לדרבי חוקים משלו: צפרירים חולון מנצחת את עוצמה 1-0

במשחק שהוקדם במסגרת המחזור ה-12 של ליגה ג' תל אביב, אירחה עוצמה חולון במגרשה הביתי את הקבוצה הלא יציבה של צפרירים. וכמאמר הקלישאה - לדרבי חוקים משלו, עם שוער חדש בשער וארבעה שחקני נוער כחיזוק, צפרירים הגיעה נחושה ומרוכזת ובסיום 1-0 קטן ענק לצפרירים חולון, שבסיום חגגה לכוכב וסמל הקבוצה זיו קבדה יום הולדת 38

  • על ידי: גיא צמח
  • 17-12-2017
  • 10:25

המשחק נפתח בגישושים ושליטה של צפרירים במרכז המגרש, אך שליטה זו לא באה לידי ביטוי בהגעה למצבים. אט אט עוצמה החלה להשתלט על המשחק והתחילה לנצל את שחקניה המהירים בעיקר דרך הקווים.

ההזדמנות הראשונה של עוצמה הגיעה בדקה ה-30, כאשר בעיטה מדויקת של גרוטס לחיבורים, אבל התעופפות מדהימה של שוערה החדש של צפרירים מתן אשכנזי השאירה את התוצאה מאופסת.

 

3 דקות מאוחר יותר, קיבלנו רגע של מחלוקת כשחלוצה של עוצמה חדר לרחבה והוכשל על ידי בלם צפרירים, השופט התעלם מהאירוע ולא שרק לכדור עונשין מהנקודה הלבנה. עד לסיום המחצית, ניסתה עוצמה לעלות ליתרון ותקפה במלוא העוצמה, אבל אשכנזי דאג שהמחצית תסתיים בשיוויון 0-0.

 

מתן אשכנזי שוערה של צפרירים ללא ספק המצטיין במגרש (שי שמלי)

 

בתחילת המחצית השניה נעשו שני חילופים, שחקני הנוער איילה דסאלין ונתנאל אמרה נכנסו במקומם של שלומי בן מוחה ורוני דוידוב במסגרת התמיכה של קבוצת הנוער בקבוצת הבוגרים וכמה שזה השתלם בהמשך המשחק.

למחצית השניה עלתה עוצמה במטרה אחת - לנצח את המשחק, ותקפה ללא הרף עם הזדמנויות מצויינות של גרוטס ובן אלוני, אבל משחק הגנה משובח של הגנת צפרירים ובעיקר השוער מתן אשכנזי, תסכלו את התקפת עוצמה שלא הצליחה למצוא את הרשת.

10 דקות מפתיחת המחצית השניה קרן של צפרירים הגיעה לרגליו של זיו סולומוביץ' המצויין שבסיבוב בעט בעוצמה לחיבורים והחוצה, עדיין 0-0.

 

בדקה ה-63 צפרירים הימרה על התקפה והכניסה את מלך השערים שלה גדי סולומוביץ׳, 2 דקות מאוחר יותר זה כמעט השתלם כאשר שחקן הנוער נתנאל אמרה בעט מצויין מ-25 מטרים, ושוערה של עוצמה אלמוג זהרנגי הדף ועל הריבאונד עט גדי סולומוביץ', אך זהרנגי נפתח מצוין והדף את ההזדמנות המצוינת.

 

הרצל בוסתנאי מאמן עוצמה לא מצליח לפצח את הגנת צפרירים (שי שמלי)

 

עוצמה המשיכה לשלוט במשחק וצפרירים ניסתה לצאת למתפרצות, מאמן עוצמה הרצל בוסתנאי עשה חילופים התקפיים על מנת להשיג את השער המיוחל אבל המצבים הרבים שהגיעו נעצרו בסופו של דבר ע"י הגנת צפרירים, מנגד ראינו ניהול משחק מבריק של עמיר קופלר מאמנה של צפרירים.

בדקה ה-72 נפצע מגנה השמאלי המצוין של צפרירים עמיר סבן, ודווקא החילוף הלא מתוכנן הזה הביא לצפרירים את הניצחון, במקומו של סבן נכנס ברוך אקלה החלוץ שחזר מהשאלה מלזרוס חולון. 8 דקות לאחר שנכנס, אקלה מקבל כדור אומן מדסה, וכמו חלוץ גדול משתלט מצויין על הכדור, חודר לרחבה ומ-15 מטרים בועט חזק שטוח ופנימה , 1-0 לצפרירים בניגוד גמור למהלך המשחק.

 

מאותו הרגע עוצמה שלחה בכל התקפה 8 שחקנים ונשארה דלילה וחשופה למתפרצות, וצפרירים יכולה הייתה להגדיל את התוצאה.

 

האירוע המשמעותי של המשחק אירע בדקה ה-94 כאשר בעיטה חזקה של לאקוי פגעה בידו של בלם וקפטן צפרירים יוסי ויגדור (מצוין), השופט ראה את האירוע ובחר להתעלם למרות שהקוון סימן לו בהפגנתיות על נגיעת יד, והתוצאה עדיין 1-0 לצפרירים. ב-3 הדקות הנוספות, צפרירים נלחמה בחירוף נפש על מנת לשמור על היתרון היקר, הצליחה במשימה והשיגה ניצחון גדול וללא ספק השיגה את תוצאת המחזור למרות שעדיין המחזור לא שוחק. 

 

המרוויחה העיקרית מהניצחון של צפרירים היא המוליכה בית"ר ר"ג שיכולה להגדיל את הפער מעוצמה ל-9 נקודות.

לסיום, ניצחון ענק של צפרירים חולון בדרבי למרות פערי האיכות על הנייר, בעיקר בזכות שיתוף הפעולה עם קבוצת הנוער שבמשחק זה שותפו 4 שחקנים מסגל קבוצת הנוער המצוינת. מעל כולם בלט השוער מתן אשכנזי במשחקו הראשון בקבוצה. בחדר ההלבשה שחקני הקבוצה חגגו את יום הולדתו של הסמל הכי גדול של צפרירים, זיו קבדה האגדה שעדיין רץ ומנווט את הקבוצה וכל שניה שהוא עושה זו זה עונג צרוף.

 

ארבעת שחקני הנוער וברוך אקלה (ראשון מימין) כובש שער הניצחון הגיעו לחזק את הבוגרים והתוצאה בהתאם (שי שמלי)

 

קפטן צפרירים יוסי ויגדור מעניק בסיום המשחק עוגה לזיו קבדה - לצפרירים היו הרבה סיבות לשמוח (שי שמלי)

אושר זוהר בכחול מסכל פעם אחר פעם את התקפת עוצמה ומהאחראים העיקריים לניצחון צפרירים בדרבי (שי שמלי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. קדימה הרצל תתקפל (משה 17-12-2017, 15:23)
    תתקפלו עוצמה רוצים עליה צריך לשלם אין מתנות חינם הרצל עובד על כולם ולוקח את הכסף לבד
  2. 4 יהלומים על הדשא שחקני קבוצת הנוער צפרירים הפתעה מדהימה !!! (דורון 17-12-2017, 16:48)
  3. עוצמה תעלה ליגה התקופה הרעה מאחורינו, בדוק. (אבי דדון 18-12-2017, 19:33)
    במהלך העונה יש גם משחקים שבהם לא מנצחים ולעיתים גם מפסידים בבית, ידוע. קבלו תחזית : מהמחזור הבא ועד סוף העונה הקבוצה לא תפסיד ויש מצב שתמחוק את הפער מבית"ר ר"ג לחלוטין.