מילרד: "מחזירים את הפועל חיפה לאוהדים"

לאוהדי הפועל חיפה, נמאס מהמצב הקיים ומהתנהלותו של יואב כץ והחליטו לעשות מעשה, להקים קבוצת כדורגל הבנויה על אוהדים שתעשה את כל הדרך מליגה ג' עד האיחוד המיוחל בתקווה בליגת העל: "עברו 10 שנים, המועדון דועך במקום והחלטנו לעשות מעשה"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 02-04-2014
  • 09:54

זכרו של רובי שפירא חוזר לתודעה, בדמות קבוצת כדורגל שתיקרא על שמו: הפועל "רובי שפירא" חיפה שהוקמה על מנת להנציח את זכרו של הבעלים האהוב אשר התאבד בניגריה (א.ח). אוהדי הפועל חיפה אשר לא נספרים ע"י בעלי הפועל חיפה, יואב כץ, החליטו להקים קבוצת אוהדים לפי מודל קטמון, יפו, אוסישקין, מתחילת הדרך בליגה ג' ועד ככה הם מקווים, אולי להתאחד עם הפועל חיפה שתהיה עם בעלים אחר בליגת העל כדי ליצור הפועל חיפה אחת חזקה.

 

אחד ממקימי הפרויקט אהרון מילרד, הוא אוהד הפועל חיפה מינקות וזכה לראות עליות ליגה, ירידות ליגה, אליפות, ואף להיות באיסטנבול ובברוז' בתקופה הקצרה שחיפה שיחקה באירופה. "אני מאוד אוהב את הפועל חיפה, כואב לי על הנעשה שם והחלטנו להפסיק לשתוק ולהקים קבוצת כדורגל חדשה על שמו של רובי שפירא, על מנת להחזיר את הקבוצה לאוהדים".

 

רובי שפירא ז"ל, מועדון כדורגל על שמו.

 

מילרד וחבריו אבי קאופמן (מנכ"ל הפועל חיפה בתקופת רובי), דרור מרשלקוביץ' (דובר המועדון), שוער העבר ועו"ד בהווה ענאן פרו שהוא גם אחראי על הייעוץ המשפטי של המועדון, בליווי צמוד יועץ ארגוני ואסטרטגי אייל שילה אוהד הקבוצה, יחד עם אוהדים נוספים הקימו את עמותת עיר הפועלים והחלו במרץ לעבוד לקראת פתיחת העונה הבאה, שתהיה קבוצה בליגה ג': "אמש, קיבלנו אישור עמותה. עלה לאוויר דף פייסבוק שנקרא "עיר הפועלים" שכל מי שרוצה מוזמן לבקר בדף בקישורhttps://www.facebook.com/HapoalimCity?fref=ts. בימים הקרובים ייפתח חשבון בנק לעמותה ואז נוכל להתחיל למכור מניות. בדף הפייסבוק יוכלו אנשים לקבל פרטים נוספים ודרכים לקניית מניה בקבוצה"

 

עמותת "עיר הפועלים" הוקמה.

 

לגבי סכומי ההשקעה בקניית המניות, מילרד מסביר: "עדיין לא נקבע הסכום של המניה אבל בגדול המודל הוא על קטמון, קביליו ואוסישקין ת"א. לאוהדים נמאס מהניהול שקיים היום בהפועל חיפה וכל מה שמסביב. האוהדים לא נחשבים, מוכרים שחקנים לקבוצה היריבה, מוכרים שחקנים צעירים וטובים במקום להחתימם לחוזה ארוך טווח ולדאוג שיישארו במועדון, מביאים במקומם שחקנים מבוגרים, אין חשיבה מקצועית בהפועל חיפה של היום". על הניסיונות להוציא את יואב כץ מהמועדון הגיב: "ניסו לעניין אותו במכירת המועדון, אבל יואב כץ לא מוכן להקשיב. עברו 10 שנים, המועדון דועך במקום והחלטנו לעשות מעשה. הפועל רובי שפירא חיפה, תפתח דור של כדורגלנים, תשקיע במחלקות הנוער על מנת ליצור הפועל חיפה חזקה ולבוא בעמדת כוח למען איחוד מבורך בין בעלים לאוהדים".

 

ההתחלה בוודאי תהיה לא פשוטה.

"אנחנו מתחילים מלמטה, מליגה ג' עד כמה שנוכל. אנחנו שוקדים בימים אלו על הקמת מחלקת נוער כדי שיהיה המשך למועדון. בגדול, המטרה הסופית היא ביום מן הימים להתאחד עם הקבוצה הבוגרת עם בעלים שנוכל לשבת ולדבר איתו. לעשות את המודל בעלים פלוס אוהדים. מי שחושב שיש לנו משהו נגד הפועל חיפה טועה ומטעה, אין לנו שום דבר נגד הפועל חיפה ואנחנו מאחלים לה בהצלחה בכל אשר תפנה".

 

רגע החתימה המיוחל. (צילום: יח"צ)

 

כמה אוהדים גייסתם לפרויקט? והאם באמת ישימו את הכסף?

"עד עכשיו, לא יכולנו מבחינה חוקית לקחת שקל, כי אין לנו מספר עמותה, חשבון בנק או קבלות. לבוא ולהגיד כמה אוהדים ישימו באמת כסף, אני לא יודע מה שכן יש לנו רשימה שמית של 400 אוהדים עוד לפני שהקבוצה הוקמה שישימו כסף, אם חצי מהם ישימו כסף, אז המצב שלנו הוא טוב מאוד. אנחנו אמרוים לשחק במגרש על שמו של שוער העבר החיפאי, אבי רן, או במגרשים בדרום העיר החדשים שמתאימים עד לליגה א'".

 

המטרה היא בכל זאת להנציח את שפירא, לא עשו זאת עד היום בהפועל חיפה?

"אנשים במועדון כנראה שכחו מה רובי עשה עבור המועדון", מדגיש. "עם זה בקבוצת הנוער שמדפיסים חולצות "שוכחים" לרשום את השם שלו, קונים להם וסט אז שוכחים להזכיר את השם של רובי, ושהחליטו לשים שלט גדול של רובי שפתחו את מחלקת הנוער, "מישהו" החליט להוריד את השלט עם התמונה הגדולה של רובי בכניסה למתחם".

 

מקימי הפרויקט, שיהיה בהצלחה. (צילום: יח"צ)

 

יש תסריט אופטימי לאיחוד מוקדם מהצפוי?

"אין סיכוי כזה, זה לא עומד על הפרק ולא יכול לעמוד על הפרק כי המטרות שלנו שונות מהם. בעתיד, אנחנו מאוד נשמח לחזור להפועל חיפה בתנאי אחד, ברגע שיהיה בעלים שיבוא וירצה לדבר איתנו למען אינטרס משותף. אין לנו שום רצון או ניסיון למחוק את הפועל חיפה מליגת העל. יש לא מעט מפורסמים ושחקני עבר שתומכים בנו בין היתר שחקן העבר, לירון בסיס".

 

העירייה תומכת בפרויקט?

"עדיין לא דיברנו עם ראש העיר", מסביר. "אנחנו לא נכנסים לתקציבים מהעירייה ומאמינים שנוכל להחזיק אותה בכוחות עצמנו. כמו כן, אנחנו מאוד נשמח אם עיריית חיפה תתמוך במיזם האוהדים הגדול הזה, ובטוח שנקבל ממנו את ברכת הדרך ואולי אף תמיכה מסוימת בעתיד".

 

הוסף תגובה
תגובות