אחד על אחד עם אמיר כהן מ"מ יו"ר איגוד המאמנים

אמיר כהן (38), אשר אימן בעברו את קרית גת בליגה הלאומית, קרית מלאכי בליגה א' ובמחלקות הנוער של טוברוק, אשדוד ובאר שבע התחיל את העונה בצוות המקצועי של מוטי איווניר בהפועל תל אביב ומאמן קבוצת נערים א' בהפועל אשקלון מתפנה לראיון של אחד על אחד באתר 'גולר', בו הוא מדבר על פעילות איגוד המאמנים, תקופתו כמאמן בליגה הלאומית והיום כמאמן נוער בהפועל אשקלון... וגם על אחיו אלמוג...

  • על ידי: אוהד רון
  • 02-03-2018
  • 09:37

שלום אמיר, ספר לנו על הפעילות באיגוד המאמנים?
"איגוד המאמנים החדש בראשותו של ניסים בכר נבחר בספטמבר האחרון והתחלנו את הקדנציה חודש לאחר מכן. נכון להיום עשינו שינוי בתקנון בנוגע לעמדת "עוזר המאמן", כך שלמעשה הענף כבר לא "פרוץ" כפי שהיה בעבר. שמנו לנגד עינינו את נושא ההשתלמויות ואכן ערכנו 4 השתלמויות עד כה, נכחו בהשתלמויות אלו כ-1000 מאמנים שלמדו, השכילו וגם נהנו מהאווירה. בכל זאת לא כל יום נפגשים כ-400 מאמנים ומחליפים חוויות".
אמיר ממשיך ומספר: "שאני מדבר על כ-1000 מאמנים, אני מדבר על השפעה על כ-20,000 שחקנים שזה משהו שלא היה בעבר. היום כל מאמן יודע שיש לו אוזן קשבת, שיש לו למי לפנות. פתרנו 14 תלונות של מאמנים בנושא התנאים הסוציאליים, 11 נפתרו בדו שיח ו-3 ידונו בבית הדין לעבודה, כאשר האיגוד מלווה לאורך כל הדרך את המאמן מבלי לגרום לו להוצאות מיותרות. כרגע אנו עסוקים בארגון הכנס השנתי באילת ב-21/6, שם תהיה הצגה אמיתית במלון מג'יק פאלאס".

 

אמיר כהן על הקווים של קרית גת 
 

אני רואה שכמאמן על הקווים אתה רושם הצלחות ועושה עבודה טובה?

"לא תמיד זה עובד, אני מאוד משתדל לשמור על העקרונות שלי . השחקנים בודקים אותך במקצוענות וביסודיות, ושם אם אתה לא מקפיד אתה נופל. התחלתי את הקריירה בקרית גת שהיה לי בית חם, ועל כך מילה טובה לכל אנשי קרית גת ולאוהדים, התחלתי במחלקת הנוער, לאחר מכן יצאתי למחלקות נוער שונות כגון אשדוד, טוברוק ובאר שבע, היה חשוב לי כל הזמן ללמוד. נקראתי שוב לחזור לקרית גת על מנת להעלות את הנוער ליגה ואכן העלתי את הנוער בקרית גת ליגה בעונה הראשונה. העבודה הקשה לא נעלמה מאנשי המועדון וקיבלתי את הזדמנות חיי, מאמן ראשי בליגה לאומית. אז היה חוסר תקציב, אי ודאות, מלחמות בין העמותה לעירייה וכמאמן צעיר בליגה לאומית זה היה יותר מידי, איבדתי קצת את הדרך ולמרות שהתוצאות היו סבירות (7 נקודות מ-8 משחקים) החליטו לפטר אותי, ארז בנודיס הגיע והחליף אותי במחזור ה-8 וכל השאר היסטוריה".

אמיר ממשיך ואומר על אותה תקופה: "חשוב לציין שלצד עונות טובות, זו הייתה עונה פחות טובה מקצועית אך אני שמח שעברתי עונה כזו, מה שלא הורג רק מחשל וזה חישל אותי המון".

 

על התקופה הנוכחית אמיר מספר: "היום אני בנערים א' בהפועל אשקלון, נכון להיום הקבוצה ממוקמת במקום הראשון שמוביל לליגת העל ולמען האמת, לא זו הייתה המטרה בתחילת העונה. כך שאני נהנה מכל רגע באשקלון. לפני כשבועיים ביקשו ממני לעלות לנוער ששם המצב לא טוב בלשון המעטה ולעזור לחברי היקר ברוך דגו, אשר גם קיבל את הנוער תוך כדי תנועה במצב לא טוב, וכיום אני גם בנערים א' שם הקבוצה בצמרת הגבוהה וגם בנוער שם המצב הפוך, למרות שהסיכויים מאוד קלושים בנוער, אני 'ווינר' ותמיד מאמין ונקווה לנס. במקביל אני עתיד לסיים את קורס הפרו והשאיפות שלי הן גבוהות. עם עבודה קשה, יסודיות ורצינות הכל אפשרי".

 

אמיר כהן יחד עם מוריס ז'אנו

 

מה עם אלמוג אחיך שבשבת האחרונה הורחק באדום?
"אלמוג מדבר איתי המון. הוא מקצוען ברמות הגבוהות. תהיה בטוח שהוא מאוכזב יותר מכולם מהאדום שקיבל, אבל זה חייו של כדורגלן והוא לוקח את זה למקום של למידה כי כל החיים הם בית ספר. הוא עובד קשה ומשקיע כל אימון 100% וכל משחק נותן את כל כולו. מבחינתי הוא גיבור, 10 שנים בגרמניה בטופ של הכדורגל עם אישתו ושלושת ילדיו זה לא פשוט בכלל".

 

אלמוג כהן, "מקצוען אמיתי" (באדיבות אתר ONE)

 

אז הוא חוזר לארץ?
"אלמוג מקצוען. יש לו חוזה וחוזים צריך לכבד. הראש שלו כרגע רק באינגולשטאט. אני יעצתי לו, כל עוד אתה יכול להישאר בטופ, תישאר! אני מאחל לאלמוג להישאר בגרמניה שזה הטופ ואם זה יהיה בבונדסליגה הראשונה זה יהיה מצוין. ללא ספק הוא ראוי לעוד כמה שנים בבונדסליגה. ביכולות של אלמוג, הוא תמיד יכול לחזור לארץ ולהשתלב בטופ הישראלי. לדעתי עדיין מוקדם ועליו למצות את האופציות האירופאיות".

 

"חג פורים שמח לכל עם ישראל ותודה רבה".

הוסף תגובה
תגובות
  1. מאמן ענק אמיר יגיע רחוק (אשקלון 02-03-2018, 10:22)
  2. כל הכבוד (אדם צנוע 02-03-2018, 14:23)
    מאמן יסודי שעושה גם עבודה יסודית באיגוד המאמנים יגיע רחוק
  3. מכבי קרית גת (קרית גת 02-03-2018, 14:37)
    וואלה גבר מודה שסטה מהדרך בבוגרים וזה גדולה הוא עוד יצליח בגדול אמיר אוהבים בקרית גת למעט הצרי עין
  4. אחלה אמיר (קריית גתי 02-03-2018, 17:22)
    אוהבים אותך בקריית גת והלוואי ותחזור למועדון ביום מין הימים