אומר אבי לוי, מנהל אגף ליגות חובבניות בהתאחדות לכדורגל, ובעבר מנכ"ל הפועל בית שאן.
וכאשר אבי לוי מנפק את התחזית הפסימית שלו, הוא ממהר לשלוף דוגמאות. "הפועל בית שאן היו בליגה הראשונה והתפרקו. גם הפועל טבריה הייתה ונעלמה. נצרת עילית ואחי נצרת היו בליגת העל והים הן תחת נאמן. קריית שמונה? יש להם מזל גדול שאימץ אותם אדם בסדר גודל של איזי שירצקי. אלמלא הוא, גורלם היה כשל נצרת עילית ואחי נצרת".


-יש כאלה שישמעו את הדברים שלך ויגידו שאתה נגד הקטנות
"בכלל לא. יש קבוצות קטנות שאין להן מה לחפש בליגה הלאומית. קחו למשל את הפועל עפולה ואת אסי גלבוע. אין להן מגרש מתאים לליגה הלאומית, אם יעלו יצטרכו לארח במגרש אחר, אז בשביל מה לעלות? זה לא שיש לי משהו נגדן, ואם ראשי הערים או היו"ר רוצים לעלות ומסוגלים לעלות לא אני אהיה זה שאמנע מהן, אבל שלא יתלוננו אחר כך שלא נותנים להם לשחק בבית".


-גם הפועל נצרת עילית שיחקה עונה אחת מחוץ למגרשה הביתי והיום הרוויחה מגרש מצוין
"הפועל עכו משחקת כבר שנתיים בנצרת עילית. ג'ת/ אהלי לא מארחת באום אל פאחם כי אין שם תאורה. זה רציני? קריית שמונה קיבלה ארכה של חצי שנה לבנות יציע ותאורה, ולאף אחד לא היה ספק שאיזי שירצקי יעמוד במשימה, אבל יש קבוצות שאתה לא כל כך יכול לסמוך על ההבטחה שלהם, כי הדברים לא תלויים בהם, הם תלויים בראשי הערים, וכאן לפעמים נכנסת הפוליטיקה למגרש. לא פעם ולא פעמיים אני שומע ראש עיר זה או אחר אומר שעדיף להשקיע בחינוך מאשר בכדורגל, ואני לא מבין את זה. כדורגל זה לא חינוך? אין כאן מסגרת למאות ילדים שלא צריכים להסתובב ברחובות? הגישה שלהם היא אנטי כדורגל".


-אתה נשמע אנטי פריפריה
"אני בפירוש לא נגד הפריפריה, הרי ממנה הגעתי, אבל אני מציאותי. קבוצות בליגות הנמוכות לא מסוגלות לגייס ספונסרים, וקבוצה שתלויה תלות מוחלטת בראש העיר שלה, אין לה זכות קיום. הנה למשל הפועל עפולה ואסי גלבוע. היום יש להם ראשי ערים שמשקיעים סכומי עתק לעלות, אבל מה יקרה אם הם יתחלפו ויבוא ראש עיר שלא אוהב כדורגל? זה יהיה אסון לקבוצות. אני מסתובב באזור המרכז, ושומע את מכבי עמישב פתח תקווה אומרים שמספיק להם ליגה א', ובחיים לא יעשו מאמץ כדי לעלות יותר גבוה".

 

אבי לוי(ראשון מימין),"אני הגעתי מהפריפריה בפירוש לא נגדה".(צילום:אתר goool)


-עם כל הכבוד לעמישב פתח תקווה, הם הקבוצה השלישית בעיר שלהם, לעומת הפועל בית שאן, נצרת עילית, אחי נצרת, הפועל עפולה ואסי גלבוע שהן הקבוצות המובילות ביישובים
"איזה מובילות? אתה יכול להשוות עיר כמו פתח תקווה עם 300 אלף תושבים לעיר כמו בית שאן עם 15 תושבים? קבוצות בלי ספונסרים שתלויות כל כולן ברשות המקומית. זה מתכון לכישלון בדוק".


