"איך יכול להיות שאני לא מבוטח?"

עו"ד אסף כהן מסביר לנו מדוע שחקנים מגיעים למצב בו הם שואלים את עצמם את השאלה הכה חשובה הזאת, וממליץ איך לנהוג בעת חתימה חוזה חדש ומה לדרוש... מהן עלויות הביטוח? והאם כדאי לעשות ביטוח באופן עצמאי...

  • על ידי: מערכת גולר
  • 06-03-2019
  • 11:54

"איך יכול להיות שאני לא מבוטח?"

לאחרונה משרדנו שומע את המשפט הנ"ל בתכיפות רבה. הסיבה לכך פשוטה מאוד, שחקנים בליגות הנמוכות עדיין לא הפנימו את התיקון לחוק שנכנס בשנת 2017, ובעצם הסיר את עול הביטוחים מהקבוצות בליגות הנמוכות.

 

אז מה זה אומר בקצרה ומה משרדנו מציע?
"שחקן המשתכר מעל שכר המינימום ביחס לשעות עבודתו בקבוצה (באזור 1,500 ₪ בהתאמה לשלושה-ארבעה אימונים שבועיים) אינו חייב בביטוח תאונות אישיות ספורטאים ע"י הקבוצה".
כלומר המדינה מטילה את האחריות לפיצוי על המוסד לביטוח לאומי שיכיר בפציעה כתאונת עבודה וישלם את הפיצויים, יחד עם זאת חשוב לציין כי לקבוצה יש זכות לבטח כל שחקן ללא קשר למשכורתו ולפי בחירתה בלבד, בליגות ב' ו-א' ישנן מספר מועט של קבוצות שבוחרות לבטח את כלל שחקניהן ללא קשר למשכורת החודשית, כך יוצא ששחקן שנפצע חלילה, נהנה משני העולמות - גם פיצוי מביטוח לאומי וגם פיצוי מהביטוח ספורטאים. מדובר בתוספת של סכומים משמעותיים.

 

המלצתנו הינה לדרוש במעמד חתימת החוזה, ביצוע של ביטוח ספורטאים גם במחיר של תשלום אישי על הביטוח עצמו). סכומים נעים בין 900 ל 2,500 ₪ תלוי בליגה (לחילופין בטחו את עצמכם בביטוח פרטי).

 

לייעוץ משפטי ניתן לפנות:

טל'- 072-2128686 , פקס: 072-2600680

הכותב הינו עורך דין כהן אסף שותף במשרד עורכי דין להב את כהן המתמחה בנזקי גוף.

הוסף תגובה
תגובות