ימים של הכרעות בליגה ב' - מי לפלייאוף?

המשולש הצמוד בצמרת ליגה א' צפון והמאבק על המקום הראשון בליגה א' דרום כמעט והשכיחו מאיתנו את מאבקי המיקום לפלייאוף ומאבקי התחתית, בליגה א' ניאלץ לחכות קצת עם ההכרעות, אבל מה קורה בליגה ב'?

  • על ידי: אלעד שומינוב
  • 14-03-2017
  • 18:09

הסיפור העצוב של השבוע:

רק לפני עונה אחת סקציה מעלות תרשיחא הייתה בליגה א', וירדה לליגה ב' רק במחזור הסיום, וביום שישי הקרוב כל תוצאה חוץ מניצחון נגד ג'וליס במגרש הביתי במעלות תוריד את סקציה מעלות תרשיחא לליגה ג'.

ג'וליס היריבה של מעלות בשישי נלחמת בעצמה נגד הירידה ונמצאת גם היא מתחת לקו האדום ערב המחזור ה-26 בליגה ב', אך מצבה טוב בהרבה משל סקציה מעלות תרשיחא שגם אם תנצח את ג'וליס היא כנראה רק תדחה את הירידה בשבוע או שבועיים נוספים, שכן הקבוצה ממעלות צריכה לסגור פער של 13 נקודות ב-5 משחקים כדי להישאר בליגה ב', ובמילים אחרות, היא צריכה את נס כל הניסים. בטח ובטח לאחר שב-25 המחזורים הראשונים של העונה הם השיגו רק 13 נקודות. אגב גם מכבי עירוני כפר יונה וגם עירוני בית שמש יכולים כבר השבוע למצוא את עצמן יורדות ליגה ולהצטרף בין היתר לבית"ר כפר כנא שכבר הבטיחה את הירידה לליגה ג'.

 

הפועל אום אל פאחם כבר הבטיחה את מקומה בליגה א' (אדיר נמרוד כץ)

 

מי לפלייאוף?

כנראה שלא מעט קבוצות יבטיחו את העלייה לפלייאוף השבוע בליגה ב'.

הפועל אום אל פאחם הבטיחה את העלייה מליגה ב' לליגה א' כבר בשבוע שעבר אך ממש באותה ליגה בני זלפה, מכבי אחי איכסל, הפועל בני ערערה, ואיחוד בני כפר קרע יכולים תיאורטית להבטיח את מקומן בפלייאוף כבר השבוע. אף על פי שרוב הסיכויים שזה יידחה בעוד שבוע אחד.

הסיבה? סנדלה גלבוע שבמקום השישי תשחק נגד נועלת הטבלה בית"ר כפר כנא. ובכל מקרה סנדלה גלבוע צריכה להדביק פער של 11 נקודות כשבקופה רק 15 נקודות. אז אם לא השבוע, סיפור הפלייאוף בליגה הזאת ייסגר בשבוע הבא או אולי בעוד שבועיים.

עדיין בצפון: ניצחון של איחוד בני מג'ד אל כרום השבוע והיא מבטיחה את השתתפותה לפחות בפלייאוף, אף על פי שיש להם עדיין סיכוי מסוים להיאבק על המקום הראשון. כרטיס בטוח לפלייאוף אולי יגרום להם להיות קצת יותר משוחררים.

 

ובדרום...

המאבק בין קריית מלאכי לנורדיה על העלייה לליגה א' יהיה כנראה עד המחזור האחרון, אך בית"ר גבעת זאב ומכבי אשדוד יכולות להבטיח את ההשתתפות בפלייאוף כבר השבוע, ולהשאיר את צעירי רהט ועירוני מודיעין להיאבק על המקום החמישי עד שריקת הסיום של העונה הסדירה.

במידה והפועל נחלת יהודה ראשל"צ תפסיד להפועל כפר קאסם שואע, יוכלו לנצל את זה שמשון ת"א ועמישב פ"ת, במידה וינצחו, ולהבטיח גם הן את מקומם בפלייאוף. עבור שמשון ת"א שתצא למשחק חוץ נגד צפרירים חולון יניב תהיה זו ההזדמנות האחרונה לנסות ולרדוף אחרי המקום הראשון.

 

האם האיחוד של חולון יגיע לליגה א'? (מני בן ארי)

 

אז הגענו למחזורים האחרונים של העונה הסדירה. שבועות של הכרעות בליגות הנמוכות. מי תרד ליגה? מי תעלה לפלייאוף? נחכה לריחות השמפניה, או לקולות הבכי של יום שישי.

האם בית"ר נורדיה תעפיל לליגה א'? (צילום: באדיבות בית"ר נורדיה)

הוסף תגובה
תגובות
  1. חולוניה אנו מרחק נגיעה מעליה סבלנות (חולוניה שקט תעשייתי עבודה יפה ומקצועית 14-03-2017, 20:19)
    משחק קשה אם הקבוצה תציג יכולת כמו שבוע שעבר הכל בסדרה
  2. פאחם שנה הבאה עולים ללאומית (מבין בכדור רגל 14-03-2017, 23:37)
  3. טעות בכתבה (אחד שיודע 16-03-2017, 08:34)
    גולר בקשר לירידות לליגה ג תעשו שיעורי בית