מהפך מוצדק: אום אל פאחם גברה על 'רובי שפירא' חיפה 2-1

'רובי' הייתה בכושר נפלא במחזורים האחרונים, אבל אום אל פאחם קבוצה עם סגל שחקנים ותקציב מהגדולים בליגה, גברה עליה בצדק, למרות שער יתרון יפה של משה דבורה. רן רול ואיילון אלימלך עשו מהפך מוצדק. מיקי קופל: "תיקו היה משקף". אחמד אבולעם: "הגיע לנו הניצחון, היינו עדיפים"

  • על ידי: אוהד רון
  • 03-11-2018
  • 12:44

המחזור השמיני בליגה א' צפון הפגיש שתי קבוצות שנמצאות בכושר הכי טוב בליגה. הפועל אום אל פאחם שמאז שהחזירה את המאמן שמעון הדרי במקומו של מוריס אוזן, פשוט נראית נפלאה ומציגה כדורגל נהדר ומנצחת את המשחקים בצדק רב תוך כדי תצוגת כדורגל נפלאה. התארחה אצל 'רובי שפירא' חיפה, שבנויה משחקנים צעירים מאד, אך גם מאד מוכשרים ועשו מספר ניצחונות רצופים, ובאמצע השבוע הפסידו לנס ציונה במסגרת הגביע, הגיעו למשחק מול אום אל פאחם קצת עייפים אך עדיין רוצים לנצח כל יריבה שמגיעה להם בדרך. תקציבה של אום אל פאחם גדול מתקציבה של 'רובי' לפחות פי 4, כשבסגל של פאחם מופיעים השחקנים אולי הכי מנוסים בליגה. 

 

מאז הגעתו של שמעון הדרי, אום אל פאחם נראית נהדר! (מאור אלקסלסי)

 

המשחק נפתח ביתרון ברור לאום אל פאחם שעלתה למשחק בידיעה שהמוליכה בני זלפה הפסידה בבית להפועל ירושלים, וידעה שניצחון שלה יעלה אותה למקום הראשון בטבלה. אום אל פאחם פתחו את המשחק חזק וניסו להכריע מהפתיחה. כאשר 'רובי' בעיקר מסתגרת, אבל מראה גם יכולות חזקות בעיקר ביציאה למתפרצות מהירות וסופר מסוכנות. 

 

בדקות ראשונות שחקני אום אל פאחם מנסים, תוקפים ומחזיקים יותר בכדור, ושחקני 'רובי' מתגוננים ויוצאים למתפרצות, כאשר אחת מהן בדקה ה-22 לערך, המגן  הימני היימן חמזה הקשית כדור מעל ההגנה של אום אל פאחם, משה דבורה הגיע ראשון לכדור והקשית מעל חיים זיסקינד שער ענק. 0-1 ל'רובי'. 

 

חיים זיסקינד נכנע לשער גדול של משה דבורה (מאור אלקסלסי)

 

תומר ליטבינוב מאושר מן הצד השני (מאור אלקסלסי)

 

בדקה ה-30 ליעד מרדכי מקבל כדור מאביאל אסרף והוכשל ברחבה יש להגיד בבירור, השופט היסס ולא שרק פנדל והחמיר בכך שהוציא צהוב לחלוץ 'רובי' רק כדי להצדיק שלא היה פנדל. גם אם לא היה פנדל אין מקום לצהוב.

 

משה בן לולו מנסה לסכן את שערה של 'רובי' (מאור אלקסלסי)

 

חמש דקות לסיום המחצית, רן רול מאום אל פאחם ניצל הרחקה לא טובה של חמזה המגן מתוך הרחבה, ובבעיטת יעף משהע מטרים בעט, כבש, הרים את הרשת וקבע 1-1 מוצדק כאשר פאחם ממשיכים לתקוף ולנסות להכריע את המשחק עד המחצית אך ללא הצלחה.

