התוצאה בין בית"ר למרמורק: 10-10

ביום חמישי האחרון, נפגשו בית"ר ירושלים והפועל מרמורק למשחק במסגרת שמינית גמר גביע המדינה. בסיום בית"ר ניצחה, אך אברהם דה פריס מראה לנו את הצד השני של המשחק, הדברים הנלווים... וגם הוא נותן להתאחדות המלצה איך לנסות וקצת להתקרב לאנגליה... טור דעה ששווה קריאה

  • על ידי: אברהם דה פריס
  • 29-01-2018
  • 08:58

יום חמישי ב"טדי" בירושלים, מזג אוויר אירופאי עם דשא רטוב ורוח חזקה. בית"ר ירושלים, קבוצה מצמרת ליגת העל, נגד הפועל מרמורק, קבוצה שנמצאת בתחתית הליגה הלאומית. ביציע קהל אוהדים, אחד בואו נגיד "קצת בעייתי" והשני בין המעודד ביותר שאני מכיר. שניהם הגיעו לטדי בערך באותה הכמות. אווירה מחשמלת מלווה במשך כל המשחק בעידוד ושירה כבירים. ולמטה על הדשא, שתי קבוצות שהתמודדו כאילו הם נמצאות באותה הליגה, שווה בשווה: בהחזקת הכדור שלטה בית"ר ירושלים, אך מרמורק הובילה במספר האיומים על שער היריב בגדול. היה משחק גברי וספורטיבי מאוד. בסופו של עניין ודבר חשוב מאוד: בית"ר זכתה בניצחון של 1-2 ועדיין חזק במירוץ לשני תארים: אליפות וגביע המדינה.   

 

קהלה של בית"ר י-ם בניצחון מול מרמורק (באדיבות אתר ONE - אורן בן חקון)

 

כצופה מן הצד אני אומר: חברי "הפמילייה" הוכחתם שיש דרך אחרת לתמוך בקבוצה האהובה שלכם ו"להעביר" אותה לניצחון. ממש שאפו! לאוהדי מרמורק שוב "שאפו" ולמאמן ניסן יחזקאל: בקריירה שלך כמאמן, זו לא הפעם הראשונה שהצלחת לבנות קבוצה טובה, תלכיד מצוין.

 

פדרו גלבאן במשחקו הראשון במדי מרמורק (באדיבות אתר ONE - אורן בן חקון)

 

מילה להתאחדות לכדורגל. משחק כזה הזכיר לי את הכדורגל האנגלי: גשם, רוח, יציעים רעשניים, מתח, אירועים רבים וגם.... שיטת משחקי הגביע.

בישראל, כמו בהרבה ארצות אחרות, תקנון הגביע אומר שבמקרה של תיקו יש הארכה ואם אין הכרעה פנדלים.

במשחקי גביע באנגליה אם אין הכרעה, יתקיים משחק חוזר במגרשה של הקבוצה השנייה. זה במיוחד אטרקטיבי אם המשחק הראשון היה במגרשה של הקבוצה הקטנה – "הסינדרלה" – אז המשחק השני יהיה במגרשה של הגדולה. קבוצה מליגה א' (מגרש של כ-1000 צופים)  תשחק למשל נגד ארסנל (80,000 צופים). כידוע הכנסת הכסף של הכרטיסים במשחקי גביע מתחלקת חצי-חצי. דבר כזה עשוי מאד לסייע לקבוצות הקטנות: יש הרבה דוגמאות ידועות לטובה. אולי חומר למחשבה.

 

בית"ר י-ם בשלב הבא, אך אם המשחק היה מסתיים בתיקו... (באדיבות אתר ONE - אורן בן חקון)

 

לסיכום: ניצחון לבית"ר ותיקו של "10-10" לכל מה שקשור ל"דברים הנלווים" בכדורגל, כגון התנהגות ועידוד האוהדים, אירועים ומתח  במשחק, מאמץ רוב השחקנים. זה מה שמשפחת הכדורגל שלנו אוהבת. וזו הסיבה למה כדורגל כזה פופולארי בעולם.

אברהם דה פריס ראה את משחקה של בית"ר ומרמורק ונותן לנו את דעתו (גיא חזקיהו)

הוסף תגובה
תגובות
  1. כתבה אמיתית של אדם נפלא (דודו 29-01-2018, 13:04)
    אני אוהד מרמורק הייתי במשחק יש לנו קהל של ליגת העל
  2. לשנות את השיטה (הוגה דעות 29-01-2018, 14:26)
    השיטה הנוכחית דופקת את הקבוצות מהליגות הנמוכות.כדאי שכל הקבוצות ישתתפו החל מסיבוב ראשון בשיטת המפסיד יוצא.בלי סיבובים כפולים כמובן.כך כל סיבוב בגביע יהיה חגיגה