כדורגל הוא גם פנטזיה, חלום. עד היום בבית שאן ובנצרת עילית חולמים על ימי ליגת העל. אתה יכול למנוע מהאנשים לחלום?
"לא יכול למנוע ולא רוצה למנוע, אבל אני שואל מה נשאר היום מבית שאן ומנצרת עילית? אני שואל האם הסיבוב בליגת העל עשה להן משהן, לא עדיף היה להסתפק במועט כמו מכבי עמישב, ושתהיה קבוצת כדורגל?".
 

-אתה מדבר על קבוצה אזורית. איך אתה יוצר הזדהות של כל כך הרבה גורמים במשהו משותף? מה לנצרת עילית ולבית שאן? הרי אסי גלבוע ועפולה השכנות בקושי מסתדרות
"זה תהליך שלוקח זמן. זה לא משהו שניתן לבנות מהיום למחר. צריך לבנות קבוצה על טהרת בני המקום, שרק צעירים מקומיים ישחקו בה. הקבוצה תהיה מודל ליקוי לכל שחקן צעיר. הפועל בית שאן החזיקה מעמד חמש שנים בליגה של הגדולות אך ורק בגלל שהייתה לה תשתית של שחקני בית מצוינים. אין מה לעשות, זה המתכון. מסורת זה לא משהו שנבנה ביום אחד, ואני מאמין שאם יהיו הצלחות זה יהיה יותר קל. כמובן שפרויקט כזה זקוק לתמיכה ולגיבוי של כל ראשי הערים. בלעדיהם זה לא יכול להצליח".


-אתה אומר שבלי ספונסר משמעותי אי אפשר להצליח, והישענות מוחלטת על הרשות המקומית סופה כישלון. בבית שאן היה לכם את צינות 200. האם עזיבתה בזמנו היא בכייה לדורות?
"בוודאי, אין לי צל של ספק. זה שרוני דואק והאנשים שלו לא נמצאים בבית שאן זו בכייה לדורות. אלו אנשים יקרים שהיו צריכים לעשות הכל כדי להשאיר אותם. הם באו מאהבה, מתוך רצון לתרום, לא רצו כלום לעצמם. אחרי שהלכו אמרו שדנקנר יחליף אותם, אבל עד היו מחפשים את דנקנר. בכל פעם שהיה בלאגן בבית שאן שלפו את השם דנקנר. את הסוף של הקבוצה כולם יודעים. אין לי ספק שאם ציונות 2000 היו נשארים, הפועל בית שאן הייתה קיימת היום, ומשחקת ברמות הכי גבוהות של הכדורגל הישראלי. היום יש בכל קבוצה בצפון שחקנים מבית שאן, וזה תודות לימים שציונות 2000 ניהלו את מחלקת הנוער".


-משפט לסיום?
"אני זוכר את ראש העיר נצרת עילית, מנחם אריאב, בעיצומן של חגיגות העלייה לליגת העל, מצהיר ש'אנחנו לא נהיה כמו הפועל בית שאן'. אני חושב שכל מילה נוספת מיותרת".
 

הוסף תגובה
תגובות
  1. כרטיסי כניסה של נכי צהל (עמנואל רוזנשטיין 20-09-2017, 13:06)
    השנה נתקלתי בדבר לא יפה מצד הנהלת מכבי יפו החליטו לא למכור כרטיס לנכי צהל אני אוהד הקבוצה ושנים מכרו טענתו של טל משיח הוא שהשנה חוסכים לדעתי זאת חובתם מכיון שלדעתי ישנה הוראה למכור כמות מסוימת של כרטיסים בקשתי היא להורת להם בכל מגרש אחר אני מקבל את זכותי וישנם עוד כמה כאלה שסירבו למכור להם כרטיסים תודה