 

רן רול כובש וחוגג את השוויון (מאור אלקסלסי)

 

את המחצית השנייה אום אל פאחם פתחו טוב יותר וניסו לכבוש, בעיקר עם הקשתות לרחבה עם המגן המצוין רחמים צוקול שלא מפסיק לתקוף. צוקול מגן מעל הליגה כבר מספר מחזורים, שחקן בעל טכניקה מעולה ופריצות על הקו והכנסת כדורים להתקפת קבוצתו. 

 

טעות קשה של עידן ויצמן (מאור אלקסלסי)

 

דקה לסיום המשחק, רחמים צוקול מרים כדור מצד מימין ואיילון אלימלך ניצל טעות קשה של הגנת 'רובי', כאשר כנראה העייפות הכריעה פה אבל עידן ויצמן השתהה ולא היה ערני מספיק להרחיק את הכדור. הכדור כאמור הגיע לאיילון אלימלך שנוגח מקרוב וקובע מהפך, 2-1 לאום אל פאחם.  

 

איילון אלימלך כובש וקובע מהפך עבור אום אל פאחם (מאור אלקסלסי)

 

בתוך תוספת הזמן, היימן חמזה המגן השמאלי של 'רובי' ביצע עבירה לא מחויבת על איילון אלימלך וספג כרטיס אדום ו'רובי' נשארת בעשרה שחקנים עד לסיום. אום אל פאחם מנצחת ועולה למקום הראשון על חשבונה של בני זלפה.

 

מועמר קראקה וחיים זיסקינד חוגגים ניצחון חשוב (מאור אלקסלסי)

 

אחמד אבולעם יו"ר אום אל פאחםאמר בסיום: "ניצחון מתוק, נגד קבוצה מאד טובה ועיקשת. הם עמדו יפה על המגרש וסגרו טוב מאחור. התוצאה משקרת! היינו צריכים לנצח בתוצאה יותר גבוהה, היינו עדיפים עליהם לאורך כל המשחק אבל בכל אופן ניצחון חשוב להמשך הדרך. שאפו ענק לשחקנים שלנו שמפיגור של שער הפכו את התוצאה וניצחו את 'רובי' שנמצאים בכושר מצוין. אנחנו במקום ראשון עכשיו לאחר שהתחלנו את הליגה במקום האחרון עם מינוס שתי נקודות. הליגה עוד צעירה ואנחנו מאמינים בדרך שלנו ומאמינים שנעלה ליגה בסיום העונה".

 

רן רול, כובש שער השוויון עבור אום אל פאחם אמר: "היה משחק לא קל נגד יריבה טובה מאד. אבל שלטנו ברוב שלבי המשחק והניצחון הגיע לנו בצדק. הראינו הרבה אופי שחזרנו מפיגור, והפנים לשבוע הבא למשחק מול כפר כנא. לגבי המקום הראשון בליגה, צריך להמשיך ככה. אנחנו רק בתחילת הדרך. שיהיה לנו בהצלחה בהמשך".

 

שחקני 'רובי' מאוכזבים בסיום (מאור אלקסלסי)

 

מן העבר השני, מיקי קופל המנהל הספורטיבי של הפועל 'רובי שפירא' חיפה בהתייחס למשחק אמר: ״באמצע השבוע שיחקנו במסגרת גביע המדינה מול סקציה נס ציונה, והיום הגענו ל-90 דקות נוספות מול הקבוצה הכי חזקה בליגה. אום אל פאחם היא קבוצה מאומנת ובעלת חומר שחקנים משובח. הקבוצה שלנו עמדה נכון טקטית, ויצאה למתפרצות במתוכנן. מרכז השדה עצר את אום אל פחם, והצלחנו לכבוש שער מדהים מהתקפת מעבר מבריקה, משה דבורה הבקיע שער חכם והראה מיומנות וטאצ' מדהים כאשר הקשית כדור קשה מול חיים זיסקינד. בדקה ה-30 נראה שהגיעה לנו שריקה לבעיטת 11 מטרים, לאחר הכשלה על ליעד מרדכי ברחבה, אך השופט לא פסק פנדל. לקראת המחצית ירדנו בשוויון משער לא מחויב המציאות. שיחקנו משחק לחימה והקרבה מדהים, אך אין ספק שראינו את ההשפעה של משחק גביע המדינה ב-20 הדקות האחרונות. אום אל פחם הגביהו כדורים לתוך רחבת ה-5 וכדור אחד בדקה ה-89 תפס את ההגנה שלנו חולמת וזה המחיר ששילמנו - הפסד 2:1 בדקה האחרונה. אום אל פחם תנצח הרבה קבוצות שתבואנה למשחק פתוח מולה".

