"ישראל לא תעפיל לטורניר גדול וטוב שכך"

כך אמר בני סימנטוב (35), שחקנה של הפועל דבוריה מליגה ב', מספר על עצמו, על קריירת המשחק שלו, על מצבה של הפועל דבוריה בליגה... על מצבו של השחקן הצעיר בכדורגל הישראלי... על הכדורגל הישראלי... וגם על היום שלארח הפרישה... שווה קריאה...

  • על ידי: ערן ברנשטוק
  • 14-02-2018
  • 16:30

בני, ספר לנו על הפועל דבוריה ועל מצבה בליגה?

"הביאו אותי להפועל דבוריה, וסביבי בנו קבוצה אשר קראו לה "גלאקטיקוס", קבוצה שנמצאת 3 נקודות מהמקום הראשון. הביאו אותי לעזור לקבוצה לעלות ליגה. יש עוד הרבה משחקים אבל המטרה היא כן לעלות ליגה, ולשמח את הכפר".

מה המטרה של הקבוצה ושל השחקנים?

"תפקידי הוא לכוון את השחקנים הצעירים, לעזור להם להצליח על מנת שבעתיד יוכלו לשחק ברמות הגבוהות ביותר, שיעשו קריירה יפה וארוכה".

 

איפה אתה רואה את עצמך בעתיד, האם השאיפה היא לשחק בליגה יותר בכירה?

"מבחינה כלכלית אין הבדל בין ליגה נמוכה לליגה לאומית, הסכומים הם פחות או יותר בסדר. השכר שלי לא נפגע גם אהיה בדבוריה. בליגה לאומית כמובן שיש מתקנים הרבה יותר טובים וגם החשיפה הרבה יותר גדולה, אני גם שיחקתי בליגה בכירה יותר, שחקתי בהפועל חיפה, הייתי חלק מהקאדר של עונת האליפות, ועכשיו הפועל חיפה מתחילה לחזור לימיה הגדולים".

 

בני סימנטוב יחד עם בנו בליגת החופים (מני בן ארי)

 

אתה לא מצטער שבחרת שלא להיות בקבוצה גדולה יותר ולהילחם על מקום בהרכב?

"אני לא מצטער על כלום שעשיתי במהלך הקריירה, אני לא מסתכל אחורה טוב לי איפה שאני נמצא. היום יותר קשה להשתלב בקבוצה בוגרת, כי כל ילד שנותן משחק אחד או שניים כבר מקבל כותרות באתרי הספורט השונים וזה מסנוור אותו, וקשה ככה להתפתח. הדוגמה הטובה היא מכבי חיפה שהיא פס הייצור של הכדורגל הישראלי, לא הצליחו להשתלב בקבוצה הבוגרת, כל שחקן מקבל חוזה גדול והסוכנים מנצלים את זה וזה פוגע  בכדורגלן הצעיר".

 

איפה אתה רואה את עצמך בעתיד אחרי הפרישה, כמנהל מקצועי/ מאמן?

"אני רואה את עצמי אחרי הפרישה בתחום הכדורגל. אני אומנם לא צעיר, כבר 35 ועובד גם בדואר ואני כבר 30 שנה בענף הזה ומעניין להמשיך, השאיפה לצאת לקורס מאמנים על מנת להשתלב בתור מאמן, השאיפה להיות מאמן יותר טוב משחקן".

האם אתה רואה פוטנציאל של שחקנים בקבוצתך שיכולים להשתלב גם בקבוצות בליגות גבוהות?

"כן, בהחלט יש הרבה שחקנים לשחק בליגת העל ולהצליח שם כי הם משקיעים המון, ואני בהחלט מאמין שהם צריכים  יותר יד מכוונת שתעזור להם לפרוץ קדימה".

האם לדעתך לאור העובדה שיש הרבה מאוד סוכנים בליגת העל והלאומית מטיבה עם השחקנים הצעירים?

"לי אישית אין בעיה עם סוכנים. זה דבר חשוב, זה מייצג את השחקן אבל עם כל זה, זה הכול ביזנס, יש הרבה שחקנים שהתחילו מלמטה והיום משחקים ברמות הגבוהות ביותר, אז בהתחלה זה בסדר, והשחקן הצעיר הולך רק אחרי הכסף ולשום שחקן לא מובטח דקות משחק".

האם לדעתך זה שיש 5-6 זרים יכול לקדם את השחקן הצעיר?

"הכדורגל הישראלי מקולקל מהשורש, עד שלא יבינו כאן שחייבים אקדמיה שתטפח את השחקן מגיל 5 או 6 לא נצליח. אנחנו עושים צעדים אחורה, דוגמה טובה מכבי חיפה שמושקעת בה סביבות 100 מיליון שקל והיא מקום 10 לא מצליחה להראות כלום כבר מספר שנים. אין שום סיבה לא לטפח את מחלקת הנוער של המועדון, הגיע הזמן לגדל שחקנים שיהיו בהרכב של הקבוצה הבוגרת במקום להביא שחקנים במיליונים שתרומתם לא גבוהה, והזרים שיש כאן זה דבר שלא מקדם אותנו".

 

מה דעתך על שינוי בנבחרת על מנת שנראה את הנבחרת כן מצליחה להעפיל לטורניר כזה או אחר?

"בכדורגל אין הוקוס פוקוס, הנבחרת לא תעפיל לשום טורניר גדול, וטוב שכך כי רק נבזה את עצמנו, עדיף שנתרכז בבנייה של שחקני עתיד".

 

יש הרבה שחקנים צעירים עם פוטנציאל גדול שמשחקים מעבר לים, אז מה הסיבה שבא הנבחרת הולכת אחורה?

"השחקנים הישראלים למעט יוסי בניון ואייל ברקוביץ לא מצליחים בקבוצותיהם בחו"ל ולכן אי אפשר להגיד שזה מקדם אותנו, ליגה אנגלית זו ליגה חזקה שקשה לשחקן הישראלי להצליח. על מנת להצליח צריך להסתכל לטורניר של 2030, משהו לטווח יותר ארוך אולי אז יבוא השינוי".

האם אתה חושב שאקדמיה כמו שיש בעולם תוכל לקדם את הכדורגל בארץ?

"המנטליות של הכדורגלן הישראלי לא מאפשרת להצליח. אני בעד שזה יקרה גם אצלנו כמו שיש בברצלונה ריאל מדריד ועוד, שהשחקן הצעיר בגיל 10 יהיה כל היום באימונים במסגרת של הקבוצה ואז אולי נצליח, בגרמניה יש להם 4 פעמים ביום אימונים, מתאמנים וככה מגיעים למטרה".

שווה לקרוא מה דעתו של בני על הכדורגל הישראלי

הוסף תגובה
תגובות
  1. גולר (אוהד 14-02-2018, 20:14)
    אתם מכורים ולא מפרסמים הרבה כתבות למרות שאין בהם השמצות,פשוט יש לכם שחקנים שאתם מקדמים