על תוצאת הסיום אמר מיקי: "לדעתי, תיקו 1:1 היה משקף את עבודת הקבוצה טוב יותר. קיוויתי שיגיע יותר קהל שלנו למתחם מצוין כמו אצטדיון עכו, אך גם ה-150 שהגיעו הראו את אהבתם לקבוצה ועודדו את השחקנים לאורך כל המשחק. אנו ממשיכים הלאה בפרויקט, ומחכה לי בשבוע הבא דרבי אישי מול העיר שלי ומול מכבי עירוני קרית אתא. יהיה מרגש. שבת שלום ומבורך לכולם״.

 

למרות ההפבד, אלעד בראון יודע שקבוצתו תגיע להישגים אם תמשיך כה (מאור אלקסלסי)

 

אלעד בראון, מאמנה של רובי חיפה אמר בסיום: "מחצית ראשונה מאוד שקולה עם שער גדול של משה דבורה. במחצית שנייה אום אל פאחם שלטה יותר בכדור, אך לא הגיעה להזדמנויות מלבד שני המצבים שהיו לה. אני גאה מאוד בשחקנים שלי על המחויבות במשחק הזה למרות שלא יצאנו עם הנקודות. אני בטוח שאם בהמשך נפגין יכולת כזאת, גם הנקודות תגענה. אני מודה לקהל שהגיע לתמוך בנו".

 

שחקני אום אל פאחם חוגגים ניצחון יקר ששווה מקום ראשון (מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. יא חתיכת טמבל תסתאל בטבלה באתר התאחדות באקה מקום ראשון (סובחי 03-11-2018, 13:17)
  2. עגלות (טברייני 03-11-2018, 17:38)
    חול חול ואין מה לאכול, הנהלה של מאפיונרים אתם תשלמו ביוקר ולא תעלו , ימסוממים
  3. קבוצת רובי שפירא קבוצה עם אופי ומאמן מעולה (אשר 03-11-2018, 18:38)
    כל הכבוד לאוהדים אין עליכם לשחקנים למיקי ולאלעד הקבלות בדרך סבלנות יישר כח גדול
  4. רמה גבוהה (איברהים 04-11-2018, 08:18)
    יש משחקים בליגת העל שלא מגיעים לרמת המשחק שהיתה משתי הקבוצות...כמה הערות 1.כדאי לעתונות לסקר יותר את הליגה הזו. בעיקר הכתובה.. 2. למה מתנהגים לאוהדי הקבוצה האורחת ומושיבים אותם נגד השמש....תתבגרו קצת תתקדמו ואתם יו"ר תנו לאוהדי הכדורגל את הכבוד המגיע להם ותקבלו כפליים. 3.יש לאום אל פחם קבוצה טובה משחק הגנה מעולה רק ריף מסיקה.בן לולו חייבים לשפר את הפעולה האחרונה בתנועה עם הכדור...יותר מרוכזים ולשחק פשוט...
  5. איסה שיפוט (אריה 04-11-2018, 11:03)
    שערוריה. דפק כל הזמן את רובי שפירא. בושה צריך להעיף אותו
  6. פסיכים (טברייני 04-11-2018, 17:08)
    בתגובה הקודמת התכוונתי לאום אל פאחם החיות
  7. רובי שפירא במגרש באיתוס אתם 100% חבל ששיניתם מגרש.... (אוהד 04-11-2018, 18:15)